dvd overgezet naar nieuwe pc en ineens performance slecht

Pagina: 1
Acties:

• Gliver
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik heb zaterdag een nieuwe pc gekocht omdat mijn oude was doorgebrand ... omdat ik de kosten een beetje beperkt wilde houden heb ik besloten mijn hd's en mijn dvdspeler over te laten naar mijn nieuwe systeem. (dvdspelers vooral omdat hij altijd perfect werkte en alle cds zonder problemen las)

nu heb ik winxp geinstalleerd .. wat ik eerst ook had .. en ineens werkt mijn dvd heel slecht ... het duurt ongeveer 5 minuten voordat een autorun wordt opgestart van de meeste cds, terwijl de cds in een andere pc binnen 2 seconden op het scherm staan. Ik heb geprobeerd om de drivers te uninstalleren en opnieuw te installeren, dma veranderen enzow .. alles wat in de faq staat maar het wil niet lekker werken

iemand enig idee hoe dit kan en hoe het eventueel op te lossen is ?
systeem:

amd xp2100
asus a7v8x -> via kt400 chip
512mb ddr400
1x 80GB maxtor ata133
1x 20GB WD ata100
pioneer 104S dvdrom 10x40x

de harde schijven zitten op primary en de dvd zit alleen op de secondary .. ik heb geen brander in deze pc .. die heb ik ergens anders

dit is eigenlijk alles wat ik kan bedenken wat iets met het probleem te maken kan hebben eventueel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

chipset drivers geinstalleerd. Ik zie dat je VIA gebruikt, die lopen zo vaak te buggen, dat de nieuwe drivers geen kwaad kunnen (* TERW_DAN is geen VIA fan :P)

• Gliver
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06-2025
helaas is alleen de support site van via al 2 dagen down :(

EDIT: handig van mij weer ik zat gewoon op de verkeerde site :P

[ Voor 37% gewijzigd door Gliver op 27-01-2003 23:36 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41

EMP

Krulloos!

Inderdaad... de chipset driver van via (hier) en check of dma mode aan staat...

Ik weet niet of dat scheelt bij DVD's, maar als hij het wel kan en het niet aan staat kost het ook preformance. (Je checkt dat door system properties --> Hardware --> Device Manager --> IDE ATA/ATAPI controllers --> Secondary IDE Channel properties en daar kan je het instellen)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.