Is het mogelijk om binnen ASP binnen elk item van een dropdownlist een image en daarachter tekst te plaatsen. Ik ben bezig om een multilanguage site te maken, waar gebruikers dmv. een dropdownlist hun taal selecteren. In die dropdownlist wil naast de naam van de taal ook de vlag in het land tonen.
Ik denk dat je dit meer moet zoeken in de richting van javascript en layers... zoiets kun je niet oplossen met ASP. Lees maar eens wat ASP echt is...
clientside
move P&W => Webdesign & Graphics
move P&W => Webdesign & Graphics
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Is met standaard niet mogelijk.
Met DHTML daarentegen kun je een hoop kanten op, maar is wel veel werk
Met DHTML daarentegen kun je een hoop kanten op, maar is wel veel werk
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <div id="elSoortSelect['control']"> <input id="elSoortSelect['value']" type="hidden" /> <div id="elSoortSelect['titel']" onClick="this.nextSibling.style.display = (this.nextSibling.style.display == 'none') ? 'block' : 'none';"> Maak hier je keuze </div> <div id="elSoortSelect['opties']"> <div id="elSoortSelect[0]" onClick="document.getElementById('elSoortSelect[\'value\']').value = this.innerText; this.parentNode.previousSibling.innerHTML = this.innerHTML;">Nederlands [img]"./nl.gif"[/img] </div> <div id="elSoortSelect[1]" onClick="document.getElementById('elSoortSelect[\'value\']').value = this.innerText; this.parentNode.previousSibling.innerHTML = this.innerHTML;"> Duits [img]"./du.gif"[/img] </div> <div id="elSoortSelect[2]" onClick="document.getElementById('elSoortSelect[\'value\']').value = this.innerText; this.parentNode.previousSibling.innerHTML = this.innerHTML;"> Engels [img]"./en.gif"[/img] </div> </div> </div> |
simpel iets wat ik zo 1, 2, 3 bedacht
[ Voor 132% gewijzigd door r0bert op 28-01-2003 10:14 ]
Verwijderd
Kan heel goed, hoor, maar met een beetje een omweg.
Je kunt de options een CSS style geven met een background-image. Als je nu met CSS zorgt dat dat background-image niet tiled en je tekst een aantal px naar rechts verschuift heb je precies het effect wat je bedoeld:
Nadeel is wel dat nog niet alle browser het ondersteunen, en dat je de plaatjes alleen ziet als je de dropdown opent.
Je kunt de options een CSS style geven met een background-image. Als je nu met CSS zorgt dat dat background-image niet tiled en je tekst een aantal px naar rechts verschuift heb je precies het effect wat je bedoeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <style type="text/css">
option.option1 {
background-image:url(mijnplaatje.jpg);
background-repeat:no-repeat;
padding-left:20px;
}
</style>
</head>
<body>
<form>
<select>
<option class="option1">Optie 1 met image</option>
<option class="option2">Optie 2 zonder image</option>
</select>
</form> |
Nadeel is wel dat nog niet alle browser het ondersteunen, en dat je de plaatjes alleen ziet als je de dropdown opent.
Versta je daar ook IE6.0 onder?Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:22:
Nadeel is wel dat nog niet alle browser het ondersteunen.
Want bij mij werkt de code helemaal niet
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
*schop*
Dat truukje dat Blues geeft werkt inderdaad mooi in Mozilla, maar in IE krijg ik het niet voor elkaar! Ligt dat aan mij of klopt dat gewoon? Zijn er misschien nog meer alternatieven?
Dat truukje dat Blues geeft werkt inderdaad mooi in Mozilla, maar in IE krijg ik het niet voor elkaar! Ligt dat aan mij of klopt dat gewoon? Zijn er misschien nog meer alternatieven?
Pagina: 1