"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
bash: fc-list: command not found
Debian:/home/sander#
bestaat duz niet
Toen ik dit las, dacht ik "ook maar eens kijken of dat werkt".. en idd het werkt dus nietZeezicht schreef op 29 januari 2003 @ 18:23:
Ik heb KDE 3.1 na wat problemen (dependencies met KDE 3.0.5) nu goed geinstalleerd op mijn Debian Woody bak.
Alleen wil browsen op het netwerk niet echt lukken. Ik heb lisa geinstalleerd en daarvoor ook de instellingen gemaakt in /etc/lisarc. Lisa opnieuw gestart en voila... ik zie andere PC's in mijn netwerk.
Maar ik kan geen enkele share zien, terwijl ik met smb:/pc-naam/ wel shares kan benaderen. Alleen op die manier kan ik niet echt browsen, want ik heb de pc-namen nodig.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Wat die volgens mij fout doet is dat als je op een SMB link klikt, hij naar smb:// moet springen en hij blijft lan:// gebruiken ofzo
edit:
Het is dus een bekend probleem:
http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=53202
staat ook een work around.. hmm eens even testen
edit2:
De workaround werkt wel
[ Voor 17% gewijzigd door [J.d.I.] Exploder op 30-01-2003 15:50 ]
Als je fontconfig hebt dan moet je die hebben (fc-list geeft de fonts die via fontconfig te benaderen zijn, fc-cache cached de fonts die in /etc/fonts/fonts.conf zijn aangegeven, als heeft de laatste fontconfig alweer een andere naam voor de config file)Debian:/home/sander# fc-list
bash: fc-list: command not found
Debian:/home/sander#
bestaat duz niet heb ik die nodig?
Als je fontconfig hebt moet je in /usr/bin (of misschien in /usr/local/bin) iig fc-list en fc-cache hebben staan)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
dpkg -l zei dat hij al geïnstalleerd is maar toen ik apt-get install fontconfig deed ging hij hem opeens downloaden en installeren
alles ziet er weer goed uit nu
hartstikke bedankt!
Ik had geen problemen met mijn fonts na een 3.1 installatie. Als je nu goede fonts hebt in KDE 3.0 dan zal dat ook werken onder 3.1 lijkt me, want de fonts regelt je X-server.zerocool schreef op 30 januari 2003 @ 15:54:
Heeft iedereen last van slechte fonts na installatie van 3.1? Anders wacht ik nog even met een installatie op mijn RH8 systeem
Verwijderd
Thx dit lost het inderdaad op...[J.d.I.] Exploder schreef op 30 January 2003 @ 15:41:
[...]
Toen ik dit las, dacht ik "ook maar eens kijken of dat werkt".. en idd het werkt dus niet
Wat die volgens mij fout doet is dat als je op een SMB link klikt, hij naar smb:// moet springen en hij blijft lan:// gebruiken ofzo
edit:
Het is dus een bekend probleem:
http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=53202
staat ook een work around.. hmm eens even testen
edit2:
De workaround werkt welwel even opnieuw inloggen na de verandering, maar daarna werkte het!
Alleen jammer dat je bijvoorbeeld mp3's niet in de playlist van xmms kan slepen...:( je kan ze alleen per stuk afspelen of je moet die share mounten
Ik laat "uninvited connections" toe. Maar als ik connect dan krijgt ik 1 op de 15 keer de desktop maar te zien, de rest van de tijd verbreekt de verbinding meteen.
Paswoord is natuurlijk goed...
Dat komt omdat XMMS geen kde applicatie is en dus ook niet het smb:// protocol onder steund. Als je noatun gebruikt kan je wel gewoon gebruik maken van samba shares..Zeezicht schreef op 30 januari 2003 @ 16:30:
[...]
Thx dit lost het inderdaad op...
Alleen jammer dat je bijvoorbeeld mp3's niet in de playlist van xmms kan slepen...:( je kan ze alleen per stuk afspelen of je moet die share mounten
edit: alleen dat werkt ook niet echt handig.. want hij gaat eerst de files proberen te kopieeren over het netwerk naar je eigen harddisk, tenminste zo lijkt het. XMMS en een automount naar alle mp3's op mijn server werkt nog steeds het beste.
[ Voor 23% gewijzigd door [J.d.I.] Exploder op 30-01-2003 16:44 ]
Omdat ik dus niks van compilen en al die andingen kan wou ik kde 3.1 installen via rpm
Heb hier link gevonden naar sourceforge voor de rpm files van redhat, maar als ik da nu wil beginnen intallen (in volgorde die hier ook gezegd is geweest) dan krijg ik heel de tijd meldingingen van package not found (urs/lib/qt3 required by redhat-artwork). Kan iemand mij hier mee helpen want ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen
(kweet wel dat je de package moet installen maar waar vind ik die en hoe install ik die?)
Ik heb zitten zoeken op mijn pc en die qt3 staat er dus wel degelijk op in de opgegeven dir
ben nu helemaal in de war
[ Voor 10% gewijzigd door Tyf op 30-01-2003 17:08 ]
Automounten is ook niet echt de oplossing omdat de shares nog weleens willen veranderen. Maar gelukkig kan je in konqueror wel mounten in het menu Tools.
Even terugkomend op dit probleem: is dat dan niet gewoon een misconfiguratie van de tnet servers?odysseus schreef op 28 januari 2003 @ 15:24:
Het probleem is dat Konqueror dus alleen plaatjes wil ontvangen, terwijl apache als mime-type application/x-httpd-php meestuurt. De webserver concludeert vervolgens dat Konqueror blijkbaar iets wil hebben dat de webserver niet kan leveren en geeft een 406 'Not Acceptable'.
Ik snap dat de plaatjes (blijkbaar) door PHP opgeleverd worden, maar is het dan alsnog niet 'fout' dat ze van de server dit mime-type meekrijgen in plaats van 'image/gif' of wat het dan ook precies behoort te zijn... ?
Even terugkomend op dit probleem: is dat dan niet gewoon een misconfiguratie van de tnet servers?
Ik snap dat de plaatjes (blijkbaar) door PHP opgeleverd worden, maar is het dan alsnog niet 'fout' dat ze van de server dit mime-type meekrijgen in plaats van 'image/gif' of wat het dan ook precies behoort te zijn... ?[/quote]
Ja, wat mij betreft wel. ACM kon me echter vertellen dat het waarschijnlijk niet gefixt zal worden en dus heb ik het maar gedaan in iets waar ik wel bij kan: de browser. Ik citeer ACM uit een crewforum:
Natuurlijk is dat niet helemaal waar - ook van een gegenereerd of opgezocht plaatje kun je het mime-type achterhalen - maar het zij zoAangezien de meeste andere browsers er dus geen probleem bij maken (en de "reference" mozilla iig ook niet) kan ik me indenken dat Femme geen andere oplossing wil en kan maken.
