Aantal bits van scanner instellen. Maar waar?!

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een all in one printer/scanner gekocht van Lexmark(X83) Alleen nu ondervind ik het probleem dat hij heel slecht scant. Als ik het scan naar een Toepassing(photoshop 7.0) dan kmot het beeld heel korrelig over. Ik vroeg al eerder, en het had met het aantal bits te maken. Waarschijnlijk scant mijn scanner op 16bits.

Hij kan op 48 bits scannen, maar ik kan alleen nergens instellen waar dat kan. Ik kan het wel op het aantal dpi's instellen, maar dat geeft geen resultaat.

Het programma heet "Beheerprogramma voor scannen en printen" Maar daar kan ik niets uit halen.

Ook heb ik nog Weergave voor Booth, en Twain stuurprogramma. Geen van dit allen is in te stellen aan het aantal bits.

Heeft iemand een idee? Ik heb contact gehad via mail met lexmark, mara die verwijzen me door naar de telefoon helpdesk(kost 12 eur per gesprek) dus daar heb ik niet zo'n zin in....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volgens mij kun je ook zo niet het aantal bits instellen, maar moet je de DPI instellen.

bovendien lijkt die 48bit software, en geen hardwarematige resolutie. 32bit zal wel max zijn (daarboven gaat hij met software interpoleren).
dus probleer even op 600dpi te scannen ofzo. Ik weet niet waar hij nu op staat.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

staan je beeldscherminstellingen/videokaart instellingen wel op 32 bits kleuren? Of staan die op 16 bits? Want dan kan je scannen wat je wilt ... :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Waarschijnlijk is je scanner 48bit, maar meestal wordt dat teruggebracht naar 24bit.
Je kan overigens in Photoshop gewoon het aantal bits zien bij de properties.

• MauriX
Okeej jongens bedankt voor jullie reacties, maar nee.

Mijn scanner staat op 600 dpi. Ook al verander ik dit, dan maakt het niets uit.
Mijn videokaart staat op 32 bit kleuren
Kip: Maar en dan, mijn kleuren blijven brak

Iemand nog een ander idee?
Misschien kan ik vandaag of morgen wel ff een foto posten. Kun je het zien wat ik bedoel.

PS:
eerder post van me....
Vlekkerige plaatjes na scannen X80

[ Voor 12% gewijzigd door MauriX op 31-01-2003 11:10 ]

Verwijderd

photoshop -> import -> Twain imaging via Lexmark X83 (oid)

nu opent een menutje waar je kan kiezen:
black/white picture
color picture
text

en een button met "ADVANCED OPTIONS" erop

klik op button

stel aantal DPI in.

Disclaimer: Ik doe dit alles uit mijn hoofd, dus de text kan anders zijn dan hier aangegeven, het gaat echter om het principe.
Zelf heb ik een HP PSC 750, automatisch laten herkennen door WinXP engelstalig (bij gebrek aan HP drivers voor XP, maar het werkt, dus why bother?) en photoshop 7.0 engelstalig. En hier werkte het.

• MauriX
Jawel, maar dat zal allemaal wel, maar zoals ik al zei, het ligt niet aan de dpi. Vorige post van mij zit een foto bij. Moet je de arm 's zien van de rechter persoon. en dat shirt van de linker. Dit is niet gewoon toch?

(die dpi stelt toch alleen de grootte in?)
Pagina: 1