Geheugen pukkel na inactiviteit?

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.soosarnhem.nl/geheugen.jpg

Dit gebeurd alleen als ik een tijdje nietts doe met de computer... Klik ik snel op task manager, processes dan is er geen process die ~400Meg inneemt. Iemand een verklaring? De programma's die ik run zijn Kazaa, Internet explorer en Internet downloadmanager, voor de rest niets op de achtergrond lopen (net nieuw geinstalleerd).

TweakBlog

Verwijderd

Tja, van Kazaa is bekend dat het op momenten veel CPU en geheugen kan innemen. Duurt bij mij wel eens 10 seconde ofzo.

Of iets met je OS, dat je OS na zoveel minuten inactifiteit in sleep toestand wil gaan ofzo?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het kan zo'n index service zijn die lekker gaat eikelen als je zelf niets doet. Laat eens de taskmanager aanstaan om te zien welk progje het meeste actief is qua I/O: lezen en schrijven.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Spooky: Dat is inderdaad zo. Alleen ik geloof niet dat KaZaA opeens 400 meg aan geheugen wil innemen.

Cubix: Ik heb inderdaad die zoek-index-service in windows XP aanstaan. Maar dan nog: 400 Meg... Ennuh.... Hoe kan je dat met de taskmanager zien, welk prog het meeste I/O gebruikt? Gewoon staren naar de processes en dan kijken welk proggie/process het meeste fluctueert?

TweakBlog

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 16:49

Francois

Dus...

cisvc.exe en cideamon.exe zijn Content Indexing service. Maar die verdwijnen zodra je de muis aan raakt volgens mij.