Want de enige oplossing is dus daadwerkelijk de files op de geschikte plek te plaatsen, vanuit tweakers.net dan, zonder dat er op enigerlei wijze de images automatisch gegenereerd/opgezocht kunnen worden door bijv een php-file...
* odysseus is al lang blij dat het voor het moment werkt...de oorzaak ontrafelen en een brakke oplossing verzinnen is al een hele stap op de weg naar een goede oplossing.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ik heb qt-x11-free-3.1.1.tar helemaal geinstalleerd --> zonder problemen
Maar hij blijft steeds zeuren over libZ...
Dus ik nog eens zlib1-1.1.4-3mdk.i586.rpm installeren (rpm -ivh zlib1-1.1.4-3mdk.i586.rpm) - en dan zie ik dat deze package al is geinstalleerd.checking for libz... configure: error: not found. Check your installation and look into config.log
config.log zegt:
(een paar lines voor trefwoord "libz en een paar erna)
1
2
3
4
5
6
7
| configure:24575: checking for extra libs configure:24604: result: no configure:24610: checking for libz configure:24647: gcc -o conftest -ansi -W -Wall -pedantic -Wshadow -Wpointer-arith -Wmissing-prototypes -Wwrite-strings -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE -O2 -I/usr/X11R6/include -D_REENTRANT conftest.c -L/usr/X11R6/lib -lz >&5 configure:24628:17: zlib.h: No such file or directory |
(enters aangebracht bij configure 24647 ivm layout... )
Ik snap er dus niets van - als ie geinstalleerd is ( zlib1-1.1.4-3mdk.i586.rpm ) dan moet dat toch allemaal goed zitten?
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
/usr/kde/3.1/lib/libkdecore.so: undefined reference to `KStyle::defaultStyle()'
Eerst liquid, kdemultimedia, kdetoys en andere pakketjes van KDE, nu (na een recompile van kdelibs) wil alleen nog de hacked Keramik (met translucent panels) en K3b niet. Verder heb ik niks geprobeerd.
Wat kan ik doen om die error te fixen? Of komt het door een compatibiliteits-bug in KDE 3.1 tov 3.0? Ik word er nogal ziek van namelijk
emerge draaide perfect, Geen problemen. Okay, een kleine. MD5Sum van kdegames klopte niet, dus na de emerge kde opnieuw opgegven te hebben, liep het prima.
Snelheid heb ik niet over te klagen. Voelt zelfs sneller aan als mijn Gnome 2.2 die ik eerst draaide. (draaide, want die krijg ik niet meer normaal gestart.)
ook al zag ik met een emerge -p kde nergens dat er gnome pakketen verwijderd zouden worden... Nou ja. KDE voelt toch lekkerder aan IMO. (Draaide hiervoor altijd KDE)
De enige fouten waar ik nu tegen aan ben gelopen is de javascript support voor Konqueror.
T.net ziet er niet uit, en GoT maakt hij helemaal een zooitje van als je de forumsecties dicht/open klapt. (ff geen screenie)
Wel heel snel een andere windows decoration geinstalleerd, want die default vond ik om te

Toch ga ik de RPMS installeren zodra ze voor Mandrake beschikbar zijn, want ogg bestanden worden niet afgespeeld (ligt waarschijnlijk aan missende devel-libraries).
O ja, het is me nog niet gelukt om hem het kdm-dropdown lijstje te krijgen.. weet iemand hoe dit moet in Mdk 9.0?
rb338 schreef op 31 January 2003 @ 13:58:
Grrr zo'n beetje alles wat ik wil compilen voor KDE 3.1 crashed met deze error:
/usr/kde/3.1/lib/libkdecore.so: undefined reference to `KStyle::defaultStyle()'
Eerst liquid, kdemultimedia, kdetoys en andere pakketjes van KDE, nu (na een recompile van kdelibs) wil alleen nog de hacked Keramik (met translucent panels) en K3b niet. Verder heb ik niks geprobeerd.
Wat kan ik doen om die error te fixen? Of komt het door een compatibiliteits-bug in KDE 3.1 tov 3.0? Ik word er nogal ziek van namelijk
KDE 3.1 is niet binary-compatible met KDE 3.0 - als je dus een deel van je KDE-installatie baseert op KDE 3.1 en een ander deel op 3.0, dan krijg je van die undefined references. Oplossing: alleen maar 3.1 gebruiken
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

kde3 heeft fontconfig nodig
fontconfig heeft Expat nodig
Expat heeft dit weer nodig
dan heb ik dat voor mekaar - is me QT niet goed
QT heeft glibc 2.3.1 nodig
Glibc heeft glibc_common 2.3.1-36 nodig
WAAR STOPT HET ???

nog niet iig
probeer ik glibc common up te graden met K packet manager, mag niet.
Hoe moet ik dan in godsnaam die shit installeren ?
dit is dus echt een reden waarom ik al zovaak linux eraf heb gedonderd
[ Voor 30% gewijzigd door BaatZ op 31-01-2003 17:56 ]
Verwijderd
En binnenkort voelt Gnome weer lekkerder (of net zo lekker aangezien het misschien ook wordt geïmplementeerd in kde) aanCyberJ schreef op 31 januari 2003 @ 15:01:
Snelheid heb ik niet over te klagen. Voelt zelfs sneller aan als mijn Gnome 2.2 die ik eerst draaide. (draaide, want die krijg ik niet meer normaal gestart.)
ook al zag ik met een emerge -p kde nergens dat er gnome pakketen verwijderd zouden worden... Nou ja. KDE voelt toch lekkerder aan IMO. (Draaide hiervoor altijd KDE)
(er is een experimentele patch voor Gtk2 (en Metacity, maar die zit al in de cvs) die ervoor zorgt dat bepaalde dingen wat vlotter en vloeiender gaan.. en vooral icm kernel 2.5 vliegt het helemaal)
Installeer je binaries? Zo ja, heb je dan wel de binaries voor je distro gedownd?BaatZ schreef op 31 January 2003 @ 17:43:
blegh wat een narigheid zeg
WAAR STOPT HET ???
edit:
nog niet iig
dit is dus echt een reden waarom ik al zovaak linux eraf heb gedonderd![]()
:A(
Als je binaries voor een andere distro probeert te installeren, gaan die ervan uit dat bepaalde libraries, die die distro installeert, al aanwezig zijn. Dan krijg je idd problemen met dependencies.
Dit ben ik ook vaak genoeg tegengekomen toen ik met Linux begon... het was 1 van de redenen waarom ik meestal Windows draaide.
