Trident kaartje werkt niet met dualvieuw

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Het leek mij wel leuk om ook 2 monitoren aan te sluiten op mijn PC, dus ik heb een Trident 9440 uit het stof gehaald en deze in een PCI slot gestoken.
In het bios heb ik ingesteld dat mijn PCI kaart de standaard kaart is.
Tot zover gaat het nog goed.
Windows XP boot met het Trident kaartje, en bij het inlogscherm schakelt Win XP over naar mijn Geforce 2 MX 400 en wordt het beeld van mijn 14" zwart.
Wanneer ik dan bij de beeldscherm settings invul dat het bureaublad uitgebreid moet worden naar het 14" beeldscherm dan loopt mijn PC compleet vast.

Ik heb gezocht en daar kwam eigenlijk geen oplossing uit, want de een zegt dat Windows XP deze kaart niet ondersteund, de ander weer wel.
Het rare is nog dat in de search te vinden is dat deze kaart het onder Win98 en ME wel goed doet, en bij sommige dus ook onder 2000 en XP maar bij andere weer niet.

Is er een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb geen zin om 98 te gaan installeren en te kijken of het dan wel werkt.

Alvast bedankt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Waarom zou je de PCI kaart als eerste (standaard) kaart instellen in je BIOS? Ik heb ook een dual monitor setup, waarbij mijn AGP kaart als eerste staat...

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
heb je ook windows xp dan? want als ik het niet doe dan krijg ik foutcode 10.. zie de faq..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

kan je ff duidelijk je situatie geven ? Ik snap em niet helemaal, komt misschien ook door bier,maar toch

je hebt 2 videokaarten in je pc? :?
St@m zei het volgende
Windows XP boot met het Trident kaartje, en bij het inlogscherm schakelt Win XP over naar mijn Geforce 2 MX 400 en wordt het beeld van mijn 14" zwart
Het lijkt me niet dat je 2 videokaarten hebt. Wat er gebeurd op dit moment is dat hij je oude drivers pakt, wat je moet doen is in veilige modus booten, je MX kaartje verwijderen, booten met die PCI kaart, drivers installen en gaan , (denk ik)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Tobiaz schreef op 27 January 2003 @ 22:04:
kan je ff duidelijk je situatie geven ? Ik snap em niet helemaal, komt misschien ook door bier,maar toch

je hebt 2 videokaarten in je pc? :?

[...]

Het lijkt me niet dat je 2 videokaarten hebt. Wat er gebeurd op dit moment is dat hij je oude drivers pakt, wat je moet doen is in veilige modus booten, je MX kaartje verwijderen, booten met die PCI kaart, drivers installen en gaan , (denk ik)
???

IK heb wel 2 videokaarten.. hoezo oude drivers?
Mischien kun je maar beter geen bier meer drinken en mij daarna proberen te helpen Tobias.. :P (klasgenoot van me, dus voordat iedereen denkt dat ik lekker aan het flamen ben :P )

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 27-01-2003 22:33 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

onder XP heb ik nog geen werkende combi met een trident gekregen, wel onder 98se (en heb al een hele hoop combis geprobeerd)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
hmm, jammer, ik zal s ff kijken of ik een ander kaartje kan regelen, om te zien of het aan de Trident ligt

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

oh, verkeerd geleze mayb dan ofzo, dno,

was trying to help ... :/

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
misschiend dat er toch nog iemand is met een oplossing? (kick) :P

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:20

Shuriken

Life is all about priorities

Niet alle pci videokaarten zijn geschikt om als tweede videokaart te fungeren. Ik kan alleen het lijstje niet vinden met de kaarten die niet geschikt zijn. Meen me te herinneren dat het met name oude kaartjes waren. De 9440 is nu niet eens van de jongste.

Zoek anders ff op google.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Shuriken schreef op 28 januari 2003 @ 22:28:
Niet alle pci videokaarten zijn geschikt om als tweede videokaart te fungeren. Ik kan alleen het lijstje niet vinden met de kaarten die niet geschikt zijn. Meen me te herinneren dat het met name oude kaartjes waren. De 9440 is nu niet eens van de jongste.

Zoek anders ff op google.
klopt deze kaart werkt niet onder xp net als de s3 trio 64 serie.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ok, dan heb ik duidelijkheid, bedankt

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

op de website van ultramon staat een database met combinaties van kaarten, mischien leuk om daar even te kijken?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1