Toon posts:

[Win2k Server] Profielen Roaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op een basisschool met acht verschillende groepen, (lees: profiles). Omdat veel van die kidner-programma's vereisen dat ze mogen schrijven in het register wil ik compleet van die profiles af! Hoe doe ik dit?

Is dit een instelling op de server of op de lokale machines. Ik wil dus gewoon dat elke computer apart een profile LOKAAL opslaat.

Verwijderd

Dat is dus totaal niet Roaming. Roaming is juist dat het profiel iedere keer bij login van de server af komt, en met afsluiten weer weggeschreven wordt naar de server. Wat jij wilt is Mandatory profiles. Dat is dus lokaal. Om je advies te geven hoe je dat het beste kunt doen moeten we wel ff het een en ander weten. Waar worden de profiles voor gebruikt??? Heeft ieder kind een eigen username en password??? Of is er slechts voor iedere computer 1??? Wat doet de server??? DHCP DNS AD??? Wat is de taak van de server. Wil je settings kunnen doen aan profiles via de server??? Wat meer uitleg is misschien wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 10:05:
Dat is dus totaal niet Roaming. Roaming is juist dat het profiel iedere keer bij login van de server af komt, en met afsluiten weer weggeschreven wordt naar de server. Wat jij wilt is Mandatory profiles. Dat is dus lokaal. Om je advies te geven hoe je dat het beste kunt doen moeten we wel ff het een en ander weten. Waar worden de profiles voor gebruikt??? Heeft ieder kind een eigen username en password??? Of is er slechts voor iedere computer 1??? Wat doet de server??? DHCP DNS AD??? Wat is de taak van de server. Wil je settings kunnen doen aan profiles via de server??? Wat meer uitleg is misschien wel handig.
Oke... Het zijn nu dus standaard instellingen. Er is ons helemaal niet gevraagd wat we nu wel of niet zouden willen beveiligen. Het komt nu gewoon té vaak voor dat een bepaald programma (voor bijv. groep 6) het register wil veranderen. Dit gebeurt dan ook wel, alleen na de eerstvolgende keer opstarten (of aanmelden) worden die register-instellingen doodleuk weer terug gezet. Ik wil dus helemaal geen mandayory-profiles enzo!

edit:
Het enige wat ik wil dat de server doet is het beschikbaar stellen van de netwerk-schijven waarop de VCD-files (virtuele cd's) geinstalleerd staan. Die profiles worden ECHT niet door de leerlingen gewijzigd. Das gewoon 'n kwestie van 'onder de duim' hebben van je leerlingen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 10:10 . Reden: Info ]

Verwijderd

Oh k, dan ga ik er nu vanuit dat je dus user accounts aangemaakt hebt op de server. Om die op een pc zelf register dingen te kunnen laten wijzigen, kun je om het simpel te houden. Gewoon op alle pc's lokaal de users aanmaken, en Admin rights geven dan is iig je probleem opgelost. Als je naar de Users & Passwords gaat in de config scherm, en je voegt usertje toe (als je een Domein hebt waar je de users in hebt zitten, kun je bij ADD User op browse tikke, en dan vervolgens de juiste user uit het lijsie pikke, en admin rechte geven).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 10:20 ]