Toon posts:

[MSI K7T266 Pro] DVD-Rom probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: MSI K7T266 Pro
DVD-Rom: Sony 16x/40x DVD-Rom DDU1621

Ik heb een nieuwe dvd-rom gekocht. Na het aansluiten PC meteen opgestart.
Mijn moederbord vond de dvd-rom en meteen startte de computer opnieuw op :? , daarna ging alles goed maar WindowsXP crashte tijdens het laden. Het blauwe bewegende balkje deed niks meer. Op de resetknop gedrukt en tijdens het opstarten kreeg ik een melding dat de computer niet kan worden opgestart , omdat ik misschien nieuwe hardware heb ingebouwd (klopt! ;) ) en dat ik in veilige modus moet opstarten. Dat heb ik gedaan en de dvd-rom werd gevonden en geinstalleerd.

Probleem: Elke keer als ik de stroom eraf haal. Met dat zwarte knopje , achterop de computer en ik schakel het weer in. Gebeurd hetzelfde verhaal als hierboven. Alleen ik krijg geen melding over dat ik misschien nieuwe hardware heb ingebouwd.

Wat ik heb geprobeerd:

-In het bios de dvd-rom vastgezet. Dat de computer niet zelf meer hoeft te zoeken wat er op de IDE 2 Master is aangesloten (autodetection).
-Gezocht naar drivers / firmware. Niks gevonden ;(

Verwijderd

Staan je jumpers goed master/slave ???????

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles staat goed. Ide 2 Master

De computer vind de dvd-rom ook op IDE 2 Master.

Verwijderd

Als je hardware toevoegen doet DVD-rom

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen andere apparaten op dezelfde kabel? Wat als je de autodetectie op NONE zet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips cd brander op IDE 2 Slave.

Maar toen ik nog een Aopen brander had op IDE 2 Master , had ik geen problemen.

De dvd-rom werkt goed :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BIOS update voor moederbord?

This footer is intentionally left blank

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG > OM

Lees de OM FAQ: daarin staat dat DVD-ROM en CD-branders nooit lekker op één kanaal samen werken (waarom? ben ik ook benieuwd naar.. maar ik heb veel van dit soort gevallen gezien..). Wissel de DVD-ROM met de HDD op de primary slave :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00

JdM

Humbled

Het ene werkt niet zonder meer met het ander omdat dat vroeger wel zo was tussen twee andere merken/apparaten , hang die dvd eens apart aan je secondary-ide probeer dan zowel master als slave een keer.

edit:
traag :O

[ Voor 8% gewijzigd door JdM op 28-01-2003 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik doen. Maar wordt WindowsXP niet trager dan?

Bios update durf ik niet zo goed , bang om mijn moederbord stuk te maken }:O

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 28 January 2003 @ 11:15:
PMG > OM

Lees de OM FAQ: daarin staat dat DVD-ROM en CD-branders nooit lekker op één kanaal samen werken (waarom? ben ik ook benieuwd naar.. maar ik heb veel van dit soort gevallen gezien..). Wissel de DVD-ROM met de HDD op de primary slave :)
Op IDE 1 Slave zit niks. Ik kan 'm daar zo neerzetten. Dan wordt het zo:

Ide 1 master --> HD
Ide 1 slave --> DVD
Ide 2 master --> brander
Ide 2 slave --> Niks

Kan dat ook?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 11:17:
Ok ga ik doen. Maar wordt WindowsXP niet trager dan?
Integendeel. HDD's elk op een aparte kanaal zetten is sneller. Brander en lezer op een aparte kanaal is sneller (zeker wanneer je CD > CD kopieert). Zie ook de OM FAQ onder het kopje "mijn IDE config is langzaam" voor details enzo ;)
Bios update durf ik niet zo goed , bang om mijn moederbord stuk te maken }:O
Zolang je systeem überstabiel is, je het in DOS afhandelt en je weet waarmee je bezig bent dan kan het absoluut geen kwaad. De BIOS van mijn BP6 is al honderden malen geflasht (met maar één serieuze misflash, maar dat was geheel mijn eigen fout :X ).

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 28-01-2003 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ide 1 master --> HD
Ide 1 slave --> DVD
Ide 2 master --> brander
Ide 2 slave --> Niks

O ja , dit had ik al een keer geprobeerd. Ik kon toen slecht On The Fly kopieren.
Als Nero iets van "Copyright" gaat controleren , reageert de computer niet meer na 75 % ;(

Zonder On The Fly kopieren werkt wel.

Zou dit door de IDE settings komen. Nieuwere versie van Nero werken niet goed. CD's mislukken steeds. Ik heb nu Nero v5551.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Dat hele geneuzel over opticals die niet op dezelfde IDE-poort moeten zetten is onzin (imho).

Wat is je huidige bios versie van je MB? 1.9 is al een tijdje uit.
Wat gebeurt er als je je DVD Secondary Master hangt en voor de rest niets?
Je kan altijd nog even op http://www.firmware-flash.com/ kijken of er wellicht een firmware update is voor óf je DVD óf je CDRW.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1