[HELP!] Sony Breedbeeld TV met problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb een Sony 83cm Breedbeeld-TV, 100Hz, PalPlus, PIP etc. etc. +/- 8 jaar oud en nu vertoont hij sinds een paar dagen kuren:

Het is al een paar keer voorgekomen dat het beeld plotseling helemaal naarboven verdwijnt en vlak daarna gaat hij op stand-by. Soms komt het beeld nog even automatisch terug, maar dan ''rolt'' hij weer naarboven en gaat dan op standby zonder nog aan te gaan. Er zitten op de voorkant naast de groen/rode-standby led ook 2 andere rode leds (volgens mij voor het stereosignaal) en daarvan gaat er dan ook 1 knipperen of helemaal uit.

Laat ik de tv dan even uitstaan dan doet 'ie het weer prima.. :? Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? :? :?

Alvast bedankt! :)

• Gash
Anyone? :?

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
MIsschien issie dood aan het gaan, kan best, de tv's van tegenwoordig gaan in iedergeval geen 20 jaar meer mee... Misschien is je beeldbuis naar de 7e hemel aan het verdwijnen, en als dat het geval is wordt het tijd voor een nieuwe tv...

System Specs

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb hetzelfde ook met een oudere tv gehad, en bij mij werd ie te warm (dat weet ik omdat ie op een warme dag in de zomer helemaal niks deed ;) ).
Ik denk dat ie toch ver versleten is, maar ik heb mijn zusje nog een plezier kunnen doen met die van mij door er een actieve koeling in te bouwen. Hij doet het alweer een jaar daarmee nu, dus misschien dat dat jou ook nog even uitstel zou kunnen geven :)

Verwijderd

Waarschijnlijk zal er wel ergens op de printplaat een los contactje zitten. Het wil daarom wel eens helpen door het een en het ander op te solderen. Misschien, als je heel goed achterop de printplaat gaat kijken zie je bij een los contact, rond dit contactje een breuk lopen, effe de soldeerpistool erop houden en klaar is kees

• Gash
Bedankt voor de tips, maar weet je hoeveel troep er wel niet in zo'n TV zit? Dat ding weegt denk ik wel 45kg.....Wordt een aardige zoektocht naar een slecht contact voor een leek als ik.... :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 11:30:
Waarschijnlijk zal er wel ergens op de printplaat een los contactje zitten. Het wil daarom wel eens helpen door het een en het ander op te solderen. Misschien, als je heel goed achterop de printplaat gaat kijken zie je bij een los contact, rond dit contactje een breuk lopen, effe de soldeerpistool erop houden en klaar is kees
Dat was bij ook en keer zo, maar je moet dan wel goed zoeken.
Gash schreef op 28 januari 2003 @ 12:48:
Wordt een aardige zoektocht naar een slecht contact voor een leek als ik.... :)
Als leek moet je wel uitkijken wat je doet. De beeldbuis blijft onder hoogspanning staan tenzij je 'm ontlaadt.

Overigens ging bij mijn Sony ook het LEDje knipperen als ie last van z'n storing had. Op een gegeven moment ging alleen nog maar het LEDje knipperen als ik 'm aanzette. Je hebt na 8 jaar een dikke kans dat het de hoogspanningsgenerator is die de geest geeft, meestal door verouderde condensatoren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gash
Zou dat duur zijn, zo'n hoogspanningsgenerator? :? Het was destijds namelijk een behoorlijke dure TV en ik wil er eigenlijk nog niet vanaf: met DVD & Satelliet-signalen is het beeld echt mooi (& groot!) daarnaast is het geluid gewoon goed.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

loop 's bij een TV (reparatie)zaak binnen,
leg het verhaal voor, en spreek een maximaal reparatiebedrag af.
in principe wordt dan de TV in overleg met jou wel/niet gerepareerd.
het enige wat je dan kwijt bent, zijn de onderzoekskosten,
als het apparaat niet voor een redelijke prijs kan worden gerepareerd.
(let wel op dat de firma bij UNETO is aangesloten)

(b.t.w. het type TV wat je hebt, dat zijn lastpakken, er
staat zeker zo'n blauw "PALPLUS" logo voorop de kast?)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

[quote]Gash schreef op 28 January 2003 @ 12:56:
Zou dat duur zijn, zo'n hoogspanningsgenerator? :?/quote]
Relatief duur ja. Bovendien weet ik dat Sony tegenwoordig vaste prijzen aanhoudt voor reparaties en dat tikt aardig aan. 150 euro is zo'n beetje het minimum want ze rossen gewoon overal nieuwe onderdelen in (hele nieuwe printplaten als bijv maar 1 onderdeel kapot is).

Daarom heb ik m'n 6 jaar oude Sony maar vaarwel gezegd en een nieuwe TV gekocht voor 349 euro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gash
Tja...maar deze TV heeft destijds Fl.4500,- gekost: hij mag van mij eigenlijk nog wel een paar jaartjes mee dus. Probeer het wel buiten Sony om te laten repareren. Als iemand toevallig een vertrouwd adres weet.....
Pagina: 1