Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Voeding tikt, verder niks

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
Ik heb Dit weekend een Q-tec 350 W Voeding gehaald op de beurs voor mijn zus.
Kom ik thuis, pak dat ding uit, bouw hem even in, en tot mijn grote verbazing gebeurd er niks als ik hem aanzet... Je hoort hem tikken en verder nix, geen stroom, geen fan die draait nix... alleen dat getik dus.
Ben ik nu gewoon genaaid met een kapot ding, of is dit te maken ofzo.
Achja anders heb ik er gewoon weer een 80mm fan erbij he :*)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

als het van goedkope kraam komt, heb je risico's dat het niet altijd werkt: daar heb je gratis testbank bij HCC voor. Zo kun je direct testen op werking (bij voedingen is dat makkelijk) en geen vervelende verrassingen.

Tikken is vreemd, want relais zit niet in de voeding. Misschien automatische zekering?
Aan nieuwe fan heb je niks aan, want er is geen stroom.

Maak hem los en forceer hem ff te draaien (de standby-5V met zwart verbinden, volgens mij is dat groene of grijze draad, ff checken) en dan rode en gele draden meten of er spanning op zit.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Heb je er wel een belasting aan gehangen? Sluit hem eens aan op je mobo en probeer nog eens...

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
MrDummy schreef op 28 January 2003 @ 10:49:
als het van goedkope kraam komt, heb je risico's dat het niet altijd werkt: daar heb je gratis testbank bij HCC voor. Zo kun je direct testen op werking (bij voedingen is dat makkelijk) en geen vervelende verrassingen.

Ja stom had ik even moeten doen ja....

Tikken is vreemd, want relais zit niet in de voeding. Misschien automatische zekering?
Aan nieuwe fan heb je niks aan, want er is geen stroom.

Ik bedoel, dat als de voeding kapot is, dan heb ik er weer een nieuwe 80mm fan bij, want die sloop ik er dan uit.

Maak hem los en forceer hem ff te draaien (de standby-5V met zwart verbinden, volgens mij is dat groene of grijze draad, ff checken) en dan rode en gele draden meten of er spanning op zit.
goed idee, zo ff proberen...

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
Natuurlijk heb ik de voeding belast, anders krijg je hem een beetje moeilijk aan he:-) Jaja ik weet dat hij ook zonder moedrbord kan werken als je bepaalde draadjes contact laat maken.
Maar ik heb iig verschillende setups gebruikt, alleen moederbord, zonder de rest, alles aangesloten enz.... nix helpt :-(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Misschien heb je gewoon een rot exemplaar... Ff contact opnemen met die handelaar. :)

Verwijderd

heb je hem in de beurs van eindhoven gehaald???
zoja kan je de volgende keer naar het balkon gaan daar zitten heelveel mensen waaronder ik te gammnen en te kloten als je daar gewoon aan een wilikeurig iemand vraagt of hij hem wil testen doen ze dat wel

Verwijderd

Die tik is idd de automatische zekering, dat betekent dat er kortsluiting in de voeding zit. Je zet em aan en hij schakelt meteen de stroom eraf.

Het is mogelijk om het te repareren:
Meet de weerstand tussen de aarde en de verschillende volt-lijnen. Die weerstand hoort nergens 0 te zijn. Is ie ergens wel 0 (meestal de +5) dan is dat je probleem. Dan is het meestal een flink zoekwerk om het kapotte component te vinden.

Nieuwe kopen is easier..

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 13:02:
Die tik is idd de automatische zekering, dat betekent dat er kortsluiting in de voeding zit. Je zet em aan en hij schakelt meteen de stroom eraf.

Het is mogelijk om het te repareren:
Meet de weerstand tussen de aarde en de verschillende volt-lijnen. Die weerstand hoort nergens 0 te zijn. Is ie ergens wel 0 (meestal de +5) dan is dat je probleem. Dan is het meestal een flink zoekwerk om het kapotte component te vinden.

Nieuwe kopen is easier..
mja het idd een automatische zekering zijn maar ik heb het een keer gehad
dat een van die hoogspannings spoelen "lek" waren en dat er dus 50x per seconde een vonkje in de spoel over sloeg (dit is geen bullshit ik kon jet vonkje in het donker zien overspringen)

Verwijderd

Er zit inderdaad ergens kortsluiting, daarom slaat hij steeds af (het tikken dus) :)

Ik zou maar eens gaan zoeken naar een kapotte diode of een andere halfgeleider die sluiting maakt. Condesators kunnen ook wel eens slecht zijn, maar dat lijkt me bij een nieuwe voeding niet echt voor de hand liggend.

Verwijderd

110/230V vergist?

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
die voeding is zeker kapot, heb ik ook gehad mooi een nieuwe ingegooid en hij liep weer als een "zonnetje"

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

sluiting op mobo kan ook nog, heb dit weleens gezien bij iemand die een afstandsbusje teveel onder bord had laten zitten.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ipv van m meteen open te slopen en op zoek te gaan naar kapotte componentjes zou ik eerst de garantie proberen, dat lijkt me handiger :)

met een hamer past alles

Pagina: 1