Toon posts:

[WinXP] 60Hz opgelost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het er staat een stukje over in de faq maar mijn oplossing is/was simpeler dus vandaar dat ik dit wil delen.

Zelf heb ik een ATI videokaart en ik weet niet of bij de NVidia kaarten dezelfde tabbladen aanwezig zijn dus... O-)

In de "Display Properties" -> "Settings" -> "Advanced" -> "Monitor"
hier is de gewone refreshrate te zien en hier mankeert nog al wat aan.
Maar als we verder kijken zien we nog een tabblad "Displays" en hier zit de truc in. Hier zijn de eigenschappen van de monitoren, klik op de monitor die je als monitor gebruikt. Klik op de balk van die monitor.
Hier zien we ook een max resolution en een max refreshrate van de monitor. Als je deze op gewenste waarde zet en eventueel hoger zijn de problemen op gelost. :Y)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

uhh, dat weet iedereen wel dat we dat zo kunnen doen.
dat is ook de manier om je refreshrate te veranderen.

het probleem echter met de 60hz bug is, dat zodra je in een game zit.
de refreshrate terug wordt gezet naar 60/75hz.

in windows heb je je desktop gewoon draaien op 80hz bijvoorbeeld.
start ik een game, dan gaat m'n monitor op 60hz draaien.
oftewel de refreshrate schakelt terug als directx of opengl wordt gebruikt.

en daarom moet je dus in het register aan de slag gaan, of een tool gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 28-01-2003 10:42 ]

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
DOH ;)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Refreshes op 1 resolutie zetten is geen probleem, daar maakt Windows XP ook zelf geen probleem van, maar als de resolutie switcht omdat je bijvoorbeeld een spel gaat spelen die op een andere resolutie draait zit je weer op 60 Hz. Dat is niet op te lossen met jouw methode ;)
Daarvoor kan je het makkelijkst een refreshlocktool gebruiken. Die zetten van te voren refreshrates vast op resoluties. Dus als je op 800x600 draait krijg je bijvoorbeeld automatisch 100 Hz, of het nou in Windows is of in een spel :)

The devil is in the details.