Moederbord: MSI K7T266 Pro
DVD-Rom: Sony 16x/40x DVD-Rom DDU1621
Ik heb een nieuwe dvd-rom gekocht. Na het aansluiten PC meteen opgestart.
Mijn moederbord vond de dvd-rom en meteen startte de computer opnieuw op
, daarna ging alles goed maar WindowsXP crashte tijdens het laden. Het blauwe bewegende balkje deed niks meer. Op de resetknop gedrukt en tijdens het opstarten kreeg ik een melding dat de computer niet kan worden opgestart , omdat ik misschien nieuwe hardware heb ingebouwd (klopt!
) en dat ik in veilige modus moet opstarten. Dat heb ik gedaan en de dvd-rom werd gevonden en geinstalleerd.
Probleem: Elke keer als ik de stroom eraf haal. Met dat zwarte knopje , achterop de computer en ik schakel het weer in. Gebeurd hetzelfde verhaal als hierboven. Alleen ik krijg geen melding over dat ik misschien nieuwe hardware heb ingebouwd.
Wat ik heb geprobeerd:
-In het bios de dvd-rom vastgezet. Dat de computer niet zelf meer hoeft te zoeken wat er op de IDE 2 Master is aangesloten (autodetection).
-Gezocht naar drivers / firmware. Niks gevonden
DVD-Rom: Sony 16x/40x DVD-Rom DDU1621
Ik heb een nieuwe dvd-rom gekocht. Na het aansluiten PC meteen opgestart.
Mijn moederbord vond de dvd-rom en meteen startte de computer opnieuw op
Probleem: Elke keer als ik de stroom eraf haal. Met dat zwarte knopje , achterop de computer en ik schakel het weer in. Gebeurd hetzelfde verhaal als hierboven. Alleen ik krijg geen melding over dat ik misschien nieuwe hardware heb ingebouwd.
Wat ik heb geprobeerd:
-In het bios de dvd-rom vastgezet. Dat de computer niet zelf meer hoeft te zoeken wat er op de IDE 2 Master is aangesloten (autodetection).
-Gezocht naar drivers / firmware. Niks gevonden