Verwijderd
Als dat het probleem is, heb ik een erg goede tip voor je:BaatZ schreef op 31 januari 2003 @ 17:43:
blegh wat een narigheid zeg
WAAR STOPT HET ???
edit:
nog niet iig
dit is dus echt een reden waarom ik al zovaak linux eraf heb gedonderd![]()
:A(
# rpm -Uvh http://ftp.freshrpms.net/...pt-0.5.4cnc9-fr1.i386.rpm
# rpm -Uvh http://ftp.freshrpms.net/...ynaptic-0.31-fr2.i386.rpm
# apt-get update
# synaptic
En je hebt synaptic, een mega handige package manager/handler (die van Debian jah), welke je dependencies automagisch oplost.
Hartstikke bedankt ! ik hoop dat het de goede oplossing is.Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 21:57:
[...]
Als dat het probleem is, heb ik een erg goede tip voor je:
# rpm -Uvh http://ftp.freshrpms.net/...pt-0.5.4cnc9-fr1.i386.rpm
# rpm -Uvh http://ftp.freshrpms.net/...ynaptic-0.31-fr2.i386.rpm
# apt-get update
# synaptic
En je hebt synaptic, een mega handige package manager/handler (die van Debian jah), welke je dependencies automagisch oplost.
Alleen jammer dat ik er bzip2-libs voor nodig heb, die weer een andere GlibC nodig heeft, die ik niet kan vervangen omdat ik dan me systeem verneuk (heb ik net een uurtje of 2 geleden gedaan

best wel frustrerend
[ Voor 13% gewijzigd door BaatZ op 31-01-2003 22:26 ]
Verwijderd
En een overzicht van alle benodigde packages is te vinden op http://www.kde.org/info/requirements/3.1.html dus dat lost al veel van bovenstaande problemen op denk ik.
Red Hat is niet zo'n KDE aanhanger, ze zijn meer voor Gnome. Dus hebben ze ook weinig haast met het uitbrengen van hun eigen KDE RPMS.Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 13:38:
Domme vraag eigenlijk maar waarom staat redhat niet bij http://www.kde.org/download.html ??? Heeft dat een bepaalde reden?
En een overzicht van alle benodigde packages is te vinden op http://www.kde.org/info/requirements/3.1.html dus dat lost al veel van bovenstaande problemen op denk ik.
Echter nu heb ik 2 keuzes. De stable installeren met gcc 2.95 of ik zou dus kunnen upgraden naar Sid (en dan zou alles gcc 3.2 zijn?) en zou ik KDE 3.1 met gcc 3.2 kunnen installeren.
Is het snelheidsverschil duidelijk merkbaar? Is het echt een stuk minder stabiel? Ik bedoel, ik draai geen server. Maar wil gewoon lekker simpel gebruik van KDE maken.
Ik heb KDE 3.1 gecompiled met GCC 3.2. Het loopt wel lekker, niet echt heel veel sneller dan KDE 3.0 maar wel wat. Tot nu toe is alleen kopete gecrasht, en dat ligt waarschijnlijk aan het programma zelf.morpheus schreef op 01 februari 2003 @ 20:09:
Ik heb nu net debian woody stable geinstalleerd en wil dus KDE 3.1
Echter nu heb ik 2 keuzes. De stable installeren met gcc 2.95 of ik zou dus kunnen upgraden naar Sid (en dan zou alles gcc 3.2 zijn?) en zou ik KDE 3.1 met gcc 3.2 kunnen installeren.
Is het snelheidsverschil duidelijk merkbaar? Is het echt een stuk minder stabiel? Ik bedoel, ik draai geen server. Maar wil gewoon lekker simpel gebruik van KDE maken.

Hij geeft altijd errors: "protocol not supported" en daar achter het protocol dat ik probeer aan te spreken: [file|fish|http|...]
Alle andere kde/qt programma's draaien overigens perfect.
Onder kde draait konqueror wel zoals het hoort.
Alles installeerde wel, maar ik kon bijv. geen Kmerlin meer met apt installeren, omdat hij dan unmet dependencies had met KDE 2.2.. Van dat soort dingetjes.
Ik blijf nu nog wel even 2.2 gebruiken totdat de officiele pakketen er zijn voor Sid.
Ik heb heel mn KDE installatie op 3.1 gebaseerd, ik had 3.0 er namelijk niet op staanodysseus schreef op 31 January 2003 @ 17:13:
[...]
KDE 3.1 is niet binary-compatible met KDE 3.0 - als je dus een deel van je KDE-installatie baseert op KDE 3.1 en een ander deel op 3.0, dan krijg je van die undefined references. Oplossing: alleen maar 3.1 gebruiken.
Is het dan zo, dat ik sommige styles en programma's voor KDE 3.0 niet zou kunnen gebruiken in 3.1? Als dat zo is, vind ik dat ernstig slecht van de heren programmeurs
Verwijderd
http://davidpashley.com/debian-kde/faq.html#id2790292
Daar staat oa. in precies welke dingen je moet apt-getten (zodat hij niet gaat zeiken dat je nog geen koffice package had, zoals ik had)
rb338 schreef op 02 februari 2003 @ 20:49:
[...]
Ik heb heel mn KDE installatie op 3.1 gebaseerd, ik had 3.0 er namelijk niet op staan
Is het dan zo, dat ik sommige styles en programma's voor KDE 3.0 niet zou kunnen gebruiken in 3.1? Als dat zo is, vind ik dat ernstig slecht van de heren programmeurs
Daar hoef je je geen zorgen over te maken - de interfaces van KDE 3.0 zijn in 3.1 nog altijd aanwezig. Wel zijn er verschillende uitbreidingen (KPassivePopup en nog een stel andere), maar daar hebben programma's die voor 3.0 zijn geschreven geen last van
Met de t.net gaat toch het een en ander niet lekkker.

De quick reply neemt ongeveer 2 bladzijdes in (2 keer een beeldscherm dus in de hoogte

Verder gaat het met de javascriptjes ook niet lekker.
Weet eigenlijk niet of die quick reply ook een javascript probje is
"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert
Ik ben nu nog bezig met compileren
Meer mensen met dit probleem? (gentoo btw)
Dat probleem heb ik idd ook. Het vreemde is, dat het eerst wel goed ging en nu niet meer.zerok schreef op 04 February 2003 @ 12:00:
Ben wel tevrede over kde maar niet helemaal over konqueror.
Met de t.net gaat toch het een en ander niet lekkker.
[afbeelding]
De quick reply neemt ongeveer 2 bladzijdes in (2 keer een beeldscherm dus in de hoogte)
[afbeelding]
Verder gaat het met de javascriptjes ook niet lekker.
