[SMP] Thunder KX7pro en 2 gemodde XP's

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Jongens, dit is een raar probleem

Ik heb sinds vandaag een Tyan Thunder K7Xpro met twee XP's 2000+ . Ik heb ze beiden gemod, dat ging perfect, echter willen ze niet samenwerken :(

Los ziet de Thunder ze beiden als MP, echter samen doen ze het niet. Irri is dat de cores verschillend zijn. De ene is langwerping, de andere is vierkant. Zou het iets daarmee te maken hebben? Help AUB!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Langwerpig = Palomino, vierkant = T'bred.. Zou me niet verbazen als het idd daaraan ligt :/

• Maarten
  • Niet online
BalusC schreef op 28 January 2003 @ 11:18:
Langwerpig = Palomino, vierkant = T'bred.. Zou me niet verbazen als het idd daaraan ligt :/
:> exact andersom :)

Langwerpig, (balk) = Tbred
Vierkant = Palomino :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Yep, dat had ik al gezien! Vreemde is dat ik ook geen beeps of niets krijg, hij gaat aan, fans draaien, en verder niets....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AMD_er schreef op 28 January 2003 @ 11:19:
:> exact andersom :)

Langwerpig, (balk) = Tbred
Vierkant = Palomino :)
Aaaahhhh 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1040414581.jpg

Palomino - Thoroughbred - Barton

Klopt dus idd wat je daar zegt :)

• Maarten
  • Niet online
Heb je toevallig de mogelijkheid om 2 dezelfde proc te testen, dus 2 tbred of Palonino's :?

ik denk dat dat het probleem is, op dit moment :)
BalusC schreef op 28 januari 2003 @ 11:28:

[...]
Aaaahhhh 8)7

[afbeelding]

Palomino - Thoroughbred - Barton

Klopt dus idd wat je daar zegt :)
Ik heet niet voor niets /me AMD_er :P

[ Voor 55% gewijzigd door Maarten op 28-01-2003 11:30 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Heb helaas niet 2 van de zelfde cores (alleen een oude 900 Mhz Athlon). Misschien heeft mijn vriend wel een Palamino 1800+ die ik ff kan lenen. Ik ga eerst eens een bios upgrade doen...

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 28-01-2003 11:34 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om even wat dingen uit te sluiten: Welke voeding heb je? De BIOS al gereset eer je de beide CPU's naast elkaar zette? Al geprobeerd om de FSB op 100MHz en/of de VCore op 1,75V te fixen? (de T'bred loopt default op 1,6V.. misschien dat de Palomino dat net niet kon hebben).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hmm, voeding loop wel los, 460 Watt enermax, FSB op 100 MHz heb ik nog niet getest. Vcore's kan ik niet instellen...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Tyan techincal support bevestigd mijn vermoeden al, de cores zijn niet compatible. Irri! Is er iemand geinterresseer een van de 2 CPU's te ruilen tegen de andere core. Maakt mij niet uit welke het is, zoalang ik maar met twee de zelfde cores blijf zitten... (lieft in de buurt van Venlo)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar hebben we dus www.tweakers.net/aanbod voor ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Thanks BalusC. Luitjes die mij willen helpen kunnen hier kijken: http://www.tweakers.net/aanbod/82343

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt ze daar bij Tyan verteld dat het XP's waren zeker? Dan lijkt 't me logisch dat ze zeggen dat ze niet compatible zijn. Het bord kan officieel MP's 2400+ hebben, dat zijn ook gewoon Tbreds.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Nope, heb gezegt dat het MP's waren en dat ik twee verschillende cores had. Volgens hun werken 2 verschillende cores niet samen. Zijn er mensen die dit wel aan het werk hebben dan?

• Abbadon
Hmm, da's vaag. Er wordt namelijk nérgens vermeld dat de core's exact hetzelfde moeten zijn. En dan nog, wát voor verschil kan er überhaupt tussen die twee XP core's zitten? AMD is niet zo duidelijk met hun steppings als Intel, ja, er bestaat een 680 en 681 maar dat kun je niet zomaar zonder software constateren volgens mij (iig niet op dezelfde erg makkelijke manier als bij Intel). Ik heb meer het idee dat je met een kluitje het riet in bent gestuurd maar da's mijn persoonlijke mening. Wat staat er dan precies op je core's en op basis van welke code's kwam Tyan tot die conclusie?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
ene is een Palamino, de anderen een Tbred. Op de palamino staat. AX2000DMT3C (eerste regel) en AGTIA 0214SPBW (2e regel, maar dat is naar mijn weten niet zo van balang), de Tbred loopt op het moment dus die kan ik ff niet checken. Ik denk misschien dat het een probleem is dat de CPU's een ander voltage hebben, en dat daarom het moederbord ze niet pakt... Tyan vertelde mij alleen dat 2 verschillende cores niet werken (Palamino en Tbred dus)

• Abbadon
Darn, domme ik 8)7 het stond al in het topic dat je een Palomino had en een Tbred, zo overheen gelezen :X

Ja sorry :+ Maar ik kan me het nu wel voorstellen, met name dat gedeelte over de spanning.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Dus ik moet dan maar met iemand gaan ruilen.... again: check hier als je wil helpen: http://www.tweakers.net/aanbod/82343 _/-\o_

Of is er iemand die deze combo wel aan het werk heeft gekregen?

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 28-01-2003 13:45 ]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

kan je de mod niet ongedaan maken? en dan terug gaan naar de winkel? je hebt volgens de wet 7 dagen afkoel "garantie" mag je het product terug brengen zonder reden.

niks

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Helaas, de zilververf gaat er niet meer af, heb ik al geprobeerd. Dus ruilen dan maar. Heb al een paar reacties gehad, dus ik denk dat dat wel gaat lukken :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Jongens, ik ben gered! Een medetweaker wil mijn Tbred core ruilen met een Palamino. Hulde hulde, mijn grote dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ !

Pagina: 1