>4 drives

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 19:04
Ik wil meer dan 4 drives (IDE) op mijn systeem aansluiten. Ik heb een kaart gevonden op het volgende adres:

http://www.directron.com/133s.html

Als ik deze kaart in mijn computer steek dan kan ik neem ik aan 6 drives aansluiten.

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden. In principe ben ik tevreden als ik twee extra harde schijven in mijn computer kan plaatsen, zodat ik 4 harde schijven kan benaderen. Misschien zijn er betere alternatieven.

RAID zie ik (nog) niet zitten omdat me dat te veel schijfruimte kost.

En hoe zit het met het BIOS. Ik neem aan dat mijn BIOS niet meer dan de 4 drives die op mijn moederbord zitten kan detecteren.

Verwijderd

Je moet er ook rekening mee houden dat je voeding genoeg kan leveren. Dus een 350 Watt voeding is niet verkeerd denk ik zo!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kaart heeft een eigen bios.
Je kunt denk ik beter gewoon een kaartje kopen met 2 IDE aansluitingen (zijn 4 hdds) dingen kosten niet zo veel.
heb je in principe 10 drives die je er aan kunt hangen ;) (2x fdd, 4x IDE op o.b 4x IDE op PCI).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:27:
Je moet er ook rekening mee houden dat je voeding genoeg kan leveren. Dus een 350 Watt voeding is niet verkeerd denk ik zo!
Dat is ook wel weer een beetje overdreven. 12v lijn wordt meestal niet al te zwaar belast, de 3.3 gaat eerder down waardoor je een zwaardere voeding nodig hebt.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ik zou een ide controller met 2 ide aansluitingen kopen, en ik ben nogal fan van het mer promise, dus als je zon kaart koopt zou ik hem van Promise kopen.

En je voeding... een 350 (of +) is inderdaad wel erg handig met zoveel drives.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een soortgelijke controllerkaart van Promise maar dan voor 4 HD's. Dit werd goed getrokken door een 250 Watt voeding trouwens.

Het bios detecteert inderdaad maar 4 schijven. De 2 die erbij komen worden door de nieuwe controller gedecteerd. In de meeste gevallen wordt de controller als een SCSI-kaart gezien. Aanpassing van de instellingen in het bios is meestal niet nodig.

Overigens is een controllerkaart voor 4 HD's niet veel duurder en een betere investering op langere termijn misschien.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:27:
Had hier zo'n kaartje waar ik 4 hdds aan had gehangen, werden makkelijk getrokken door mijn 300watt enhance voeding (nu moet ik zeggen dat die in staat is gebleken heel veel hardware te trekken, ding weegt dan ook 5x zoveel als een cheap ass PSUtje :))

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

One_Gandalf schreef op 27 januari 2003 @ 23:26:
In principe ben ik tevreden als ik twee extra harde schijven in mijn computer kan plaatsen, zodat ik 4 harde schijven kan benaderen. Misschien zijn er betere alternatieven.
Een 2 kanaals IDE controller zal logischerwijs meer uitbreidingsruimte voor de toekomst bieden. Maar de keuze is nog steeds aan jou :)
En hoe zit het met het BIOS. Ik neem aan dat mijn BIOS niet meer dan de 4 drives die op mijn moederbord zitten kan detecteren.
Download de handleiding van desbetreffende controller op www.highpoint-tech.com en lees hem rustig door :)

/basic/zoek
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.