Weet eigenlijk niet of die quick reply ook een javascript probje is
Ik heb gentoo en doe alleen nog maar fish, zelfs lokaal omdat samba nog wel eens eeuwig wil stallen. Heb nergens last van, enkel dat als je te snel op "omhoog" klikt (dus 4 dubbel om ff snel terug te gaan), dan loopt het vast en moet je ff opnieuw het adres intikken...balk schreef op 04 February 2003 @ 12:18:
Ik heb problemen met de ssh plugin van konqueror (fish), hiermee kan je over ssh door een directory structuur browsen. In de rc's deed die het prima, nu helaas niet meer. Dit zit nu standaard in kde (sinds 3.1). Tik maar in fish://<server>/
Meer mensen met dit probleem? (gentoo btw)
Voor degene die het nog niet doorhad, ik gebruik Debian Woody
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
QT up and running !
Nu nog: libXext werkende krijgen...
op fr2.rpmfind.net is niets te vinden voor libXext.
op google kwam ik uit op XFree86-libs-3.3.2pl2-1.i386.rpm die xext zou providen.
Ik heb de rpm geinstalleerd (rpm -ivh --force --nodeps XFree86-libs-3.3.2pl2-1.i386.rpm), maar libxext.so.6 is er nog niet
Nergens kan ik iets vinden wat mij libxext.so.6 geeft, weet iemand hoe ik dit moet aanpakken ?
Ik neem aan dat het wel ergens moet staan, maar als ik met konqueror me hd door ga zoeken naar libxext, dan duurt dat zo een kwartier en dan nog zonder resultaat...
Verwijderd
Voorlopig heb ik nog geen bugs of mankementen ontdekt dus ik ben er tevreden over.
Dat ding zit dus gewoon in de xlibs packages. Dat het niet werkt is logisch: je hebt dus een RPM van X 3.3.6 geinstalleerd terwijl je X 4.2.1 geinstalleerd hebt, dat werkt niet (of denk ik nou te simpelBaatZ schreef op 04 February 2003 @ 17:17:
heeeeeeeeyaaaa ben ik weer !
QT up and running !
Nu nog: libXext werkende krijgen...
op fr2.rpmfind.net is niets te vinden voor libXext.
op google kwam ik uit op XFree86-libs-3.3.2pl2-1.i386.rpm die xext zou providen.
Ik heb de rpm geinstalleerd (rpm -ivh --force --nodeps XFree86-libs-3.3.2pl2-1.i386.rpm), maar libxext.so.6 is er nog niet
Nergens kan ik iets vinden wat mij libxext.so.6 geeft, weet iemand hoe ik dit moet aanpakken ?
Ik neem aan dat het wel ergens moet staan, maar als ik met konqueror me hd door ga zoeken naar libxext, dan duurt dat zo een kwartier en dan nog zonder resultaat...
verder nog wat problemen hier met KDE 3.1: als je op je home icon klikt, opent konqueror, zie je heel ff je home voorbij flitsen en kwakt ie je er direct weer uit met een signal 11. Dit trad bij ons op school op met een NFS mounted homedrive, 3.0.5a die er nu weer op staat had er trouwens geen last van.
Das nog niks, mijn XP 2000 heeft er vanaf vorige week vrijdag tot vandaag over gedaanVerwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:01:
Het voorbije weekend KDE 3.1 gecompiled ( heeft 48 uur geduurd op m'n PIII 1 Ghz laptopje maar dat ben ik al gewoon van Gentoo ) en ik moet zeggen dat de look veel verbeterd is en dat het lettertype van mijn Konsole eindelijk weer normaal is
Voorlopig heb ik nog geen bugs of mankementen ontdekt dus ik ben er tevreden over.
tsja, heeft er natuurlijk ook mee te maken dat @home er vanaf zaterdag tot maandag heeft uitgelegen
Ik heb meteen prelinking erover gegooid en alles draait hier nu lekker vlot, alleen de fonts zuigen momenteel nog dus ik zal maar geen screenies gaan posten. Maar tot nu toe ziet het er
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
odysseus: Ik heb voor de zekerheid je cookie uit je post gesloopt. Ik weet niet in hoevere de frontpage gebonden is met z'n cookies aan een bepaald IP, maar better safe than sorry
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 02:43:
offtopic:
odysseus: Ik heb voor de zekerheid je cookie uit je post gesloopt. Ik weet niet in hoevere de frontpage gebonden is met z'n cookies aan een bepaald IP, maar better safe than sorryNiemand heeft die info verder nodig
Dank je
Dat is inderdaad begrijpelijk.odysseus schreef op 02 February 2003 @ 23:58:
[...]
Daar hoef je je geen zorgen over te maken - de interfaces van KDE 3.0 zijn in 3.1 nog altijd aanwezig. Wel zijn er verschillende uitbreidingen (KPassivePopup en nog een stel andere), maar daar hebben programma's die voor 3.0 zijn geschreven geen last van. Het kan echter wel problemen opleveren als je bijvoorbeeld een kdelibs van 3.0 gebruikt en een kdebase van 3.1...maar dat is vrij begrijpelijk.
Wat ik dus iets minder begrijpelijk vind, is dat zo'n beetje elk KDE proggie struikelt over libkdecore.so terwijl ik gewoon alles van KDE 3.1 geinstalleerd heb (kdelibs en kdebase zelfs 2x geprobeerd). KDE 3.0 stond er niet op toen ik 3.1 installeerde.
