Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL/CM] Smartmedia cardreader zelf te maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig met m'n stealth-baybus en kwam toen ook nog eens op het idee om er een smartmedia cardreader in te maken :) Dus ik ff kijken, zijn die dingen nog best duur ! (+/- €30,- )En ze zijn ook behoorlijk groot.
-> Ik zoek me helemaal kapot naar schema's voor de zelfbouw van zo'n ding , nergens te vinden :'(
Het enige wat ik al wel gevonden heb is een kaarthouder zeg maar. Maar er moet iig. nog een controller bij..
Is er iemand die mij daarbij kan helpen, of hier ervaring mee heeft ?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Klopt, maar je kan ook kleine externe usb lezer, die is namelijk minder prijzig, kopen en even beetje uit elkaar slopen, en vervolgens zelf inbouwen. Eigenlijk vind ik de externe usb reader niet zo veel in de weg staan en kan aan usb blijven hangen als je wilt. Waarom zoveel moeite doen als het goedkoper kan?
Doe dat als je geen tekort hebt aan usb poorten. (meeste pc's hebben 4 poorten en nieuwste hebben wel 6 van)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Ik denk dat als je het helemaal zelf gaat bouwen dat je dan ongeveer even duur, of misschien zelfs nog duurder uit gaat komen. En je moet dan ook nog aan die controller zien te komen.
Zoals MrDummy zegt, je kan beter een goedkope lezer kopen en die inbouwen

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat ik 'm goed weg kan werken in de baybus. Het liefste zou ik m dus op de grote printplaat op het cdromlaatje solderen. Dat gaat met een opengesloopte externe niet echt :)
Overigens, waar zijn echt goedkope readers te koop eigenlijk ?

Verwijderd

Ik vind dit nog altijd een mooie:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=33890&productType=1
Is ook goed te modden/steathen/tweaken ;)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:41:
Ik vind dit nog altijd een mooie:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=33890&productType=1
Is ook goed te modden/steathen/tweaken ;)
Die is een beetje overdreven, als je alleen SmartMedia hoeft te lezen..
Ik heb destijds een SmartMedia-only lezertje gekocht (Dane-Elec, €25 bij Informatique), en die werkt prima, en ligt gewoon onder m'n monitor.

Die zou je natuurlijk eventueel kunnen verbouwen, en de contacten verlengen enzo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Tarin schreef op 28 januari 2003 @ 13:26:
[...]

Die is een beetje overdreven, als je alleen SmartMedia hoeft te lezen..
Ik heb destijds een SmartMedia-only lezertje gekocht (Dane-Elec, €25 bij Informatique), en die werkt prima, en ligt gewoon onder m'n monitor.

Die zou je natuurlijk eventueel kunnen verbouwen, en de contacten verlengen enzo.

Jij betaalt liever €25 voor een lezertje dat alleen SmartMedia leest, dan dat je €27,50 neerteld voor een inbouwbay die "alle" mogelijke media leest?

Nou heb ik geen lezer nodig, maar anders wist ik het wel. Mooi dingetje die Embedded Card Reader:
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/35254mcl.jpg

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 27-11 16:55
AcouSE schreef op 28 January 2003 @ 14:30:

[...]

Jij betaalt liever €25 voor een lezertje dat alleen SmartMedia leest, dan dat je €27,50 neerteld voor een inbouwbay die "alle" mogelijke media leest?

Nou heb ik geen lezer nodig, maar anders wist ik het wel. Mooi dingetje die Embedded Card Reader:
[afbeelding]
Ik heb de witte versie daar van liggen, maar je moet dus wel USB pinnentjes op je mobo over hebben want anders kan je hem niet aansluiten :/

(of weet iemand toevallig een oplossing daarvoor ? ;) )

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 28 januari 2003 @ 14:40:
[...]

Ik heb de witte versie daar van liggen, maar je moet dus wel USB pinnentjes op je mobo over hebben want anders kan je hem niet aansluiten :/

(of weet iemand toevallig een oplossing daarvoor ? ;) )
Wat dacht je van een usb kabeltje kopen en de connector aan je cardreader vastmaken? ;) Dan kan je gewoon via een pci bracket naar buiten met die kabel en dan in een usb port pluggen :D

Verwijderd

Topicstarter
Euhm mensen, het gaat mij dus niet om de buitenkant of de aansluiting, maar om de techniek :) (en dat het zo plat mogelijk is..... ) Ik gebruik alleen smartmedia, de rest heb ik dus niet nodig en is daardoor eigenlijkj alleen maar verspilde ruimte......

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
http://elektuur.o4s.com/E...Form&APRILY2002$NL1_13328

Het enige dat je nodig hebt ongeveer is een printje (bij hun bestellen) en een SM busje. Je kan hem gewoon op je IDE kabel aansluiten

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DiLDoG schreef op 28 januari 2003 @ 15:17:
http://elektuur.o4s.com/E...Form&APRILY2002$NL1_13328

Het enige dat je nodig hebt ongeveer is een printje (bij hun bestellen) en een SM busje. Je kan hem gewoon op je IDE kabel aansluiten
Ben ik nou dom/blind of zie ik daar echt geen SmartMedia tussenstaan? :)

SmartMedia != Compact Flash AFAIK...

