xml adresboek

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
Ik wil een vrij uitgebreid adresboek in xml maken en had stiekem gehoopt dat er al een paar waren. Maar helaas :( Heeft iemand misschien een paar voorbeelden of ideeen hiervoor?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik neem aan dat je doelt op het ontwerp van het XML formaat waarin je de addressen opslaat?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Waarin wil je je adresboek maken?

Ik bedoel: in welke taal wil je het programma maken die je XML file leest en schrijft. Of wil je deze via een webpagina benaderen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zou Klaus_1250 misschien iets duidelijker kunnen omschrijven wat z'n probleem is? Neem hierbij ook even de quickstart van programming & webscripting door.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
volgens mij bedoelt ie dattie een DTD of Schema zoekt voor een XML addressbook Zoeken op goegel.

• Klaus_1250
sorry, mijn excuus voor de onduidelijkheid. Ik wil inderdaad een adresboek maken in xml, en ben op zoek naar voorbeelden (dtd's) hiervan. Voor welke taal het is boeit niet.

Ik heb gezocht op Google, maar daar kom ik alleen prutsvoorbeelden tegen. Ik wil een compleet en uitgebreid adresboek, met niet alleen adres, maar ook bv. bezoekadres, postadres, vakantieadres,etc....

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
aah kom nou, dat is toch niet zo moeilijk? dan zou ik toch je xml-boek er nog eens bij pakken en goed lezen....

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waneer je een dtd kunt vinden waarin alleen basic NAW gegevens staan lijkt het mij toch niet zo moeilijk om dit uit te breiden met de velden die je er zelf nog bij verzonnen hebt?

• Klaus_1250
/dev/null schreef op 28 januari 2003 @ 10:54:
aah kom nou, dat is toch niet zo moeilijk? dan zou ik toch je xml-boek er nog eens bij pakken en goed lezen....
Zeg ***** hond, ik kan heus wel iets in xml maken hoor, daar gaat het helemaal niet om. En als dat niet zo moeilijk was, waarom is vcard dan bv. zo waardeloos.

Het gaat me om welke velden, en hoe richt ik ze in. Telefoonummer opsplitsen in land, regio en abboneenummers, waar moet ik een gebruikerstijdzone onder plaatsen, etc...

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
aangezien je zelf blijkbaar al genoeg ideeen hebt, is het misschien verstandiger een voorstel te doen van wat je in gedachten had, zodat er over gediscussieerd kan worden. dat levert vaker meer op dan een beetje semi-schelden..

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je niet geholpen wilt worden dan is het ook best........

Dat is iig niet de manier waarop we hier met elkaar omgaan.

• whoami
  • Laatst online: 12:26
Klaus_1250 schreef op 28 januari 2003 @ 10:59:
[...]

Zeg ***** hond, ik kan heus wel iets in xml maken hoor, daar gaat het helemaal niet om. En als dat niet zo moeilijk was, waarom is vcard dan bv. zo waardeloos.
Het gaat me om welke velden, en hoe richt ik ze in. Telefoonummer opsplitsen in land, regio en abboneenummers, waar moet ik een gebruikerstijdzone onder plaatsen, etc...

Aangezien ik zie dat je hier wel al enige tijd op GoT komt, denk ik wel dat je intussen weet dat we niet op zo'n manier met elkaar omgaan.

Aangezien jij diegene bent die wat vraagt, mag je wel wat meer respect hebben voor de mensen die de moeite willen nemen om jou te helpen.

P&W is trouwens geen forum waar we alles voorkauwen. Je mag zelf ook wel wat moeite doen (zoeken, proberen) om tot een oplossing te komen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.