Toon posts:

Aansluiting Audigy digitale aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb een Audigy geluidskaart. Deze geluidskaart heeft een digitale uitgang.
Deze geluidskaart wil ik met die digitale uitgang op mijn Philips 5.1 set aansluiten.
Dit is geen speciale set voor een computer, maar een home-cinema set.
Heeft iemand enig idee wat voor soort kabel (stekker) ik moet gebruiken om dit voor elkaar te krijgen? Ik krijg namelijk het idee dat Creative een soort monopolie-poort heeft gemaakt, waarop alleen 5.1 set's van Creative het doen!
Uiteraard kan ik de geluidskaart wel aansluiten via de analoge aansluiting, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling! Als iemand het weet... graag!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Volgens mij kun je gewoon de optical out gebruiken hoor..

Download my music on SoundCloud

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Jij wilt dus een UITGANG van je geluidskaart op de UITGANG van je home-cinema set aansluiten? Volgens mij sluit je altijd een uitgang op een ingang aan, maar kan aan mij liggen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dominic schreef op 28 January 2003 @ 10:25:
Volgens mij kun je gewoon de optical out gebruiken hoor..
Deze zit toch niet op een Audigy :? /me AMD_er kruipt achter zijn kast, vind em niet :?

Maar je sluit een digitale out van je audigy, aan op een digital in van je versterker, kijk ff wat voor een stekkers je nodig hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hurricane schreef op 28 januari 2003 @ 10:28:
Jij wilt dus een UITGANG van je geluidskaart op de UITGANG van je home-cinema set aansluiten? Volgens mij sluit je altijd een uitgang op een ingang aan, maar kan aan mij liggen.
Volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen. Er staat:
"Deze geluidskaart wil ik MET DIE DIGITALE UITGANG op mijn Philips 5.1 set aansluiten."
Wijsneus!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Mijn excuses voor mijn reply, heb er te snel overheen gelezen.

Verwijderd

Ik denk dat je een digitale coax kabel nodig hebt met aan de kant van de Audigy een mono 3.5 mm jack. De andere kant kan of een 3.5 mm jack of een tulpaansluiting zijn. (hangt van je versterker af)
Hierover lopen meerdere topics op GOT
Digitale uitgang op Sound Blaster Audigy Player...
Pagina: 1