Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op dit moment een Nokia 3310, maar vanwege problemen met de ontvanger of iets dergelijks, kan ik hier in huis niet meer bellen. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe gsm...

Hoewel ik eerst niet echt wist wat, vanwege het enorme aanbod van Nokia dezer dagen, lijkt me de Siemens C55 een interessant ding.

Is er daarom iemand die ervaring heeft met dit toestel, en in het bijzonder opmerkingen over die T9 sms-tekstinvoer. Het woordenboeksysteem dus. Is het opmerkelijk beter of minder goed dan dat van de concurrentie? (heb geen ervaring met siemens dus...)

alvast bedankt,
Tomba

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
t9 == t9; het is dus hetzelfde als op je 3310

Verwijderd

Topicstarter
oei is dat identiek hetzelfde dan...
sorry for the question in that case |:(

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
c55 is zeeeer aan te raden. Licht, en snel !!! 3310 is heel erg langzaam.

Voice herkenning werkt goed ,java is fun, beltonen poly en paar per persoon per groep in stelbaar.

Wap, en nog veel meer zooi.

Prima ding, gebruik hem heel veel.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 14:54

Korakal

Up up up!

Nou moet ik zeggen... ik ben het er niet helemaal mee eens.

Sowieso werkt de invoer iets anders, verschillend per merk. De spatie/bevestigen zit bij Siemens onder de 1, op je 3310 onder de 0. Dat zal zeker in het begin wel even wennen zijn, maar niet meer dan dat.

Verder wijkt het selectiesysteem iets af. Bij de Nokia's doe je dat met * (correct me if I'm wrong); bij Siemens gebruik je daarvoor de menutoetsen.

Ik vermoed verder dat het C55 systeem nog zelflerend zal zijn; dus dat je nieuwe woorden kunt toevoegen aan het woordenboek.

Helemaal hetzelfde is het niet... maar het idee komt overeen. De lettertoetsen zitten ook hetzelfde allemaal :Y)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk zelf dat het T9 systeem niet veel zal afwijken van mijn Siemens M50. Wat vooral een "probleem" is, is wanneer je langere woorden gebruikt. Soms maakt hij er dan de gekste dingen van :P Het systeem van mijn M50 is in zoverre zelflerend, dat je woorden toe moet voegen in het woordenboek. De volgende keer dat je het woordt intypt komt het als eerste te voorschijn (of als er meerdere mogelijkheden zijn als 3de) Dat van Nokia was imho beter, maar ik heb het dan over een 3210, van latere nokia's weet ik het niet.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

J0YR1D3R schreef op 27 januari 2003 @ 22:02:
Ik denk zelf dat het T9 systeem niet veel zal afwijken van mijn Siemens M50. Wat vooral een "probleem" is, is wanneer je langere woorden gebruikt. Soms maakt hij er dan de gekste dingen van :P Het systeem van mijn M50 is in zoverre zelflerend, dat je woorden toe moet voegen in het woordenboek. De volgende keer dat je het woordt intypt komt het als eerste te voorschijn (of als er meerdere mogelijkheden zijn als 3de) Dat van Nokia was imho beter, maar ik heb het dan over een 3210, van latere nokia's weet ik het niet.
Ik dacht toch echt dat T9 gewoon T9 was. Er is geen concurrentie, het is van een onafhankelijk bedrijf. De woordenlijst zouden wel kunnen verschillen per telefoon, maar het zelflerend zijn ben ik nog nooit op een andere manier tegengekomen dan zoals jij het beschrijft.

Trouwens, als je bijvoorbeeld appeltaart wil schrijven, dan toets je eerst appel in, dan het pijltje naar rechts en dan taart. Zo maakt hij er twee kortere woorden van, zodat er een grotere kans is dat hij in je woordenboek staat. In elk geval op de nokia 3210, 8210 en 7210.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

jvo schreef op 27 January 2003 @ 22:50:
[...]

Ik dacht toch echt dat T9 gewoon T9 was. Er is geen concurrentie, het is van een onafhankelijk bedrijf. De woordenlijst zouden wel kunnen verschillen per telefoon, maar het zelflerend zijn ben ik nog nooit op een andere manier tegengekomen dan zoals jij het beschrijft.

Trouwens, als je bijvoorbeeld appeltaart wil schrijven, dan toets je eerst appel in, dan het pijltje naar rechts en dan taart. Zo maakt hij er twee kortere woorden van, zodat er een grotere kans is dat hij in je woordenboek staat. In elk geval op de nokia 3210, 8210 en 7210.
Wat wel een ander systeem is, is dat van Motorola.

Die gebruiken Itap...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jvo schreef op 27 January 2003 @ 22:50:
[...]

Het is vooral het verschil in woordenlijsten inderdaad. Er is totaal geen verschil in de manier waarop het werkt verder :) En de manier die je beschrijft met appeltaart enzo, gebruik ik zelf ook vrij vaak, zijn meestal toch woorden die je geen tweede keer zult gebruiken en die vaak uit 2 losse woorden bestaan.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

T9 is een standaard ja, het is van AOL.

Zie http://www.t9.com/
Pagina: 1