Toon posts:

Nieuwe ontwikkelingen Zon Breedband

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist het onderstaande bericht ontvangen van Zonnet. Ze gaan het abonnement nu 2-maandelijks vooraf incasseren.

Hoe kan ik het beste laten merken dat ik hier niet blij mee ben ?
Beste Zon-gebruiker,

Graag informeren wij u over de nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot uw Zon Breedband abonnement.

Zon introduceerde per 16 januari 2003 virusscanning van al uw e-mail verkeer en een persoonlijk instelbaar spamfilter binnen ons netwerk. Voor u als Zon Breedband klant is deze bescherming tegen virussen en ongewenste emails geheel gratis.

Op veler verzoek starten wij een extra service. Wij sturen u nu per e-mail een factuur van uw Zon Breedband abonnement. Daarnaast zullen de automatische incasso’s van Zon evenals uw KPN telefoonrekening per februari 2-maandelijks vooraf door Zon worden geïncasseerd.

Mocht u nog vragen hebben bezoek dan onze helppagina’s op www.zonnet.nl/helpdesk of email naar zonbreedband@zonnet.nl. Bellen kan ook naar 0900-2021898 (van 11:00 tot 23:00 uur) Speciaal voor u als Zon Breedband klant voor een vast bedrag per gesprek te weten € 1,15.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Zon Nederland N.V.

Sylvia Kroone
Product Manager Zon Breedband.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 23:15:
Ik heb zojuist het onderstaande bericht ontvangen van Zonnet. Ze gaan het abonnement nu 2-maandelijks vooraf incasseren.

Hoe kan ik het beste laten merken dat ik hier niet blij mee ben ?
Je kunt voor de deur gaan staan en schreeuwen dat je het er niet mee eens bent, en ze helemaal plat mailen dat je het allemaal NIET wil! Daarbovenop kun je ze een paar keer per dag bellen en EISSEN dat jij op jouw manier wil betalen.

Je kunt een website beginnen en iedereen die het met je eens is een handetekning te laten zetten op een door jou gestarte handtekeningen actie, die je vervolgens persoonlijk zal gaan aanbieden aan de directeur.

Uiteindelijk (en na een hoop energie vergalt te hebben) zul je merken dat het allemaal geen zin heeft gehad, en het beleid voor alle klanten van ZON geldt en dus ook voor jou. Als je lang genoeg bij de achterdeur wacht zul je die handtekeningen actie gewoon weer naar buiten zien komen.... in het grof vuil.

Keihard maar waar.

Uiteraard ben je geheel vrij je energie te verspillen.

De enige ECHTE manier om ontevredenheid te uiten is per direct opzeggen. Aangezien dit een wijziging van de voorwaarden is kun je direct onder een eventueel jaarcontract uit.

Wel dien je dan weer bereid te zijn een week of 4 te leven zonder internet aansluiting aangezien je pas weer DSL kunt aanvragen zodra je lijn definitief is afgesloten......

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Mailtje sturen ?
Beetje vragen naar de bekende weg...
Maar ik snap dat je er niet blij mee bent.............. Zou voor mij voldoende reden zijn om op te stappen....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Daar zullen ze zeker veel klanten mee kwijtraken. Maargoed, ze zullen er op de afdeling correspondentie niet van wakker liggen als jij een brief stuurt met de melding dat je er niet blij mee bent... Standaardbrief terug, klaar. Volgende brief.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Upload omhoog en ik ben tevreden :+
Wie denk er ook zo over?

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn ben ik niet van plan om actie te ondernemen. Ik wou alleen iedereen op de hoogte brengen van de voorwaarden bij Zon. Wat ik wel jammer vind is dat bedrijven tegenwoordig alles kunnen doen wat ze willen. En dat het mij te veel moeite kost om er iets tegen te doen. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:42:
Om eerlijk te zijn ben ik niet van plan om actie te ondernemen. Ik wou alleen iedereen op de hoogte brengen van de voorwaarden bij Zon. Wat ik wel jammer vind is dat bedrijven tegenwoordig alles kunnen doen wat ze willen. En dat het mij te veel moeite kost om er iets tegen te doen. :(
zoals iemand hierboven al aangaf, je kan nu makkelijk overstappen naar een andere aanbieder. dat kan je er aan doen dus.
Op het gebied van adsl is er zeker geen monopolie op het moment....

