Toon posts:

Subwoofer "probleempje"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. het is niet echt een super probleem ofzo, maar vond het toch een beetje merkwaardig .. (ik heb trouwens een audigy) als ik normaal dvd's kijk/muziek luister/etc. perfect geluid .. nu wilde ik mijn front speakers extern laten afspelen (wat verder geen probleem is) alleen de bass word mee gestuurd door de front speakers .. dit is in te stellen door 'omleiding bas' aan te vinken, maar als ik dit doe begint de sub ineens flink te resoneren .. anders gezegd volgens mij word het signaal veels te hard naar binnen gepompt .. als ik de volume subwoofer (in creative mixer) een flink stuk naar beneden doe en de sub zelf harder zet klinkt het nog steeds ernstig .. het idee (trance muziek voorbeeld bij bass kicks) pgg pgg pgg pgg ook al staat hij zachtjes .. sluit ik hem weer gewoon aan dan blaast hij weer als een gek :)

iemand ooit zo'n ervaring gehad? :? of een oplossing? thx in advance ..

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Als het goed is heb je een speciale mixer bij je software zitten van je geluidskaart.
Daar kun je het volume van je front,rear en sub instellen.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

TA2 schreef op 28 January 2003 @ 11:13:
Als het goed is heb je een speciale mixer bij je software zitten van je geluidskaart.
Daar kun je het volume van je front,rear en sub instellen.
als ik de volume subwoofer (in creative mixer) een flink stuk naar beneden doe en de sub zelf harder zet klinkt het nog steeds ernstig
:D

Anyway ,
Laat alles dan staan zoals het normaal staat ( geen extern en zo ) , waarom dat veranderen eigenlijk als het goed werkt zoals gewoonlijk ? :)

[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 28-01-2003 12:09 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Well , mijn JVC setje heeft (naar mijn mening) zuiverdere klanken en ik maak nog al wat muziek (sommige noemen het herrie) anyways .. en de front speakers wil ik gewoon voor me neus hebben ipv hangend in mijn kamer ( in de usual 5.1 setting )
als ik dvd ga kijken plug in hem weer in en kun je dvd kijken met de bijbehorende boxen setting :D