DVD => DiVX = Geen geluid (?)

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Hey,

Ik heb dus een DVD'tje gekocht >:) en die wil ik dus ff omzetten naar DiVX voor een backup >:). Nu gaat dat omzetten naar AVI met FlasKMPEG allemaal perfect. Maar er is 1 probleem: Ik heb geen geluid.
Nu heb ik al van alles geprobeerd, d.w.z. Decodeer geluid en Directe Stream copy maar beide zonder succes. De AC3 en AVI file 'mergen' met de AC3 versie van Virtual Dub werkt ook niet, geen geluid.

Wat doe ik verkeerd?
Ik draai btw. Windows Me Dutch.. misschien dat het daar aan ligt? Zeer vreemd. Oh en als ik de originele DVD afspeel met bv. PowerDVD doet het geluid het wel :?.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Laat je FlaskMPEG het geluid er direct onder zetten of laat je er een aparte file van maken om het later samen te voegen met vdub ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik heb zoiets ook gehad, bij mij had het te maken met het feit dat mijn geluidskaart geen 48 khz zou kunnen afspelen, na enig zoeken kwam ik achter de oplossing in control panel>multimedia>advanced staan alle geluidscompressiecodecs, bij mij had pcm prioriteit 16, die heb ik toen veranderd in 1 en nu doet ie het (ook dvd's afspelen op 48 khz doet ie nu makkelijk)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Kay thanks.
Maar het werkt al, geen idee hoe maar het werkt. Iig bedankt voor alle overvloedige reacties.. ;).