Toon posts:

[Flash] looping streaming mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren (dames) medetweakers,

klein probleempje in Flash lijkt me redelijk simpel maar ben nog beginner actionscripting en krijg het maar niet voor elkaar, ik ben bezig met een saitje waar wat kleine mp3tjes op te selcteren zijn. deze duren niet langer dan 5 sec. en moeten dus gaan loopen. ik gebruik dit scriptje om de mp3tjes aan te roepen

on (release) {
gotoAndStop(10);
stopAllSounds();
mySound = new Sound();
mySound.loadSound("track2.mp3", true);
mySound.start();
}

dit werkt prima op het feit na dat het nummer na 5 sec stopt met spelen. ik moet nu toch ergens aangeven loop = 0 ofzo. Heeft het iets te maken met seccondsOffset, loops ?

kan veel vinden over loopen in flash maar nergens op deze manier so anyone ?

Verwijderd

mySound.onSoundComplete = function() { mySound.start() };

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 10:26 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En de docs bij Flash zeggen ook nog

Flash ActionScript:
1
mySound.start([secondOffset, loop])

loop: An optional parameter allowing you to specify the number of times the sound should play consecutively

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

met BtM909 zijn manier moet je het aantal keer aangeven, zet deze op 999 keer. Volgens mij kan je niet een oneindige loop creeeren, dat doe je met mijn methode wel.

Verwijderd

Topicstarter
on (release) {
gotoAndStop(10);
stopAllSounds();
mySound = new Sound();
mySound.loadSound("track2.mp3", true);
mySound.start();
mySound.onSoundComplete = function() { mySound.start() };

}

zou toch moeten werken zo ? loopt helaas nog niet ook op BtM909's manier krijg ik hem niet loopend, maar dat zal wel aan mij liggen |:(

(iig bedankt voor deze voorzet zijn iig juiste manieren om aan te pakken nu ik nog :/)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 10:50 ]

Verwijderd

bekijk anders even de bijgeleverde actionscript dictionary van flash, daar vind je echt alles in wat je nodig hebt.
Waarom hij het nu niet doet is omdat hij bij onRelease kijkt of het geluid is afgelopen. Maar dan begint hij net, dus maakt hij er nooit een loop van. Dus zet mijn regel buiten de onRelease.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 10:59:
bekijk anders even de bijgeleverde actionscript dictionary van flash, daar vind je echt alles in wat je nodig hebt.
i will thnx :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nog een probleem echter, ik heb hier een week mee gevochten, maar heb uiteindelijk moeten kiezen om mijn geluidjes in de library te doen.
Een streaming MP3 is onmogelijk EXCACT loopend te krijgen, op het einde tikt ie altijd een beetje omdat ie de mp3 header opnieuw inlaad en dit leverd altijd een klein beetje stilte op. Erg irritant. Als je een korte prefecte loop moet hebben dan moet je het geluid dus in je library doen.

(zo te zien wil je trouwens een achtergrond nummer draaien en heb je hier niet zo veel last van)

Stoer; Marduq

Pagina: 1