Colocated hosting met standaard ATX kast

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar colocated hosting voor m'n server. Maar omdat het ding nogal lastig in een 1U of 2U kast gaat passen en die dingen bovendien erg duur zijn wil ik het met een standaard ATX kast proberen.

Ik weet dat het nep (niet echt professioneel) is en ik ben me er ook van bewust dat ik geen bijzondere eisen kan stellen en dat doe ik dus niet.

Met de search vind je niks en op www.webhosters.nl vind ik alleen Spiro Internet (www.q-prime.net) maar daar rekenen ze vanaf €100 euro en ze zien er niet betrouwbaar uit >:)

Dus weten jullie andere adressen voor colo hosting met ATX kasten ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Het is waarschijnlijk al duur om een ATX kast te plaatsen, aangezien ze meestal 3 of 4 Units in nemen. De plek die jouw server nodig heeft wordt ook doorberekend. Een 1 U server is misschien duur in aanschaf, maar zeker goedkoop te plaatsen.

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Ja, de grote vraag reist bij mij: Waarom?
Je bent sowieso duurder uit dan als je je server ombouwt in een 3U kast ofzo. Een colo kan namelijk veel minder ATX-kasten per m2 kwijt dan 19" servers...
Bouw toch gewoon de kast om, koop anders een ander moederbord met riser voor in een 2u kast.

• Aike
  • Niet online
eric veraart schreef op 27 January 2003 @ 21:06:
Ja, de grote vraag reist bij mij: Waarom?
Je bent sowieso duurder uit dan als je je server ombouwt in een 3U kast ofzo. Een colo kan namelijk veel minder ATX-kasten per m2 kwijt dan 19" servers...
Bouw toch gewoon de kast om, koop anders een ander moederbord met riser voor in een 2u kast.
Ja dat ombouwen probeerde ik juist te besparen....... :+ maar dat gaat dus niet lukken zo te zien :|

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Chieftec heeft 19" kasten 4u hoog voor 190 Euro dat kost een beetje Standaard ATX kast ook.

Ja Sorry ik ben nou eenmaal een HX08 gebruiker

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 27-01-2003 21:22 ]

Verwijderd

Volgens mij kan dat bij nxs.nl? Maar zoveel duurder is een 2u rackmount niet hoor... Dan heb je in ieder geval veel meer keus.

q-prime.net zijn prijs is vrij redelijk voor colocation. Alleen hangt q-prime.net aan een gewone particuliere kabel aansluiting van Essent. Lijkt me dus niet dat je dat wil. ;)

• Phantium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
www.hostlab.nl , en zou geen atx kast doen..

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:50:
Volgens mij kan dat bij nxs.nl? Maar zoveel duurder is een 2u rackmount niet hoor... Dan heb je in ieder geval veel meer keus.

q-prime.net zijn prijs is vrij redelijk voor colocation. Alleen hangt q-prime.net aan een gewone particuliere kabel aansluiting van Essent. Lijkt me dus niet dat je dat wil. ;)
Lol, ik heb zelf ook @home kabel :) (en ben er erg tevreden mee)

Maar ze beweren toch wat betere verbindingen te hebben hoor.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Het kan dus overal, maar je wil het inderdaad niet. In 2 maanden heb je 't geld van die rackmount er al uit, en bovendien is een rackmount mooier, netter, en handiger. Sliders eraan en 't zit keurig opgeborgen en je hebt relatief lage vaste kosten.

Succes :)

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 27 januari 2003 @ 22:21:
[...]

Lol, ik heb zelf ook @home kabel :) (en ben er erg tevreden mee)

Maar ze beweren toch wat betere verbindingen te hebben hoor.
Doe maar eens een traceroute... ;) Lijkt me sterk dat hij zijn eigen site thuis host en zijn klanten ergens anders.... Een BMW verkoper gaat ook niet in een Volkswagen rijden... ;)
Pagina: 1