Toon posts:

[WinME] Loopt vast tijdens starten..HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Gisteren is mijn computer vastgelopen, alleen via CTRL-ALT-DEL nog kunnen rebooten. Nu krijg ik 1 seconde het opstartscherm van ME te zien, dan een zwart beeldscherm met linksbovenin een knipperende cursor.

Via Safe Mode & Laatst werkende configuratie krijg ik hetzelfde probleem, ME start gewoon niet op. Met een Bootdisk de C-Prompt te pakken gekregen om scandisk te draaien, ook hierna wil ME niet opstarten.

Het gaat om een Pentium III, 550MHz met 384 MB geheugen, tot aan gisteren heeft hij ruim een half jaar stabiel gewerkt (ik weet het, tamelijk uniek voor ME).

In de Search en FAQ vond ik ook niet zo snel een antwoord. Een van jullie die mij op weg kan helpen?? Thnx.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Safe mode geprobeerd? Iets raars geinstalleerd ofzo? Probeer met je bootdisk en cd of je WinMe over de bestaande install kan doen(dus wel dezelfde doelmap kiezen en geen nieuwe want dan krijg je Windows.000) Zo kan je elke fout misschien herstellen en ben je geen files kwijt :O

[ Voor 17% gewijzigd door Viking Kvinne op 28-01-2003 12:26 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoals ik geschreven heb, heb ik de Safe Mode geprobeerd. Ook dit gaf hetzelfde resultaat, namelijk zwart scherm met knipperende cursor. En nee, ik heb niets raars geinstalleerd, hij is gewoon vastgelopen. Maar je tip WinME er overnieuw op te gooien zal ik uitproberen. Ik neem aan dat je inbox.dbx etc ook blijft bestaan?

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Al je persoonlijke instellingen blijven intakt.Ik heb het zelf meermalen gedaan bij w98 en WinMe. Setup vult ontbrekende bestanden aan en 'repareert' de bestaande install.

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Als ik jou was dan zou ik alle data eraf halen (die horen eigenlijk op een aparte partitie te staan ;) ) en een ander OS opzetten. WinME is zowaar het slechtste besturingssysteem dat ik ken. Dan nog liever win98se of nog beter win2000prof.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond nog even gestoeid met mijn computer. Eerst geprobeerd met PQDI een image te maken in de hoop daar naderhand de zogenaamde vruchten van te kunnen plukken, helaas ging dit feestje niet door omdat ik steeds een error kreeg. Met Scanreg /restore geprobeerd mijn registry te repareren, voor het geval de fout daarin zou zitten; en toen kwam de aap uit de mouw. Mijn FAT is naar de klote. Vrijwel einde verhaal dus, want ME eroverheen installeren heeft weinig zin.
Wat ik nu ga doen, en hopelijk ook gaat werken, op mijn 2e vaste schijf Windows XP installeren, daar Norton DiscDoctor opzetten (zijn hiervoor nog alternatieve programma's, eerlijk gezegd heb ik het niet zo op Norton spul) en dan proberen de FAT van mijn C schijf te herstellen. De meeste data heb ik trouwens op andere partities staan, het gaat mij hoofdzakelijk om mijn inbox.dbx en een paar bestandjes die nog op C stonden.
Dat ME super-brak is, heb ik ook altijd gezegd, ware het niet dat ik het voor bepaalde doeleinden nodig had, en het na een aantal keer installeren en proberen eindelijk staboel had draaien. De laatste tijd liep het echt super. Maar dat had ik al eerder geschreven.
bedankt voor de hulp trouwens.
Pagina: 1