Heb na een mxstream accountje sinds een tijd Eweka Premium (7800). Dit loopt over BBned netwerk, en gebruikt ipv PPP Bridging. Ik heb de modem (alcatel Speedtouch Home - omgebouwd naar Pro) via een server aangesloten, om mijn verbinding te delen met huisgenoten. Dit werkt allemaal goed.
Alleen, ik wil de server wel eens updaten, stroom valt wel eens uit (superbrak lichtnet hiero
). Omdat ik ook nog een beetje sociaal leven wil hebben (en niet om 5 uur 's nachts die server wil updaten) vroeg ik me af of ik niet gewoon die modem kan laten routeren, net als-ie al deed toen hier nog mxstream lag. Ik heb wat fora afgezocht (bruring.com), wat buitenlandse fora (wordt je niets wijs, omdat ze pertinent andere instellingen hebben)...
Dusse, ik dacht: er zijn vast Tweakers die dit weten. Ik heb mijn modem getweakt volgens de al bekende manier. De instellingen die ik nu gebruik zijn als volgt:
Phoneboook: staat op 0 - 35 - Bridge.
Bridge: staat op Eweka - LLC/SNAP - Forwarding.
De rest van alle menu's zijn leeg, en ik heb de laatste firmware erop geknalt.
De NIC in de server die is aangesloten met de modem staat op DHCP ingesteld.
Alleen, ik wil de server wel eens updaten, stroom valt wel eens uit (superbrak lichtnet hiero
Dusse, ik dacht: er zijn vast Tweakers die dit weten. Ik heb mijn modem getweakt volgens de al bekende manier. De instellingen die ik nu gebruik zijn als volgt:
Phoneboook: staat op 0 - 35 - Bridge.
Bridge: staat op Eweka - LLC/SNAP - Forwarding.
De rest van alle menu's zijn leeg, en ik heb de laatste firmware erop geknalt.
De NIC in de server die is aangesloten met de modem staat op DHCP ingesteld.
[ Voor 8% gewijzigd door Ruudjah op 28-01-2003 06:03 ]