Toon posts:

Sweex router geschikt voor Chello?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chello abonnement en wil nu thuis een netwerkje maken. Ik heb van horen en zeggen dat het makkelijkste is om een router aan te schaffen en dat het netwerk in een handomdraai is opgezet. Nu heb ik deze router gevonden:
"Sweex Breedband Router + 4 poorts 10/100 Switch". Deze kost rond de 50 euro. Gezien het feit dat ik (nog)geen ervaringen heb met netwerken, is mijn vraag of deze router voor mij geschikt is. Ik wil twee pc's en een laptop op aansluiten.

Verwijderd

B) Hoe configureer ik mijn router voor Chello B)

Chello Configuratie

Om de Sweex router voor Chello te configureren gaat je als volgt te werk.

Start de Web browser op, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk vervolgens op enter.

Wanneer je het login scherm ziet, klikt je op login.

Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies voor Dynamic IP.

Het venster Hostname laat u leeg
Met de button Clone MAC address kunt je het MACaddress clone van de netwerkkaart die u destijds van chello gekregen heeft. Configureer de router dus met de PC waarmee je kunt internetten. Het is belangrijk dat u deze PC gebruikt want hiet staat een uniek adres in, dat bekend is bij Chello. Als je nu op de Button Clone MAC Address klikt, verandert de default waarde van 00-50-FC-83-49-D7, in het MAC Adres van de netwerkkaart die je heeft.

Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel.

Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten.

Internet is nu klaar voor gebruik. :*)

Ps: manual te vinden op Sweex website, en in 't sweex-boek

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 13:08 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Extra handleiding breedband router (3-12-2002)
Voor de MXstream configuratie van de router is een extra manual toegevoegd. Bij downloads van de router is het document te downloaden. In de FAQ sectie vindt u nu ook een beschrijving voor het snel configureren van MXstream, Chello en Wanadoo.
Kom op zeg ... het staat verdorie nog op de FRONTPAGE van www.sweex.com :/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Suc6 met het configgen, deze is dicht.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.