[Radeon 8500] Anti-aliasing etc echt uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik heb op dit moment de nieuwste cataclyst drivers (van www.rage3d.com) ik heb ook andere versies geprobeerd, maar dat maakte niet zoveel uit. Mijn probleem is dus, als je naar de eigenschappen gaat van de video kaart, en dan naar bijvoorbeeld OpenGL, dan zie je staan: anti-aliasing (of zoiets) en antisotropische filtering (of zoiets, ben namelijk op mijn stage dus kan het helaas niet nakijken) en dan kan je kiezen om het of aan te zetten en dan 2X 3X 4X etc etc of application preference... Er staat dus nergens off.. Nou is mijn probleem dus, dat sommige spellen dit niet in hun opties hebben staan (zoals cs)..

ik heb dit dus op application preference staan, maar als ik dus bijvoorbeeld cs doe dan draait ie cs automatisch met anti-aliasing wat gigantische framedropt veroorzaakt.

Dus hierbij mijn vraag hoe dit uit te zetten.

(als hier bijvoorbeeld in cs een optie voor is, dmv een console command ofzow. Kan iemand die dan ook even posten. Aangezien ik dit meer een videokaart probleem vond heb ik het maar in V&B geplaatst, maar als een modje het hier niet mee eens is en hij moet verplaatst worden zou er dan meteen een topic titel wijziging gedaan kunnen worden? En ja ik heb de FAQ gelezen en dus eigenlijk mag ik dit hier niet zetten :| )

superB

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:02

Dax

rage3d tweaker van www.rage3d.com al geprobeert?
http://rage3d.developments.nl/R3DTweak37a.exe

[ Voor 33% gewijzigd door Dax op 28-01-2003 11:30 ]

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
nopes nog niet, als ik thuis ben ga ik dat asap ff proberen.

superB

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 07:55
Doe ook ff ati_npatch 0 en ati_subdiv 0 in je console typen, schakelt ook het een en ander uit :)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
ff snel offtopic, hoe zet ik trouwens vsync aan (ja aan ja), want of je kan het off zetten, of application preference.. Maar ik wil in CS het graag aan hebben eigenlijk.... maar het is niet helemaal off topic geloof ik.

superB

Verwijderd

anti-aliasing, antropolising zijn beiden voor kwaliteit bv . schakel je ze beiden uit krijg je meer blokjes effect, doe je dat niet dan heb je mooier rond hoofdje om op te mikken, en trouwens als je fps zodanig zakt he zet je driver in cs op open gl (default driver) en daarin zeztz je zje scherm op 600 x 400 en zezt dziez gvdse rot v-sync af. En doe in cs fps_max 70. o ja voor degene die wou weten waar v-sync af te zetten. rechtermuisklik bureaublad, eigenschappen, laatste tablad, geavanceed, je videokaard aanklikken, en dan aanvullende eigenschappen, daar pak je tab blad open gl : daar zie je ergens staan v-sync = standaard aan moet je op altyd uit zetten.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Leg mij dan eens uit wat het nut is om vsync uit te zetten?

Verwijderd

dan heb je meer fps dat is eigenlijk alleen van nut voor gamers. v-sync is een soort beveiliging die je uitschakelt

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
V-sync zorgt ervoor dat het aantal fps in een spel niet hoger wordt dan de refresh rate van je monitor. Zo krijg je ook geen 'tearing' effecten (beeldfouten). Als je trouwens een grote fps drop in CS hebt met een Radeon 8500, wat voor systeem heb je dan wel niet? Een P2 233? ;) FSAA moet volgens mij makkelijk kunnen met een 8500 in een oud spel als CS.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

Thermo man schreef op 29 januari 2003 @ 15:44:
V-sync zorgt ervoor dat het aantal fps in een spel niet hoger wordt dan de refresh rate van je monitor. Zo krijg je ook geen 'tearing' effecten (beeldfouten). Als je trouwens een grote fps drop in CS hebt met een Radeon 8500, wat voor systeem heb je dan wel niet? Een P2 233? ;) FSAA moet volgens mij makkelijk kunnen met een 8500 in een oud spel als CS.
Cs vraagt nog meer van je systeem dan je zult denken.

Wil je erg goed spelen met zeer goede fps etc. dan heb je veel meer nodig als een simpele p2-233..

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Vsync uit heeft niet echt betere prestatie tot gevolg, omdat het idd je fps lockt aan je refresh rate heb je geen zogenaamde "tearing" meer en dat is iets wat heel fijn speelt.. Maar zoals ik al zei, krijg ik Vsync niet eens aan in CS.. Het kan of uit, of application preference.
Als je trouwens een grote fps drop in CS hebt met een Radeon 8500, wat voor systeem heb je dan wel niet?
een p4 1.8 Ghz, met 256mb rambus geheugen.. en me geheugen is denk ik het probleem van die frame drops (hij swapt nogal slecht en me geheugen zit heel snel vol ofzo)
schakel je ze beiden uit krijg je meer blokjes effect, doe je dat niet dan heb je mooier rond hoofdje om op te mikken
minder ronde hoofdjes raak ik ook wel ;) speel het al lang zet en heb het geleerd op een p2 350, dussehh dat komt allemaal wel goed.
FSAA moet volgens mij makkelijk kunnen met een 8500 in een oud spel als CS.
ik vind ook dat het makkelijk moet kunnen, maar mijn pc denkt daar anders over volgens mij... Zoals ik zei ligt het ook denk ik aan mijn geheugen, ik zal er eens wat bij kopen...

superB

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat is trouwens die Trueform en wat kan ik er mee? Aanzetten of uit?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 30 januari 2003 @ 11:44:
Wat is trouwens die Trueform en wat kan ik er mee? Aanzetten of uit?
Met deze optie maakt ie hoekige vormen, objecten wat ronder. Als het uitstaat is bijvoorbeeld in cs je colt of glock een beetje rechthoekig, als het aanstaat zijn die wapens ronder. is even wennen, maar ziet er in principe wel beter uit.

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
_SouLmaN_ schreef op 28 januari 2003 @ 11:36:
Doe ook ff ati_npatch 0 en ati_subdiv 0 in je console typen, schakelt ook het een en ander uit :)
Dit helpt dus wel wat tegen mijn framedrops inderdaad, gelukkig :) waar is dat ati_subdiv 0 voor? hij stond bij mij op 2 namelijk.

superB

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 07:55
Dat is z'n patch voor Ati gebruikers die toen een keer in CS gestopt is tegen een bug, maar dat heeft nu weinig nut meer dus kan je ze gewoon uitzetten.

Verwijderd

Dat AA makkelijk aan moet kunnen bij CS met die 8500, da's best. Maar waarom is dat nu gewoon niet uit te zetten??? Ik wil die troep gewoon niet aan hebben.
Pagina: 1