Het wordt nogal irritant zo
[ Voor 4% gewijzigd door rb338 op 05-02-2003 15:16 ]
Dus ik wil compilen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
| [root@baatz kdelibs-3.1]# make make all-recursive make[1]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1' Making all in dcop make[2]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' Making all in KDE-ICE make[3]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop/KDE-ICE' make[3]: Nothing to be done for `all'. make[3]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop/KDE-ICE' Making all in . make[3]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' cc1plus: warning: changing search order for system directory "/usr/local/include" cc1plus: warning: as it has already been specified as a non-system directory /bin/sh ../libtool --silent --mode=link --tag=CXX g++ -Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -Wundef -Wall -pedantic -W -Wpoi nter-arith -Wmissing-prototypes -Wwrite-strings -ansi -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE -Wcast-align -Wconversion -O2 -fn o-exceptions -fno-check-new -DQT_NO_TRANSLATION -DQT_CLEAN_NAMESPACE -DQT_NO_ASCII_CAST -DQT_NO_COMPAT -o libDCOP.la. closure libDCOP_la_closure.lo -R /usr/local/kde/lib -R /usr/lib/qt3/lib -R /usr/X11R6/lib -version-info 5:0:1 -no-undefin ed -L/usr/X11R6/lib -L/usr/lib/qt3/lib -L/usr/local/kde/lib dcopstub.lo dcopref.lo dcopobject.lo dcopclient.lo KDE-ICE/l ibkICE.la -lqt-mt -lpng -lz -lm -lXext -lX11 -lSM -lICE -lpthread libtool: link: warning: `-version-info' is ignored for programs .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::staticMetaObject()': .libs/dcopclient.o(.text+0x93da): undefined reference to `QMetaObject::new_metaobject(char const*, QMetaObject*, QMetaDat a const*, int, QMetaData const*, int, QMetaProperty const*, int, QMetaEnum const*, int, bool (*)(QObject*, int, int, QVar iant*), QClassInfo const*, int)' .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::applicationRegistered(QCString const&)': .libs/dcopclient.o(.text+0x94db): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o(.text+0x94e1): undefined reference to `QUType_varptr::set(QUObject*, void const*)' .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::applicationRemoved(QCString const&)': .libs/dcopclient.o(.text+0x957c): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o(.text+0x9582): undefined reference to `QUType_varptr::set(QUObject*, void const*)' .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::qt_static_property(QObject*, int, int, QVariant*)': .libs/dcopclient.o(.text+0x981d): undefined reference to `QMetaObject::qt_static_property(QObject*, int, int, QVariant*)' .libs/dcopclient.o: In function `__static_initialization_and_destruction_0(int, int)': .libs/dcopclient.o(.text+0x986e): undefined reference to `QMetaObjectCleanUp::QMetaObjectCleanUp[in-charge](char const*, QMetaObject* (*)())' .libs/dcopclient.o(.data.rel.ro+0x14): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o(.data.rel.ro+0x24): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o: In function `QPtrList<DCOPObjectProxy>::replace(unsigned, DCOPObjectProxy const*)': .libs/dcopclient.o(.gnu.linkonce.t._ZN8QPtrListI15DCOPObjectProxyE7replaceEjPKS0_+0x1f): undefined reference to `QGList:: replaceAt(unsigned, void*)' .libs/dcopclient.o: In function `QPtrList<DCOPClientTransaction>::replace(unsigned, DCOPClientTransaction const*)': .libs/dcopclient.o(.gnu.linkonce.t._ZN8QPtrListI21DCOPClientTransactionE7replaceEjPKS0_+0x1f): undefined reference to `QG List::replaceAt(unsigned, void*)' .libs/dcopclient.o: In function `QPtrList<_IceConn>::replace(unsigned, _IceConn const*)': .libs/dcopclient.o(.gnu.linkonce.t._ZN8QPtrListI8_IceConnE7replaceEjPKS0_+0x1f): undefined reference to `QGList::replaceA t(unsigned, void*)' collect2: ld returned 1 exit status make[3]: *** [libDCOP.la.closure] Error 1 make[3]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' make[2]: *** [all-recursive] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1' make: *** [all] Error 2 [root@baatz kdelibs-3.1]# make make all-recursive make[1]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1' Making all in dcop make[2]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' Making all in KDE-ICE make[3]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop/KDE-ICE' make[3]: Nothing to be done for `all'. make[3]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop/KDE-ICE' Making all in . make[3]: Entering directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' cc1plus: warning: changing search order for system directory "/usr/local/include" cc1plus: warning: as it has already been specified as a non-system directory /bin/sh ../libtool --silent --mode=link --tag=CXX g++ -Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -Wundef -Wall -pedantic -W -Wpointer-arith -Wmissing-prototypes -Wwrite-strings -ansi -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE -Wcast-align -Wconversion -O2 -fno-exceptions -fno-check-new -DQT_NO_TRANSLATION -DQT_CLEAN_NAMESPACE -DQT_NO_ASCII_CAST -DQT_NO_COMPAT -o libDCOP.la.closure libDCOP_la_closure.lo -R /usr/local/kde/lib -R /usr/lib/qt3/lib -R /usr/X11R6/lib -version-info 5:0:1 -no-undefined -L/usr/X11R6/lib -L/usr/lib/qt3/lib -L/usr/local/kde/lib dcopstub.lo dcopref.lo dcopobject.lo dcopclient.lo KDE-ICE/libkICE.la -lqt-mt -lpng -lz -lm -lXext -lX11 -lSM -lICE -lpthread libtool: link: warning: `-version-info' is ignored for programs .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::staticMetaObject()': .libs/dcopclient.o(.text+0x93da): undefined reference to `QMetaObject::new_metaobject(char const*, QMetaObject*, QMetaData const*, int, QMetaData const*, int, QMetaProperty const*, int, QMetaEnum const*, int, bool (*)(QObject*, int, int, QVariant*), QClassInfo const*, int)' .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::applicationRegistered(QCString const&)': .libs/dcopclient.o(.text+0x94db): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o(.text+0x94e1): undefined reference to `QUType_varptr::set(QUObject*, void const*)' .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::applicationRemoved(QCString const&)': .libs/dcopclient.o(.text+0x957c): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o(.text+0x9582): undefined reference to `QUType_varptr::set(QUObject*, void const*)' .libs/dcopclient.o: In function `DCOPClient::qt_static_property(QObject*, int, int, QVariant*)': .libs/dcopclient.o(.text+0x981d): undefined reference to `QMetaObject::qt_static_property(QObject*, int, int, QVariant*)' .libs/dcopclient.o: In function `__static_initialization_and_destruction_0(int, int)': .libs/dcopclient.o(.text+0x986e): undefined reference to `QMetaObjectCleanUp::QMetaObjectCleanUp[in-charge](char const*, QMetaObject* (*)())' .libs/dcopclient.o(.data.rel.ro+0x14): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o(.data.rel.ro+0x24): undefined reference to `static_QUType_varptr' .libs/dcopclient.o: In function `QPtrList<DCOPObjectProxy>::replace(unsigned, DCOPObjectProxy const*)': .libs/dcopclient.o(.gnu.linkonce.t._ZN8QPtrListI15DCOPObjectProxyE7replaceEjPKS0_+0x1f): undefined reference to `QGList::replaceAt(unsigned, void*)' .libs/dcopclient.o: In function `QPtrList<DCOPClientTransaction>::replace(unsigned, DCOPClientTransaction const*)': .libs/dcopclient.o(.gnu.linkonce.t._ZN8QPtrListI21DCOPClientTransactionE7replaceEjPKS0_+0x1f): undefined reference to `QGList::replaceAt(unsigned, void*)' .libs/dcopclient.o: In function `QPtrList<_IceConn>::replace(unsigned, _IceConn const*)': .libs/dcopclient.o(.gnu.linkonce.t._ZN8QPtrListI8_IceConnE7replaceEjPKS0_+0x1f): undefined reference to `QGList::replaceAt(unsigned, void*)' collect2: ld returned 1 exit status make[3]: *** [libDCOP.la.closure] Error 1 make[3]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' make[2]: *** [all-recursive] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1/dcop' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/home/joost/kde3.1/kdelibs-3.1' make: *** [all] Error 2 |
Dus het gaat weer fout.
