Hallo, hoe kan ik simpel in een LOGON scriptje de C: schijf hiden voor netwerk gebruik? En dan voor lokaal gebruik gewoon aanzetten? Ben er allang naar op zoek, ook heel veel fora gelezen over LOGON scripts, maar nix gevonden
!
Gewoon zorgen dat je de C shcijf niet geshared hebt, maar die mappen die op je Cschijf staan gewoon gaan sharen waarvan jij wilt dat ze geshared worden lijkt me
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Neeee, ik bedoel dat als iemand op de client zit dat dan de lokale C: schijf weg wordt gefilterd dmv een logonscript!
Vanaf m'n server zou ik hem wel graag willen zien
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 22:14 ]
Met een logon script gaat dat niet. Daarvoor zul je met policies moeten gaan werken. Maar hoe dat precies gaat werken, hangt af van het OS dat je gebruikt (W9x of een NT-achtige) en de vraag of je met een NT-domein o.i.d. werkt.
Verwijderd
welk OS heb je? als je namelijk win2k hebt kun je dat allemaal aangeven in je share, wie er toegang heeft tot wat.. als je xp hebt, dan wordt et wat lastiger..
Verwijderd
ehm..dit is niet voor 100% mogelijk.
Op de pc's wil jij wel netwerkdrives laten zien maar niet de C: waar je Operating System etc opstaan.
Tegelijkertijd wil JIJ wel van iedere client de C: kunnen zien, terwijl degenen die van die pc's gebruik maken dit niet mogen?
TweakUI heeft instellingen hiervoor. Dan zie je hem in de verkenner niet meer, of in deze-computer niet meer, maar je kunt nog wel gewoon C: intikken bij CMD.
Als je exact weet welke registersleutel door TweakUI wordt veranderd, kun je bv Kix als loginscript-taal gebruiken om een *.reg bestandje te importeren.
misschien dat www.regedit.com je verder kan helpen.
Op de pc's wil jij wel netwerkdrives laten zien maar niet de C: waar je Operating System etc opstaan.
Tegelijkertijd wil JIJ wel van iedere client de C: kunnen zien, terwijl degenen die van die pc's gebruik maken dit niet mogen?
TweakUI heeft instellingen hiervoor. Dan zie je hem in de verkenner niet meer, of in deze-computer niet meer, maar je kunt nog wel gewoon C: intikken bij CMD.
Als je exact weet welke registersleutel door TweakUI wordt veranderd, kun je bv Kix als loginscript-taal gebruiken om een *.reg bestandje te importeren.
misschien dat www.regedit.com je verder kan helpen.
*zucht*Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 22:14:
[...]
Neeee, ik bedoel dat als iemand op de client zit dat dan de lokale C: schijf weg wordt gefilterd dmv een logonscript!
Vanaf m'n server zou ik hem wel graag willen zien
Verwijderd
geef eens wat meer info mbt server, clients os
als je bijv win2k server draait met xp clients, dan kun je op de server met group policies gaan werken, daarmee kun je ook onder andere de c-schijf laten verbergen voor bepaalde users
als je bijv win2k server draait met xp clients, dan kun je op de server met group policies gaan werken, daarmee kun je ook onder andere de c-schijf laten verbergen voor bepaalde users
Mijn server en clients in netwerk:
Pc1: Server
Windows XP Prof. NL SP1
Pc2: Client
Windows 2000 NL Prof.
Pc3: Client
Windows 2000 NL Prof.
Pc4: Client
Windows 95 NL
Pc5: Client
Windows 98 SE US
Pc1: Server
Windows XP Prof. NL SP1
Pc2: Client
Windows 2000 NL Prof.
Pc3: Client
Windows 2000 NL Prof.
Pc4: Client
Windows 95 NL
Pc5: Client
Windows 98 SE US
Zit in een werkgroep!/downtime/ schreef op 27 januari 2003 @ 22:20:
Met een logon script gaat dat niet. Daarvoor zul je met policies moeten gaan werken. Maar hoe dat precies gaat werken, hangt af van het OS dat je gebruikt (W9x of een NT-achtige) en de vraag of je met een NT-domein o.i.d. werkt.
(moet iets beter lezen alvorens een antwoord geven)
[ Voor 95% gewijzigd door EdwinW op 28-01-2003 11:06 ]
Verwijderd
je zit in een werkgroep... je zou kunnen proberen lokale policies te maken op elke client, maar ik weet niet tot hoever die reiken..
Ik ga eens proberen! Bedankt. Heb nu in m'n LOGON file een script die registreert wanneer de gebruiker zich aanmeldt!Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 13:16:
je zit in een werkgroep... je zou kunnen proberen lokale policies te maken op elke client, maar ik weet niet tot hoever die reiken..
Maar iig bedankt allemaal!
Pagina: 1