[flash] Trance muziek erin, maar swf niet te groot !

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik ben hiero al een hele tijd bezig met een nieuwe Flash site te maken. Tijdens de intro moet er een goede kwaliteit Trance muziek te horen zijn. Maar nu heb ik al een MP3tje toegevoegd (21Khz, 80kbps), maar dan word ook de SWF 480kb, en dat is niet echt fijn ophalen voor 56k users. Kan je op een of andere manier zorgen dan je toch een goede kwaliteit muziek hebt, maar dat het flashfilmpje toch binnen nuttelijke seconden binnen is? Zoja....hoe? en is Streaming een optie.....zoja hoe??

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 22:52
mp3 is geen optie, als je een boek van de bieb neemt over het onderwerp, dan zal je lezen dat muziek de killler is van falsh.
optie voor modem gebruikers is er geen muziek erin te stoppen of alleen een klein gedeelte voor de intro.
persoonlijk zou ik het eruit laten of een skipknop maken, zodat modem gebruikers hem kunnen killen

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 15:51
Ik zou proberen om het nummer in te korten en dan zo dat je het in een loop kan zetten.
Met een programma zoals Wavelab of zo iets.

Verwijderd

gooi er een preloader voor en stream de muziek. Gebruik het liefste AS (MX) voor het binnenhalen van de mp3; ten eerste een nette manier, en ten tweede lijkt het me sneller te gaan. Al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ok een preloader heb ik al, en ik laat hem al preloaden tot 35% ipv 100%. Dit betekend dat ie dus bij 35% al gaat beginnen met afspelen, en dat scheelt een hoop tijd. Ondertussen laat ie toch de rest. Ik heb inderdaad al een loopje geprobeerd. Wat ge-edit met Cooledit, maar een naadloze overgang krijg ik niet voor elkaar. En daarnaast, midi, is niet echt een optie denk ik.....gezien de kwaliteit. Er moet gewoon muziek op.....Iemand enig idee hoe dat streamen werkt in flash?? Iets streamen van een radiostation die altijd online is? Het zou wel leuk zijn als ik dan een klein mini tunertje inbouw in de site, voor aan en uit en volume

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Streamen is ook onzin want dat kun je nooit synchroom laten lopen, dat wil je toch?
Althans dat maak ik op uit je verhaal.

Denk toch echt dat je aan een preloader gebonden zit, en dan wachten de mensen met 56k modem verbinding maar wat langer...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

welke flash versie heb je? MX? kijk dan even in actionscript dictionary, daarin staat precies in hoe je laat streamen. Volgens mij hoeft het niet synchroom te lopen, omdat hij de track nu ook al op 35% laat beginnen. Anders is het het afwegen waard om misschien de muziek weg te laten, of nog beter de hele intro. Want als ik eerlijk moet zijn, de tijd van flash intro's hebben we nu wel gehad dacht ik zelf!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik maak het voor iemand en die wil een intro met muziek, so....
Ja ik heb het liever ook niet......mot je skip intro enzo doen.....allemaal overbodige shit....maarja zij willen het. Daarnaast laat ik de track niet op 35% beginnen, maar ik preload alleen de movie tot 35% en niet tot 100%, als die dan 35% geladen is begint ie met spelen vanaf frame 0, en laad ondertussen de andere 65%. Ik hoef het geluid niet synchoom met iets te laten lopen. Het is niet zo dat er bepaalde effecten in zitten die gekoppeld zitten met het geluid. Het is echt alleen bedoeld om het wat fraaier te maken, maar dan moet het geen 3 min duren.. :-) Dus volgens mij houd ik 3 opties over :

- Midi (Wat dus niet echt professioneel klinkt :r )
- MP3tje (is erg mooi maar een aantal meg groot)
- loop mp3tje van een sec of 10 (is goed te doen, maar naadloos lukt het mij niet)
- streamen vanaf en goede internetstreamer.

What do you thinks guys ?

Verwijderd

misschien een standaard loopje ergens vandaan rukken?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik zou gewoon voor een lagere bitrate gaan. 32Kbps (22KHz/mono) kan nog best redelijk klinken met een goede encoder (zeker als je van te voren in een soundeditor de hele hoge en hele diepe tonen wegfiltert). Als je dan een mooi loopje maakt van 5 tot 10 seconden is het zelfs voor een modemuser nog wel te doen. Kan Flash trouwens niet overweg met Ogg of Mp3-pro? Dan heb je nog betere kwaliteit voor dezelfde bitrate.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter Tinus op 28-01-2003 12:50 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

ik denk dat MX wel met mp3pro overweg kan, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar de topicstarter zegt dat het hem niet lukt om een goede loop te kunnen maken.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
ja precies. Ik krijg de loop niet mooi naadloos. Omdat na bijvoorbeeld 5 sec de loop weer overnieuw begint, springt ie van 5 sec (het einde) terug naar 0 sec (begin) en dat hoor je..... Is er misschien een goed tooltje voor? Ik doe het nu met Cool Edit Professional

Verwijderd

met Cool Edit moet het lukken, je moet natuurlijk wel goed zoeken wanneer de beat, of melodie (ik ben geen trance fan, en weet ook niet alle benamingen in de muziekwereld;)) weer over nieuw begint. Daarmee moet je gaan spelen, moet echt wel te doen zijn. Zoek anders bij flashkit een loopje op, is genoeg te vbinden.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
weet ik ..... ik ga wel ff verder proberen. Andere tips om het laden zo snel mogelijk te laten verlopen zijn altijd welkom....

Verwijderd

martinvdm schreef op 28 januari 2003 @ 13:54:
ja precies. Ik krijg de loop niet mooi naadloos. Omdat na bijvoorbeeld 5 sec de loop weer overnieuw begint, springt ie van 5 sec (het einde) terug naar 0 sec (begin) en dat hoor je..... Is er misschien een goed tooltje voor? Ik doe het nu met Cool Edit Professional
Ik denk dat je toch echt even moet gaan kijken of je loopje zowiezo al vloeiend is.
Ben zelf meer een soundforge fan, maar in cooledit zal je toch ook zeker loop previews moeten kunnen krijgen?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

OK hier is wat je wil doen
Je wil een seamless loopje hebben en deze op je flashsite plakken, dit doe je door een layer te maken en daar een sound event op te plakken op Keyframe=1
Dan laat je die 9999 keer loopen, en stopallsounds zodra je 'm weg wil hebben
Wat je dan wel moet hebben is een seamless loop, dit is ingewikkeld voor de n00b, dus probeer er eentje te plukken vanaf www.flashkit.com
Een kleine soundsample kan een gewicht van 10 tot 100 kb hebben

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1