FFS ligt er een vloek op mij of zo ?
ik probeer al een week die shite aan de praat te krijgen, en steeds als ik een probleem heb verholpen komt er weer een volgende
Ik heb de output al bestudeerd, maar ik kan er niet uitkomen
(en sorry voor mijn n00b-niveau...)
Ik ben er al een tijdje mee bezig geweest en vanavond hoop ik het af te maken, eindelijk zorgeloos KDE3.1 gebruiken
Trouwens, die nieuwe Kmerlin, 1.2 / 1.3 ziet er nu ook erg goed uit, een stuk beter dan de oude!
Nope, dat is het hem nou juist niet (had ik ook al aan gedacht).odysseus schreef op 05 februari 2003 @ 18:34:
Ik gok dat je verschillende compilers hebt gebruikt voor het compileren van Qt en KDE...dan krijg je dit soort linkonce-errors. De enige oplossing is om beide met dezelfde compiler te compileren, waarbij je het best eerst alle al gecompileerde bestanden weg kunt gooien om te voorkomen dat make ze overslaat.
Ik heb steeds gewoon "make" gebruikt, en niet Gmake of Qmake...
BaatZ schreef op 05 februari 2003 @ 23:02:
[...]
Nope, dat is het hem nou juist niet (had ik ook al aan gedacht).
Ik heb steeds gewoon "make" gebruikt, en niet Gmake of Qmake...
'make' is geen compiler...g++ is je compiler. Daar heeft make voor de rest weinig mee te maken, die roept gewoon steeds g++ aan. Ook als je steeds 'make' hebt gebruikt kun je dus met verschillende compilers gecompileerd hebben.
Hmmmm fuckz...odysseus schreef op 05 February 2003 @ 23:05:
[...]
'make' is geen compiler...g++ is je compiler. Daar heeft make voor de rest weinig mee te maken, die roept gewoon steeds g++ aan. Ook als je steeds 'make' hebt gebruikt kun je dus met verschillende compilers gecompileerd hebben.
(wees eens eerlijk, kom ik als een vreselijke n00b over? ik schaam me dood
Maar hoe kan ik dan weten & of zien welke compiler er wordt gebruikt ?
Met het configgen van QT heb ik trouwens precies de opties die op kde.org stonden gebruikt
./configure -system-zlib -qt-gif -system-libpng -system-libjpeg
-plugin-imgfmt-mng -thread -no-stl -no-xinerama -no-g++-exceptions
ik heb trouwens QT3.1.0
Valt mee, veel gewone gebruikers roepen nooit direct een compiler aan...dat is toch meer voor developers en dergelijkeBaatZ schreef op 05 February 2003 @ 23:15:
Hmmmm fuckz...
(wees eens eerlijk, kom ik als een vreselijke n00b over? ik schaam me dood- met windows was ik altijd de bom
)
Je kunt je compilerversie bekijken met 'g++ --version'. Het is waarschijnlijk '2.95' of, nog waarschijnlijker, '3.2.nogwat'.Maar hoe kan ik dan weten & of zien welke compiler er wordt gebruikt ?
Met het configgen van QT heb ik trouwens precies de opties die op kde.org stonden gebruiktdus dan moet het toch wel goed wezen:
./configure -system-zlib -qt-gif -system-libpng -system-libjpeg
-plugin-imgfmt-mng -thread -no-stl -no-xinerama -no-g++-exceptions
ik heb trouwens QT3.1.0
Dat is gewoon het goede commando, maar het heeft geen invloed op de compilerkeuze
Niet langzaam iig. Zometeen maar even alles instellen e.d en even zien of KDM ook geinstalleerd staat, wel handig voor mijn vriendin
Ik heb trouwens wel twee crashes gehad met Kmerlin, best jammer.

De scriptjes van XDM heb ik verwijderd, dus krijg ik nu de console. Maar KDM wil niet lukken, ik kan het niet met apt installeren... het bestaat wel; /usr/local/kde/bin/kdm.. maar hoe krijg ik hem automatisch opgestart?
Ik heb geprobeerd om in /etc/rcx.d/ een bestand te zetten dat kdm heet, met daarin:
#/bin/bash
kdm
Dat werkte niet
Volgens kde.org moet je dit in /etc/inittab zetten:
x:5:respawn:/opt/kde/bin/kdm -nodaemon
Dat deed het hem ook niet...
Iemand?
Als je opstart in runlevel 3, en je start kdm dan door te typen:
#kdm
start kdm dan wel
Bij mij startte kdm ook niet, en toen ik 'startx' probeerde bleek dat ik foutje in mijn XF86Config file had...saviour schreef op 06 februari 2003 @ 00:47:
Ik krijg KDM maar niet aan de praat joh
De scriptjes van XDM heb ik verwijderd, dus krijg ik nu de console. Maar KDM wil niet lukken, ik kan het niet met apt installeren... het bestaat wel; /usr/local/kde/bin/kdm.. maar hoe krijg ik hem automatisch opgestart?
Ik heb geprobeerd om in /etc/rcx.d/ een bestand te zetten dat kdm heet, met daarin:
#/bin/bash
kdm
Dat werkte niet
Iemand?
Als ik gewoon in de cli ben, wil KDM wel starten (als root) en dan gaat alles goed... Het start alleen niet gelijk met Debian op omdat er nergens een goed script staat ofzo, xdm was eerst standaard maar ik wil nu KDM gebruiken.
Wat er op de site van KDE staat klopt, voor mij iig, niet helemaal... Ik kom er zo niet goed uit.
Debian heeft ergens een config-filetje staan met de standaard display manager erin.saviour schreef op 06 February 2003 @ 00:47:
Ik krijg KDM maar niet aan de praat joh
#/bin/bash
kdm
Dat werkte niet
Iemand?
/etc/X11/default-window-manager geloof ik.
Als je daarin gewoon ff de locatie van kdm zet moet het starten. Je draait toch Debian?
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Ben alleen nu alweer ongeduldig voor 3.1.1 en 3.2... Konqueror laat in 3.1 helaas een paar steken vallen
edit: ik heb ze hier vandaan.
[ Voor 20% gewijzigd door cashewnut op 06-02-2003 17:51 ]
Zijn dat de officieële rpm's dan? Want ik ga alleen officieële installeren, heb mijn systeem verder iets te hard nodig om problemen te krijgen
Ik draai Debian ja en het staat erin.. Maar volgens mij moet je ook nog een of ander opstartscriptje schrijven ofzo, want hij start KDM niet automatisch op.Ecco schreef op 06 February 2003 @ 12:19:
[...]
Debian heeft ergens een config-filetje staan met de standaard display manager erin.
