[WinXP / GF3 / DX9] 3D werkt niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Draai WinXP SP1 met DX9. Heb een Asus GF3 TI200. Gebruik de laatste officiele Nvidia drivers (41.09 als'k me nie vergis). Het probleem is dat geen enkel spelletje meer werkt. Als ik dxdiag draai zegt hij dat DX7 niet werkt, volgens hem DX8 en 9 wel. Maar alles wat 3D gebruikt werkt niet meer. Unreal T 2003, SOF 2, 3D Mark enz.
Wat er gebeurt is dat mijn hele PC hangt. Soms heb ik geluk en kan ik nog CTRL-ALT-DELETEn maar vaak niet.
Het probleem is volgens mij begonnen nadat ik de Stereo drivers van Nvidia probeerde. Die werkten niet (mijn 3D-bril is een ander probleem |:( ik heb hem al een jaar en heb tot op de dag van vandaag geen 3D mogen aanschouwen), heb ik ge-deinstalleerd en sindsdien werkt niets meer. Heb mijn video drivers gedeinstalleerd, daarna het register geschoond, waar nog heel veel troep van Nvidia instond, daarna opnieuw geinstalleerd maar hetzelfde probleem.
Voorlopige conclusie mijnerzijds, het is weer zover... Mijn Windows draait een paar maandjes en het is al weer tijd voor een volledige herinstallatie. :(
Tenzij iemand raad heeft natuurlijk! :9

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
Hmm .... andere DirectX misschien :? ... anders ff bij guru3d die detonator destroyer downloaden, zorgen dat alles eraf is ... en dan nog es proberen ? anders toch maar format c: >:)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Voor je 3D bril moet je de 23.11 drivers en 23.11 stereo drivers gebruiken. Dat zijn echt de enige drivers waarmee de bril werkt bij mij, alles erboven werkt gewoon niet. Kijk eens in dxdiag welke dll's niet werken, daarna in veilige modus die dll's weghalen (of in dos) en handmatig de DX8 of 9 versies in de juiste mappen zetten.

MechWarrior || Monsters Game

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Probeer bij asus eens een bios update van je videokaart los te peuteren<--- Dak heb ik ook weer van iemand die het op een website had gelezen da er een updatje voor is. Maar dat weet ik niet zeker?!?!?!?!?!

Right for all the wrong reasons.

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bios update voor m'n videokaart zou leuk zijn, ik heb hem al ruim een jaar en naar mijn weten is er nog geen enkele bios update voor uitgekomen. Zal eens kijken of die er nu is.

Heb gisteravond DX9 er nog eens overheen gezet, mocht niet baten... :'(

DXDiag zegt dat alle DLL's in orde zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Kool op 29-01-2003 11:52 ]