OCR in perl

Pagina: 1
Acties:

• _nike_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2013

_nike_

Rehab is for quitters.

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee hoe ik OCR van een plaatje kan doen vanuit Perl? Eventueel een extern programma (bestaat er een command line OCR programma?)

If a man is standing in a forest and there is no woman around to hear him, is he still wrong?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Euhm, lees ajb de quickstart eens (bovenaan de topiclijst) en constateer eens wat er mis is met je topicstart :/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• _nike_

_nike_

Rehab is for quitters.

Topicstarter
Heb ik gedaan... Wat doe ik verkeerd?

If a man is standing in a forest and there is no woman around to hear him, is he still wrong?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Goedemorgen, welkom op GoT.

Zoals je wellicht al is opgevallen, ligt het niveau hier soms best hoog. Bovendien, en dat is nog belangrijker, is het hier druk, erg druk. Om te voorkomen dat je ondersneeuwt, of gewoon irritatie oproept, is het handig dat je eerst even doorkrijgt hoe dingen hier werken. Begin eens met het lezen van de faq (link helemaal bovenaan de pagina, naast dat gekke poppetje (die heet henk, of tweaky volgens sommigen)). Heb je de faq uit (dat duurt wel een dag?) dan kun je de faq en of quickstart gaan lezen die hoort bij het forum waar je wilt posten. Voor P&W vind je die hier: Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

Daar vind je dan opmerkingen als:
# Geef eerst globaal aan wat het probleem is
# Geef dan aan wat je al geprobeerd hebt
# Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt
# Geef dan aan wat je geprobeerd hebt om dit probleem te verhelpen
# Geef aan waarom je denkt dat dat niet klopt, of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt. Herhaal deze stappen totdat je alles hebt verteld wat je hebt geprobeert, en welke references je daarvoor gebruikt hebt. Geef ons de errors die je te zien krijgt.
# Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
Naar mijn idee voldoet je post daar niet echt aan, maargoed...

Om je op weg te helpen:

- Waarom wil je perse Perl gebruiken?
- Wat heb je aan libraries gevonden met google?
- Waarom voldoen die niet?
- Wat kun je, wat heb je geprobeerd?
- Wat is je uiteindelijke doel?

jaja, Pooh is behulpzaam vandaag... :+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, op dit moment lijkt het me meer een SA "wie weet een command line OCR progje" vraag of een script request. Maar TS mag nog wel ff uitsluitsel geven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _nike_

_nike_

Rehab is for quitters.

Topicstarter
Ok, mijn verontschuldigingen voor de onduidelijke vraag.

Ik ben bezig met een soort document-database en ik zou er graag de mogelijkheid bijstoppen om documenten in te scannen en die ook in de database op te nemen.
Rechts bovenaan bevind zich steeds een referentienummer. Dit nummer zou ik moeten kunnen herkennen om uit te vissen waar het document thuis hoort.

- Ik wou perl gebruiken omdat ik daar 't meeste in thuis ben maar eigenlijk maakt 't niet veel uit.
- Google heeft mij niet echt veel geholpen. ofwel zijn OCR applicaties HEEL duur of wel kunnen ze geen batch/commandline aan.
- Ik heb 1 interessant tooltje gevonden (gocr) maar die blijft 0 met O verwarren en eigenlijk zou ik veel liever een module of library vinden voor Perl of eventueel VB.

Ik hoop dat dit voldoet?
Indien niet.... just erase me.

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:00

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Kan je niet met Image::Magick of GD modules het stuk van je document uitlezen en interpreteren. Zo was Lycos SMS bv gehackt, ff het password plaatje uitlezen en hopsa! Dit moet ook kunnen met je gescande documenten

Zie ImageMagick voor ImageMagick algemeen
en PerlMagick voor de perl specifieke mogelijkheden

[ Voor 44% gewijzigd door smoking2000 op 28-01-2003 10:44 ]

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

- Ik heb 1 interessant tooltje gevonden (gocr) maar die blijft 0 met O verwarren en eigenlijk zou ik veel liever een module of library vinden voor Perl of eventueel VB.
Als je weet dat het een nummer is, dan zou je de O en de l, door een 0 en 1 kunnen vervangen, gewoon ff kijken of dat werkt. Overigens zou ik een ocr tekst document altijd context afhankelijk controleren...
Pagina: 1