/etc/X11/default-window-manager geloof ik.
Als je daarin gewoon ff de locatie van kdm zet moet het starten. Je draait toch Debian?
het zijn niet de officiele, maar ik heb ze ook geinstalleerd en ze werken perfect.banaan-X schreef op 06 februari 2003 @ 20:54:
[...]
Zijn dat de officieële rpm's dan? Want ik ga alleen officieële installeren, heb mijn systeem verder iets te hard nodig om problemen te krijgen
Nog nix geen problemen (ook niet als je ze met --force --nodeps installeert

Dat zou automatisch geregeld moeten worden als je kdm installed in debian.saviour schreef op 06 February 2003 @ 20:57:
[...]
Ik draai Debian ja en het staat erin.. Maar volgens mij moet je ook nog een of ander opstartscriptje schrijven ofzo, want hij start KDM niet automatisch op.
Probeer eens:
1
| dpkg-reconfigure kdm |
dan doettie de configuratie ff opnieuw, em vraagt hij ook weer welke standaard display manager je wilt.
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Het kán ook niet als package geïnstalleerd worden omdat hij dan unmet dependencies heeft met KDE2.2.
Zou het anders niet mogelijk zijn dat ik iemand anders' scripts gebruik en die dan op de juiste plek plaats?
LOL okay ik voel me nu vrij stom. Ik heb namelijk heel KDE 3.1 met packages geinstalled, dus ik ging er automatisch vanuit dat jij dat ook deed.saviour schreef op 07 February 2003 @ 00:25:
Ecco, ik heb KDM niet als package geïnstalleerd maar vanuit de source gecompileerd.
Het kán ook niet als package geïnstalleerd worden omdat hij dan unmet dependencies heeft met KDE2.2.
Zou het anders niet mogelijk zijn dat ik iemand anders' scripts gebruik en die dan op de juiste plek plaats?
Sorry
Hier is het gelukt (Redhat 7.2)
Ik heb de ASP-Linux packages gedownload (deze zouden werken volgens KDE.org) en mijn KDE 3.0 geüpgrade.
Geen problemen ondervonden (rpm -U bla.rpm )
Enige wat niet werkt is noatun en kaboodle.
Deze geeft de volgende foutmelding:
Arts al opnieuw geinstalleerd. Noatun opnieuw geinstalleerd. Vorbis codec geinstalleerd[whizzi@bermuda whizzi]$ noatun
noatun: relocation error: /usr/lib/libartsflow-gcc2.96.so.1: undefined symbol: v orbis_info_blocksize
gcc:
Wat kan dit zijn?[whizzi@bermuda whizzi]$ gcc -v
Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/i386-redhat-linux/2.96/specs
gcc version 2.96 20000731 (Red Hat Linux 7.1 2.96-98)
[whizzi@bermuda whizzi]$ gcc3 -v
Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/i386-redhat-linux/3.0.4/specs
Configured with: ../configure --prefix=/usr --mandir=/usr/share/man --infodir=/usr/share/info --enable-shared --enable-threads=posix --disable-checking --host=i386-redhat-linux --with-system-zlib
Thread model: posix
gcc version 3.0.4 (Red Hat Linux 7.2 3.0.4-1)
Niet dat ik noatun erg mis, maar het was wel handig als ik snel een MP3 wilde luisteren vanuit Konqueror
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
odysseus schreef op 07 February 2003 @ 15:09:
Met welke compiler zijn die 3.1-packages gebakken? Je zou daar een probleem kunnen hebben door incompatibiliteit van gcc 2.96 en 3.x.
Die komen van KDE.org (de RPM's van ASPLinux)
Dus ik weet niet met welke compiler ze compilen zijn..
Is GCC2.96 niet volledig te vervangen door 3.0.4
[ Voor 16% gewijzigd door WHiZZi op 07-02-2003 15:14 ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
1
2
3
4
| [root@sambal_server kde]# rpm -ivh qt-3.1.1-0.4.1.i386.rpm Preparing... ########################################### [100%] file /usr/bin/qtconfig from install of qt-3.1.1-0.4.1 conflicts with file from package qt-3.0.5-17 [root@sambal_server kde]# |
* odysseus had gedacht dat RPM dat tegenwoordig zelf wel zou uitvogelen...nog altijd niet helemaal netjes blijkbaar, als je zelf dit soort dingen moet gaan regelen.
1
| rpm -U qt-3.1.1-0.4.1.i386.rpm |
Dan update je je oude qt
Verwijderd
1
2
3
4
| [root@sambal_server kde]# rpm -U qt-3.1.1-0.4.1.i386.rpm error: Failed dependencies: qt = 1:3.0.5-17 is needed by (installed) qt-devel-3.0.5-17 /usr/lib/qt3 is needed by (installed) redhat-artwork-0.47-3 |
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 16:20 ]
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 16:19:
Deze eerst verwijderen?
code:
1 2 3 4 [root@sambal_server kde]# rpm -U qt-3.1.1-0.4.1.i386.rpm error: Failed dependencies: qt = 1:3.0.5-17 is needed by (installed) qt-devel-3.0.5-17 /usr/lib/qt3 is needed by (installed) redhat-artwork-0.47-3
Nee, nou moet je die updaten
1
| rpm -U qt-3.1.1-0.4.1.i386.rpm qt-devel-3.0.5-17 |
Verwijderd
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:58:
Heeft er toevallig al iemand deze melding gehad??? En weet wat ie er aan kan doen?
code:
1 2 3 4 [root@sambal_server kde]# rpm -ivh qt-3.1.1-0.4.1.i386.rpm Preparing... ########################################### [100%] file /usr/bin/qtconfig from install of qt-3.1.1-0.4.1 conflicts with file from package qt-3.0.5-17 [root@sambal_server kde]#
Lees de RPM manual en of de distro manual eens door. [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Ik draai Debian Woody (debian 3.0) met kernel 2.4.18-bf2.4 met XFS als filesystem.
Goed dat is allemaal informatie terzeide, maar ik draaide mooi kde 2.2 maar ik vond het wel eens tijd worden voor kde 3. Ziet er goed uit, schijnt stabieler te wezen etc. Dus ik kijken wat de mogelijkheden waren voor debian. Dat was voorig jaar al. Toen waren er nog geen apt sources, en geen debs. Ik was toen aan de haal gegaan met de source maar die kreeg ik niet goed geinstalleert, allemaal dependency problemen etc je kent het wel.
Goed ik dacht mooi nu moet het toch gaan lukken, voldoende apt sources etc dus hoppakee. Maar nee hoor, niks daar van allemaal. Ik heb KDE 2.2 er al af gehaald. apt sources gezocht op kde.org en op apt-get.org maar als ik die aan mijn sources lijst toevoeg dan krijg ik de hele tijd : these packages are hold back of iets in die trand.