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 01:51:
[...]

zoals iemand hierboven al aangaf, je kan nu makkelijk overstappen naar een andere aanbieder. dat kan je er aan doen dus.
Op het gebied van adsl is er zeker geen monopolie op het moment....
geen monopolie, maar een soort van klantenbinding doordat je vaak een maand zonder ADSL zit als je overstapt naar een andere provider... Ik weet zat mensen (waaronder ikzelf ;)) die dat dus liever niet hebben :)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 09:06
Simpelste is opzeggen, met de welbekende dikke vinger. Recht heb je nu maar is al gezegd. Maar wees eens creatief, ga in je eentje staken bij zon voor de deur, door een berg sneeuw te storten :P

Of beplak het hele gebouw vol met bewolking ;)

Hello fellow humans

Verwijderd

BrZ schreef op 28 januari 2003 @ 02:16:
[...]

geen monopolie, maar een soort van klantenbinding doordat je vaak een maand zonder ADSL zit als je overstapt naar een andere provider... Ik weet zat mensen (waaronder ikzelf ;)) die dat dus liever niet hebben :)
ik snap dat het lastig is. Maar omdat hierboven gesproken werd van 'monopolie' dat is natuurlijk onzin

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geachte Zon Breedband Plus klant,

Wij hebben u recent geïnformeerd dat wij vanaf 1 februari 2003 uw Zon Breedband Plus abonnement 2 maandelijks zullen incasseren. De tijd tussen informeren en incasso van het 2 maandelijkse bedrag was echter erg kort. Onze excuses hiervoor.

Wij zullen begin volgende week de helft (= 1 maand) terug storten op uw rekening indien u niet reeds zelf gestorneerd heeft. Zon zal vervolgens de policy van de 2 maandelijkse incasso voor Zon Breedband Plus klanten herzien en weer per maand incasseren.
Ikke niet meer begrijpen 8)7

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 17:00

BertV

Handgemaakt

ik begrijp wat er staat maar ik begrijp niet wat ze aan het vogelen zijn.
Eerst schermt KPN met " het is heel normaal om vooraf te incasseren want iedereen doet het"

Nu schermt iedereen die het nog niet doet met het feit dat de KPN het ook doet?

[ Voor 4% gewijzigd door BertV op 31-01-2003 15:48 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
jadjong schreef op 31 januari 2003 @ 15:44:
[...]

Ikke niet meer begrijpen 8)7
Hahaha lachen joh, ze zijn daar bij Zon goed in de war :D

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:42:
En dat het mij te veel moeite kost om er iets tegen te doen. :(
Daar rekenen ze nu juist op |:(

Ze weten donders goed dat de meeste klanten blijven zitten waar ze zitten en een tweemaandelijkse afschrijving scheelt Zonnet een hoop geld aan bankkosten.

Verder: de consument spreekt! Ben je niet tevreden over winkel A, dan ga je gewoon naar winkel B.... is geen Einstein wetenschap (8>

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Waarom ben je niet tevreden met de incassering?
KPN doet dat ook al, en dan zou je net zo goed
de abbo van KPN moeten opzeggen...

Ik ben er zelf wel blij mee.. Je kan zo weten wanneer
ze het bedrag van je rekening vorderen enzo....

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

Dimmu schreef op 31 January 2003 @ 19:26:
Waarom ben je niet tevreden met de incassering?
KPN doet dat ook al, en dan zou je net zo goed
de abbo van KPN moeten opzeggen...

Ik ben er zelf wel blij mee.. Je kan zo weten wanneer
ze het bedrag van je rekening vorderen enzo....
2 maanden..... of 1 maand..... vind ik nog wel wat uitmaken...

Verwijderd

Dit idee is alweer van de baan (voor oude abonnees).

Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/13972.phtml

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik begrijp het probleem niet helemaal, of je nou per maand of per 2 maanden moet betalen je moet het een keer doen.
Aan rente zal het ook niet veel schelen ;)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Blaat: je hebt gelijk... Ik stond er niet bij stil dat Plus 54 Euro/mnd kostte...
Dan is het inderdaad een groot bedrag.
Maar zoals nlspecial al zegt: ze hebben het teruggedraaid. Dus blaat,
je kan weer blij verder met het internettten :9

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1