Haperend geluid

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus Terminator met alles on-board. geluid hapert zo erg dat het hinderlijk is. Ik heb een SB PCI 128 ingezet en hetzelfde probleem. Ik heb zelfs de IRQ en DMA proberen te veranderen maar dat gaat niet in Windows 98. Ik heb toen een SoundBlaster 1024 ingezet en weer hetzelfde probleem. Zelfs andere merken(Sweex 5.1 en 2CH) geprobeerd en ik blijf hetzelfde probleem. Er zit een SIS chipset in. Ik heb nog nooit met een vergelijkbaar moederbord(asus TUSI-M(wel met 5.1 geluidsondersteuning) die problemen gehad.

Ik heb gezocht op Internet hiernaar maar PCI Latency zelfs veranderd en ander PCI Slot. Alles qua on-board uitgezet(VGA, LAN en Sound). Ik wil namelijk deze computer als MP3 Player voor mijn Hifi gaan gebruiken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Probeer eens verschillende spelers op je comp (WMP, Winamp)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31

JWO

HDD UDMA staat die aan ?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Alles geprobeerd maar het geluid is gewoon verschrikkelijk slecht. Ik denk dat ik die bij de vuilnis ga zetten en koop via een vriend een Asus TUEP-M moederbord met een SIS 315 videokaartje. Op dat moederbord zit ook een standaard geluidskaart maar die zal wel beter zijn dan dat bagere Terminator(Terminator=ook wel het einde). Niet te spreken over de herrie dat ding nog een keer maakt. Of een Asus TUSI-M bordje met standaard 5.1 geluidsondersteuning nieuw voor € 60 en gewoon een goedkoop kastje van € 30 en ik ben dan nog beter volgens mij af.

Trek eens voor de gein die stekker van die kast eruit en het is wat stiller maar alleen het systeem gaat als een gek tekeer vanwege te weinig lucht. nou ja lachen dus maar ok. Processor 1,2 GHZ kan ook daarop op 1,6 GHZ zonder te veel moeite. En dat voor een celeron. Niet slecht vind ik zelf en dan nog met een standaard koeler en 133 mhz fsb. Alles schiet als een boog omhoog maar het geluid hooooo maar. Dat blijft.

DMA is aan. Verschillende spelers gebruikt. Winamp 1.1 tot Winamp 3. Windows MP 6 tot 9. Realjukebox. Fftjes internetten, mp3 bekijken via Windows Verkenner. En kraak kraak en fftjes wachten en we gaan weer verder. Dat werkt toch niet?? Of wel??

Ik heb zelfs dat ding ondergeklokt en overgeklokt. Maar het is ook een leuke processor wat erin zit. Nee ik denk zelf dat het aan de USB poorten ligt heb ik zo'n idee. Windows 98 is niet het einde maar toch sneller dan Windows 2000 en XP.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!