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 14:43:
[...]

Wat dacht je van een usb kabeltje kopen en de connector aan je cardreader vastmaken? ;) Dan kan je gewoon via een pci bracket naar buiten met die kabel en dan in een usb port pluggen :D
Er zit dus zo'n zwart blokje aan de card reader:

Afbeeldingslocatie: http://www.melbpc.org.au/pcupdate/2104/2104article7-7.gif

Maar dan moet je deze pinnen op je mobo hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.melbpc.org.au/pcupdate/2104/2104article7-3a.gif

Maar helaas heb ik die dus niet op me Abit BF6 (440BX), dus misschien kan ik er een verloop voor kopen/maken ofzo ? :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Je kunt gewoon een verloopje maken met een USB-kabeltje en een pinheader, als je maar kan uitvinden wat waar zit op die connector (+5V, D+, D- en GND)

• Osiris
  • Niet online
AcouSE schreef op 28 januari 2003 @ 15:33:
Je kunt gewoon een verloopje maken met een USB-kabeltje en een pinheader, als je maar kan uitvinden wat waar zit op die connector (+5V, D+, D- en GND)
Ik heb hier zo'n pinheader -> USB-kabel liggen (zo'n ding dat in je PCI-slot-geval zit of voorin je PC) en daar zitten wel wat elko's, SMD-weerstanden/condensatoren op hoor... Kweet niet of je die dingen gewoon aan mekaar kan solderen en dat het dan ook nog goed gaat? :?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Theoretisch zou het gewoon moeten werken. Die weerstanden zijn voor een correcte afsluiting (zoals in het coax-netwerk tijdperk) en cie condensator voor het bufferen van de voedingsspanning.

• Osiris
  • Niet online
AcouSE schreef op 28 January 2003 @ 15:53:
Theoretisch zou het gewoon moeten werken. Die weerstanden zijn voor een correcte afsluiting (zoals in het coax-netwerk tijdperk) en cie condensator voor het bufferen van de voedingsspanning.
Alhoewel het dan iig netter is om die afsluiting en buffering wel te gebruiken zal 't idd dan niet veel boeien als je t zo aan elkaar aansluit...

Dus dan moet je eventjes naar je elektroboer voor een USB-pluggie en een 2x5 male header halen en de verbindinkjes die daartussen nodig is ;)

Volgens mij is dit subject wel off-topic, magoed... Carry on folks :)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14

Marc H

- - Is wakker - -

Als je een echt kleine wilt hebben moet je eens kijken of je een PCMCIA smartmedia adapter kan ombouwen en aansluiten. Die dingen zijn echt heel klein. nadeel is dat ze wel duur zijn (+/- 35 euro).

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist deze gekocht. Mooi klein dingetje. Het is bijna zonde om de behuizing eraf te halen en 'm in te bouwen ;)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Osiris schreef op 28 January 2003 @ 15:21:
[...]

Ben ik nou dom/blind of zie ik daar echt geen SmartMedia tussenstaan? :)

SmartMedia != Compact Flash AFAIK...
ow srrry ikkuh weer scheef

• Osiris
  • Niet online
DiLDoG schreef op 28 January 2003 @ 22:42:
[...]

ow srrry ikkuh weer scheef
Wel interessant voor diegene met Compact Flash uiteraard ;)

Verwijderd

Ben ik nou dom? je kan van die extra externe USB poorten toch gewoon eentje afschroeven(ja die zitten met schroefjes vast) en die dan intern gebruiken?? of bedoelen jullie dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ga doen is het volgende :
-Die compact flash én smartmedia cardreader openmaken, behuizing wegflikkeren.
-één USB poort zo schakelen dat ik kan kiezen tussen de poort óf de cardreader.
-Dit tesamen met nog véél meer leuke hardware in m'n stealth baybus inbouwen.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 22:58:
Ben ik nou dom? je kan van die extra externe USB poorten toch gewoon eentje afschroeven(ja die zitten met schroefjes vast) en die dan intern gebruiken?? of bedoelen jullie dat niet?
Juist andersom ;) Althans, diegene waarover dit offtopic (AFAIK) gedeelte ging had juist geen USB-aansluit-header-ding op z'n mobo voor extra USB's, maar alleen de standaard 2 USB-poorten...

• Sir_Killalot
Osiris schreef op 28 January 2003 @ 23:15:
[...]

Juist andersom ;) Althans, diegene waarover dit offtopic (AFAIK) gedeelte ging had juist geen USB-aansluit-header-ding op z'n mobo voor extra USB's, maar alleen de standaard 2 USB-poorten...
Klopt helemaal ;)
Pagina: 1