ik draai radhat linux 8.0 en heb zojuist ccmsn geinstalleerd(ja srry toch weer een beetje m$ troep, maarja anders heb ik helemaal geen vrienden
) en om dat programma te starten typ ik dus in mijn terminal ./ccmsn das best te doen elke keer, maar ik, als lui wezen, wou toch liever een snelkoppeling, alleen hoe moet ik dat doen, het pad zou zijn /home/ewout/msn/ccmsn, maar als ik dit doe opent hij gewoon dat script ipv dat hij het uitvoert, en /home/ewout/msn./ccmsn of /home/ewout/msn/./ccmsnwerken ook niet, kan iemand me mischien uitleggen wat ik wel kan doen?
Dan opent hij het script? Dan issie niet executable denk ik.
Doe eens: chmod +x ccmsn
en probeer het dan nog eens met /home/ewout/msn/ccmsn
Uhmm.... of via sh:
sh /home/ewout/msn/ccmsn
Pruts raak voor 'n knaak
Doe eens: chmod +x ccmsn
en probeer het dan nog eens met /home/ewout/msn/ccmsn
Uhmm.... of via sh:
sh /home/ewout/msn/ccmsn
Pruts raak voor 'n knaak
[ Voor 23% gewijzigd door Bergen op 27-01-2003 23:01 ]
updatedb als root, danwel het path naar ccmsn in je $PATH variabele wil ook helpen denk ik...
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
man ln wil ook wel helpen denk ik
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Pfff, tis weer gok-maar-raak hier 
Welke Desktop Environment gebruik je? Je kan namelijk in GNOME (en waarschijnlijk ook in KDE) instellen dat executable scripts niet geopend moeten worden maar opgestart.
Dat is volgens mij je probleem.
En zet ccmsn in een directory die in je pad staat. (Niet andersom, DrFrankenstoner
)
Als je zelf beheerder bent van die machine (en waarschijnlijk ben je dat), dan kan je 'm gewoon in /usr/local/bin oid zetten.
En wat updatedb ermee te maken heeft
Welke Desktop Environment gebruik je? Je kan namelijk in GNOME (en waarschijnlijk ook in KDE) instellen dat executable scripts niet geopend moeten worden maar opgestart.
Dat is volgens mij je probleem.
En zet ccmsn in een directory die in je pad staat. (Niet andersom, DrFrankenstoner
Als je zelf beheerder bent van die machine (en waarschijnlijk ben je dat), dan kan je 'm gewoon in /usr/local/bin oid zetten.
En wat updatedb ermee te maken heeft
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Inderdaad bullshit.En wat updatedb ermee te maken heeft
Beter nog. Maak er een symlink van (zie "man ln")En zet ccmsn in een directory die in je pad staat
En dan nu antwoord op de vraag van de topicstarter. Een shortcut ala windows zodat je met een klik op een icoon (via het startmenu) het proggel kan starten.
Als je Gnome hebt staan de shortcut files (onder Linux heten die .desktop) in /usr/share/applications.
Kijk eens naar bestaande .desktop bestandjes. Maak ergens een kopie van en pas de inhoud aan naar wens.
Fatsoenlijke menu-editors bestaan nog niet echt voor gnome2 (al wordt het @$#^&^%$#@ wel eens tijd...)
Met KDE ben ik niet zo bekend maar het werkt ongeveer het zelfde.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 23:44 ]
In KDE hoef je daarvoor niet met de hand te gaan knutselen, je kunt bv. gewoon op de desktop of in een of andere directory rechtermuisknop -> New -> Link to application kiezen en daar dan ongeveer net als bij zo'n snelkoppeling in windows instellen wat er moet gebeuren.
Daarna kun je zo'n link ook gewoon de 'startbalk' (kicker heet dat programma) inslepen.
Dit is behoorlijk basic allemaal, daarom gaat het topic dan ook dicht. Met deze tips en de documentatie moet er uit te komen zijn.
Daarna kun je zo'n link ook gewoon de 'startbalk' (kicker heet dat programma) inslepen.
Dit is behoorlijk basic allemaal, daarom gaat het topic dan ook dicht. Met deze tips en de documentatie moet er uit te komen zijn.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()