[TV] Kleurverloop door magneetveld -> Te "repareren"?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Vorige week m'n PA speakertjes binnengekregen, dus die moest ik even testen..
Ik die dingen naar mn kamer slepen, om ze op mn versterker te hangen..
Maar ja, 15" woofers, en kleine kamer, dus heb de woofer maar op t bed neergemikt.

Kabel eraan, naar amp, en ff kijken ;)

Naja, dat ging allemaal prima, zooi weer opgeruimd, en toen wou ik TV kijken...

ARGGHHH kleuren fucked up... TV staat aan het voeteneind van mn bed, woofer lag daar dus een meter voor |:( |:(

Heel niet aangedacht, totdat ik spontaan dus een halve regenboog zag op mn TV.
Op zich ook niet zo gek met een magneet van 20cm diameter.. (1000 W woofer)

Maar ja, kunnen we dat fixen, en zoja: hoe?

't is geen superTV, maar goed, hij doet t dus ik vind t prima. (Philips Matchline 70cm)

Kan ik met een magneet de kleuren weer rechttrekken? Welke bewegingen? Globaal eea geprobeerd, maar dan is de hoek goed, is andere kant weer verkleurd |:(

Een degauss ofzo kent mn TV volgens mij nietecht

Verwijderd

De enige oplossing is volgens mij proberen blijven met een magneet, totdat het weer redelijk uitziet. Het zal echter niet meer helemaal goed worden. Dan zal je echt een nieuwe beeldbuis erin moeten laten zetten.

Verwijderd

Normaal gesproken hoort een TV zichzelf te demagnetiseren wanneer het toestel ingeschakeld word.
Er zit namelijk een demagnetiseringsschakeling in die alleen demagnetiseerd wanneer het toestel koud is.
Laat het toestel een paar uur afkoelen en schakel het toestel opnieuw in.
Als de kleurvlekken er nog steeds inzitten dan is, of je PTC defect of je moet de beeldbuis met een externe spoel demagnetiseren, dus niet met een magneet!!!!!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik hoop dat je hem weer goed krijgt ik heb ook zoiets gehad met mijn vorige tv (was een oude 80 cm tv van mijn ouders, maar deed het nog goed). Die is na 2 weken gaan roken en was niet meer te herstellen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

wat mij is verteld is dat je je tv 24 uur van het net moet halen (stroom / kabel).. en dan issie weer goed.. en als ie toch fuckedup is.. zet m op z'n kop, krijg je nog een veel ergere kleuren tv :)

traktor scratch!

Verwijderd

Je kan het toestel een paar keer aan uit zetten met een minuut of 10 er tussen.
Het demagnetisser circuit staat in serie met een ptc die als hij afgekoeld is weer de demagnetisatie activeerd.
Bij bv sony tv's hoor je dit heel erg , namelijk een enorme "kloeng" en als je hem dan daarna meteen weer aanzet heeft ie dat niet.
Dus mijn advies is wees geduldig komt vanzelf weer goed.
En dat 24 uur uit is een beetje overdreven omdat de ptc dan allang is afgekoeld.
Mocht het nu echt helemaal niet weggaan is er een sterkere demagnetisatie spoel nodig.

Verwijderd

kan probleemloos hersteld worden door de demagnetiseren dmv. een spoel

soms kan de TV zich zelf demagnetiseren door hem aan/uit te schakelen. Maar vaak is dat niet krachtig genoeg !

Zo een spoel is verkrijgbaar (als je het mooi vraagt kan je de spoel even lenen) bij de hersteldienst van de winkel

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 03:11 ]

Verwijderd

Of misschien is er nog een oude Tapehead Demagnetisserder ergens, dat helpt ook wel. Moet je een beetje een tijdje langs het beeldscherm halen.

;)

(Vraag dus of je Pa er nog een heeft. Die dingen zien er een beetje uit als een electrische tandenborstel :P )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 03:58 ]

Pagina: 1