[PHP] Safe Mode probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een script welke zelf een directory aanmaakt op de webserver, deze directory wordt dan natuurlijk geownt door apache en niet tot diezelfde user als die van het scriptje.
Het script kan zelf dus geen bestanden kopieren in de map die door apache ge-ownt't wordt. nou kan ik alles wel apart chownen maar dat schiet ook niet bepaald op. Het moge duidelijk zijn dat ik dus met safe mode t maken heb.

Iemand een idee voor een work-around ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je kan je eigen dirs niet veranderen cq uploaden enzo?
aanmaken en daarna CHMOD 777 of 776 toekennen? meen 777.
Ik denk dat het dan al is opgelost.

of ben ik nou te stoned om te denken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

aangezien het script de directory aanmaakt kan je het inderdaad gewoon beter chownen in hetzelfde scriptje. Is namelijk de makkelijkste oplossing.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Uit de oeroude Unix doos (als ik het me goed herinner, en als we het hier over een unix script hebben) :

Zorg dat je script als owner de user heeft staan die de eigenaar moet worden van de dir (moet natuurlijk wel voldoende rechten hebben)

doe een chmod +s naam_scrippie

run naam_scrippie (het script zal worden uitgevoerd als de owner van het script door het s-bitje)

correct me if i'm wrong , tis al een flinke tijd geleden
# man chmod - is uw vriend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:13
Bud_s schreef op 28 January 2003 @ 00:16:
Uit de oeroude Unix doos (als ik het me goed herinner, en als we het hier over een unix script hebben) :
Het set-user-id bit heeft hier geen nut, aangezien de PHP module het script bestand niet uitvoert, maar gewoon als tekst inleest en wegschrijft. Een PHP bestand is in de regel dan ook niet eens uitvoerbaar (heeft ook geen shebang regel).

Jouw oplossing zou bijna werken wanneer PHP als console applicatie geinstalleerd is en het script via CGI uitgevoerd gaat worden. Helaas krijg je dan de shebang regel in je uitvoer, wat 't ook nog eens onmogelijk maakt om headers te setten in je PHP code. Aangezien het om PHP code in safe mode ging, neem ik aan dat dit sowieso geen optie was.