Wat is nu beter/sneller/mooier direct3d/opengl/gli

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:43
glide ?

Ik heb een discussie met iemand,
hij vind glide zo geweldig...
maarja weinig games ondersteunen glide..
maar waarom zou dit sneller zijn ?

laten we eens een intersante discussie gaan starten :D

PVoutput

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik denk niet dat deze discussie interessant is want glide heeft als standaard vrij hard afgedaan volgens mij. Als het DirectX compatible is is alles prima. Ik zag op T.net nog een fijne link voor je staan.

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14329

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:01 schreef knights16 het volgende:
glide ?

Ik heb een discussie met iemand,
hij vind glide zo geweldig...
maarja weinig games ondersteunen glide..
maar waarom zou dit sneller zijn ?

laten we eens een intersante discussie gaan starten :D[/quote]Glide ziet er niet lekker uit, maar is wel lekker snel. Direct3D is al een heel stuk beter, maar veel oudere games hebben alleen glide ondersteuning. Als je echt een goede API wilt, moet je OpenGL eens proberen, dit is echt superieur aan alle andere API's. Verder is er nog Metal van S3, dat werkt alleen met Unreal-engine based spellen en alleen maar met de S3 Savage onder win9x/ME.

Verwijderd

Het maakt voor de gebruiker denk ik niets uit welke api gebruikt wordt, 't is maar net waar de programmeur van het spel zich het prettigst bij voelt. Sommige zweren bij directX anderen bij OpenGl, zoals met veel dingen ieder z'n ding

--Ray