Ik heb verschillende sources geprobeert, en kreeg ik op het laatst apt-get install kde, kreeg ik in eens de melding kde doesnt have a install candidade ofzo..
Ik ben geen linux noob ofzo, want ik draai al vanaf mandrake 3.2 linux, maar ik snap echt niet waarom ik het maar niet voor elkaar krijg. Ik heb ook al geprobeert alle .deb files te downloaden maar dan krijg je ook allemaal dependency problemen, wat zal ik nu doen? de deb files downloaden? heeft iemand een goede source?
Ik weet het allemaal niet meer, misschien dat iemand een oplossing voor mijn probleem heeft, dat zou ik hardstikke fijn vinden
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Heel veel sources staan hier met adresnaam en alles klaar voor gebruik.
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
Zoals je kunt lezen wou die niet. De sources zijn goed toegevoegd en hij haalt ed packages.gz ook binnen en checked die, hij voegt ze ook toe aan de tree maar downloaden ho maarMichielioZ schreef op 21 June 2003 @ 03:43:
Kijk voor debian eens op apt-get.org website ...
Heel veel sources staan hier met adresnaam en alles klaar voor gebruik.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
1
2
3
4
5
6
| deb ftp://ftp.shoikan.org pub debian deb ftp://ftp.eu.uu.net/pub/kde/stable/3.1.2/Debian woody main deb http://wh9.tu-dresden.de/kde3/karolina ./ deb-src http://wh9.tu-dresden.de/kde3/karolina ./ deb http://linux.csf.itesm.mx/pub/debian/kde3.1/wh9.tu-dresden.de/kde3/karolina/ ./ deb http://download.kde.org/stable/3.1.2/Debian stable main |
ik zie het al de updates voor debian pakt ie niet mee daarom kan eht waarschijnlijk niet, ik kom steeds verder maar kde is nog niet aan het downloaden geslagenDAMAGE schreef op 21 juni 2003 @ 12:20:
Hier mijn sources.list
code:
1 2 3 4 5 6 deb ftp://ftp.shoikan.org pub debian deb ftp://ftp.eu.uu.net/pub/kde/stable/3.1.2/Debian woody main deb http://wh9.tu-dresden.de/kde3/karolina ./ deb-src http://wh9.tu-dresden.de/kde3/karolina ./ deb http://linux.csf.itesm.mx/pub/debian/kde3.1/wh9.tu-dresden.de/kde3/karolina/ ./ deb http://download.kde.org/stable/3.1.2/Debian stable main
EDIT
Joepie, nu download ie kijken wattie doet
EDIT NUMMERO 2! - Het werkt
Okay dan eindelijk werkt het! kde3 ziet er echt super uit... echt een heerlijke desktop omgeving... ik zal zo deze post weer gaan editen hoe ik het gefixed heb voor mensen die met het zelfde probleem zitten...
Okay, wat je moet doen is het volgende. Gooi je /etc/apt/sources.list helemaal leeg en zet er het volgende in :
1
2
3
4
| deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main non-free contrib deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main non-free contrib deb http://ftp.nl.debian.org/debian-non-US/ stable/non-US main constrib deb http://download.kde.org/stable/3.1.2/Debian stable main |
eventueel die 3e van onder verwijderen, die klopt toch niet.
Ik heb mijn sources.list precies zoals hier boven gezet, en wat je dan doet is even apt-get update draaien om de nieuwe tree binnen te halen. Als het goed is pakt ie de kde mirror gewoon goed mee.
Wat je dan intikt is apt-get dist-upgrade nu gaat hij allemaal extra pakketjes vernieuwen en eventueel installeren of verwijderen. Eventueel de oude kde verwijderen en intikken
apt-get install kdebase kdm
Nu gaat hij al de benodigde kde dingen downloaden en installeren. Now ure ready to go!
Have fun
[ Voor 55% gewijzigd door DAMAGE op 21-06-2003 15:31 ]
Ergens in deze draad wordt uitgebreid gesproken over de rendering-ellende met Konqueror en de Tnet Frontpage.
bug report
Het laatste nieuws:
En even later:Comment #8 From Niek van der Maas 2003-10-31 14:45
www.tweakers.net -> all menus are now rendering OK, but images still not working.
Met andere woorden: woei!Comment #9 From Dirk Mueller 2003-11-04 00:05:
CVS commit by mueller:
add */* to accept header for images
CCMAIL: 53515-done at bugs.kde.org
M +3 -0 ChangeLog 1.80
M +3 -0 misc/loader.cpp 1.156
--- kdelibs/khtml/ChangeLog #1.79:1.80
at at -1,4 +1,7 at at
2003-11-03 Dirk Mueller
+ * misc/loader.cpp (buildAcceptHeader): add */* to Accept-Header
+ for image requests with low priority to fix www.tweakers.net (#53515).
Ik zeg: een applausje voor de KDE developpers! In KDE 3.2 moet de FP dus weer gewoon 100% goed werken in Konqueror.
[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 04-11-2003 10:16 ]
maar voor wil denk te upgraden: het is een ramp, veel dingen werken niet, fonts zien er niet meer uit, depences kloppen voor geen meter meer, ben weer terug naar kde3.1.4 voor woody en m;n hele depences systeem is overhoop nu.
beetje jamemr dat ze dat niet beter getest hebben, hebben ze toch echt wel tijd genoeg voor gehad.
Hier kwam de mail ook binnen - en werkt prima als het goed is, want is feitelijk een wat minder specifieke versie van de patch die ik hier lokaal al een hele tijd gebruik. Overigens kan ik melden dat alle menu's ook prima werken (je kan alle items nu goed selecteren) - en zelfs de popups voor het zoeken en van de sponsors komen nu netjes op de goede plaatsen terecht. KDE 3.2 gaat een leuke release wordenWilke schreef op 04 november 2003 @ 10:14:
[...]
Ik zeg: een applausje voor de KDE developpers! In KDE 3.2 moet de FP dus weer gewoon 100% goed werken in Konqueror.
* odysseus is persoonlijk ook erg blij met KWallet - eindelijk (indien gewenst) je passwords voor allerlei logins op laten slaan en niet steeds hoeven intypen
Jep, ik heb na wat IRCen in #kde-devel en verder eperimenteren met ethereal die reply op het bugreport gepost + een mailtje in kfm-devel. Ik heb net een cvs update -d gedaan en de plaatjes werken nu primaWilke schreef op 04 november 2003 @ 10:14:
Okay, ik kick even een heel oud topic, maar met goed nieuws!
(...)
We kunnen trouwens binnenkort wel een KDE 3.2 topic openen, beta1 is gisteren uitgekomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Niek op 04-11-2003 13:26 ]
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille