Toon posts:

MPEG I layer 2 encoder *oud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk voor een lokale omroep waar we op zoek zijn naar een encoder om onze CD's over te zetten naar harde schijf.

Eén nadeel is dat we een encoder moeten vinden die:

-MPEG 1 layer 2 (MP2) bestanden ervan maakt
-de bestanden moeten 48kHz zijn

Tot nu toe heb ik alleen nog encoders gevonden die 44,5kHz creëren.

Heeft iemand suggesties??

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Wie heeft die eisen opgesteld ?
MP2 is niet direct de meest voor de hand liggende manier van encoden.
En waarom 48kHz ? CD's zijn allemaal 44.1kHz . (http://www.pcguide.com/ref/cd/formatCDDA-c.html)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

48kHz is de standaard voor studio's

Verwijderd

Topicstarter
idd.., de software voor het afspelen heeft deze eisen.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

misschien is dit wat:
http://pdn.securethink.co.jp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik weet niet of een losse ripper dat kan. Mpeg1 layer 2 wordt gebruikt voor oa VCD.

Maar de meeste dingen zijn eigenlijk MPEG 1 layer 3 (MP3)

48 Khz... da's idd de studiostandaard, DAT = 48Khz. Maar of het handig is om een 44Khz signaal te gaan converten naar 48Khz... Kwalitatief ga je er dan op achteruit.

En de bestanden, worden die na afloop digitaal verstuurd naar de mengtafel (toslink oid) of analoog? In het geval van analoog maakt t natuurlijk niet uit of je 44 of 48Khz neemt, en in het geval van optisch zou het converten ook realtime kunnen (upsamplen bij afspelen)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 28 januari 2003 @ 12:14:
Ik weet niet of een losse ripper dat kan. Mpeg1 layer 2 wordt gebruikt voor oa VCD.

Maar de meeste dingen zijn eigenlijk MPEG 1 layer 3 (MP3)

48 Khz... da's idd de studiostandaard, DAT = 48Khz. Maar of het handig is om een 44Khz signaal te gaan converten naar 48Khz... Kwalitatief ga je er dan op achteruit.

En de bestanden, worden die na afloop digitaal verstuurd naar de mengtafel (toslink oid) of analoog? In het geval van analoog maakt t natuurlijk niet uit of je 44 of 48Khz neemt, en in het geval van optisch zou het converten ook realtime kunnen (upsamplen bij afspelen)
Ze worden analoog naar de mengtafel verstuurd, maar de studio-software (PC-Radio 4.0) ondersteund alleen bestanden van 48 kHz en alleen MPEG 1 layer 2 (*.s48 bestanden).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 12:29:
[...]

Ze worden analoog naar de mengtafel verstuurd, maar de studio-software (PC-Radio 4.0) ondersteund alleen bestanden van 48 kHz en alleen MPEG 1 layer 2 (*.s48 bestanden).
Vreemd dat ze niet gewoon mp3 gebruiken.

MPEG-1 layer II, 256kbps, 48kHz

Ook nog 256Kbit... 192 is voor MP3 prima, en voor radiogebruik hoor je t al helemaal niet

Edit: dat ding decodeerd dus hardwarematig mpeg files..
Sommige kaarten uit het Digigram programma kunnen bovendien MPEG layer 3 bestanden direct weergeven.
Dus een MP3 optie is er wel...

Edit: 2:
http://www.broadcastpartn...modules/mpeg_edit_pro.htm

Er is ook gewoon een module te krijgen voor dat proggie

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 28-01-2003 12:44 ]

• Ego
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 09:05

Ego

Kijk eens op www.dbpoweramp.com.
Hier vind je een freeware converter voor wav/mp3/etc. naar MP2/etc. Wel even ook de MP2 codec van Daren Ford erbij downloaden (link staat op site).
Dit programma wordt door het NOB (Publieke Omroep Hilversum) aan programmamakers aangeraden voor de conversie van WAV 44.100Khz - 16Bit, naar het uitzendformaat MP2, 48.000Khz - 384Kbps (ie MPEG1 - Layer II Audio).

Cogito ergo sum

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
toolame kan dat voor zover ik weet. http://users.tpg.com.au/adslblvi/

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Even googlen naar BeSweet :), die converter is speciaal voor zulke conversie's (WAV->MP2 etc.) gemaakt.

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
HMMM die spullen uit Termeuzen vind ik persoonlijk maar niks,zowel de zenders als de software maar das mijn mening

het is toch van de gekke dat jullie BV geen mp3 kunnen afspelen met jullie radio automation van Broadcast partners?
Zijn er geen upgrades of kleden ze dan de omroep waar je voor werkt weer uit?

Edit ,lees net dat er hardwarematige extentions zijn,kan je mp3 gebruiken ,wel zo prettig!
Mp2 aan zo'n hoge bitrate en bemonsteringsfrequentie vreet ruimte man!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
ExactAudioCopy
External compressor: BeSweet
Compressor commandline: -core( -input %s -output %d -ota( -hybridgain ) -ssrc( --rate 48000 ) -mp2enc( -m s -b 256 -e )

/me Maar waarom beginnen jullie hier nog over? Meer dan een jaar na dato?
Terwijl ik er net zo hard aan meedoe door te reageren...

[ Voor 17% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-05-2004 17:22 . Reden: ... ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1