Toon posts:

UTP Kabel van 100m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om een netwerk te bouwen. Alleen als ik dit wil doen heb ik wel ongeveer 40 - 45 meter kabel nodig. Aangezien deze niet te koop zijn moet ik wel overschakelen naar de 100 meter. Wat mijn vraag nu precies is : Ik heb deze kabel uitgezocht : - 100 meter UTP kabel cat-5e op rol Soepel Euro 19,99
Zit er dus ook bij deze kabel de stekkers op ? ( de stekkers om in de netwerkkaart te stoppen ) Zo niet, hoe heten die stekkers, en hoe kan ik dan zelf zo'n kabel + stekkers maken ? Heb ik dan nog eventuele andere dingen nodig ??
En wat houdt precies cat-5e in ? Of kent iemand een kabel van 50 meter of nog iets meer waar dus gewoon zo'n stekker bij aanzit ??
Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk.

Alvast bedankt, KeNYaR

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je knijpt er meestal krimppluggen aan. En kabels bij zulke lengtes hebben bijna nooit van die RJ 45-plugjes er al aan.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

je kunt die stekkertjes bij elke computerzaak halen, en je zet ze er heel eenvoudig op met een speciale tang. maar die tangen zijn prijzig, dus als je die niet hebt, kan je gewoon ff aan de pc boer vragen of die ze er ff op zet. is 1 minuut werk voor ze.

cat-5 staat voor de kwaliteit. is goed genoeg voor een simpel netwerkje.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

[quote]Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:31:
je kunt die stekkertjes bij elke computerzaak halen, en je zet ze er heel eenvoudig op met een speciale tang. maar die tangen zijn prijzig, dus als je die niet hebt, kan je gewoon ff aan de pc boer vragen of die ze er ff op zet. is 1 minuut werk voor ze.[quote]Geen stekkers maar pluggen :X, zo'n tang is al voor 10 Euro btw alleen niet bedoeld voor dagelijks gebruik dan ;).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

LauPro schreef op 27 January 2003 @ 20:34:
[Geen stekkers maar pluggen :X,
jah, weet ik, maar ik heb hier nog zo'n doosje van de isdn kit (duz ook rj45), en daar staat 'stekkers' op. vandaar dat ik zo ook zo noem. macht der gewoonte
zo'n tang is al voor 10 Euro btw alleen niet bedoeld voor dagelijks gebruik dan ;).
10 euro? met of zonder handvaten?????

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cat 5e is geschikt voor gigabit etheret. Als je lange stukken kabel moet leggen kan je beter kabel met massieve kern nemen, die is daar beter voor geschikt. De kabel die jij noemt (soepel) is bij uitstek geschikt voor korte patchkabels. Die moeten namelijk aan de PC of apparatuur hangen en vaak allerlei bochtjes maken.
Ik heb laatst voor de bedrading van m'n eigen huis een rol van 100 meter massief gekocht, en een lading stekkertjes (tip: neem NIET die van de Gamma, die sucks). Kabel door de goot door het huis gelegd, paar patchkabels gemaakt en klaar is Kees.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Als je bij de electro shop langsgaat kan je trouwens gewoon zoveel meter kabel vragen als je wil. Die 100 Meter is niet verplicht ;) Dan spaar je toch 50 meter die anders toch maar in de weg ligt uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's. Ben wel veel wijzer geworden. Ik koop gewoon de kabel van 100 meter soepel ( heb ongeveer 40 meter nodig dus ! ) Een paar RJ-45 connectors en ik denk nog een paar UTP tule ( protector voor RJ-45 connector ) is dit eventueel nodig ???
En dus een UTP montagetang, kost 17 euro ( kan ik dus soms ook nog eventueel kleine kabels maken, altijd wel handig )

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Als je echt lui bent ga je langs een Primafoon of Tell-Me, welke overal te vinden is, en die maken ook kabels op maat en die testen ze ook gelijk. Nog geen eens zo heel duur en wel s-i-m-p-e-l

Verwijderd

Probeer de juiste kleuren aan te houden, wel zo netjes. connector voor je houden, kontakten naar je toe, gat naar onderen en dan: wit/oranje - oranje - wit groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin. Alleen het oranje en groene paar worden gebruikt voor ethernet trouwens. Tules zijn netjes, denk aan de dikte die overeen moet komen met de kabel die je gebruikt. 5.1 of 5.5 mm waarschijnlijk. massieve kabel wordt altijd gebruikt in de gebouw infrastructuur en de soepele voor patch kabels. massief is wat lastiger aanknijpen maar niet echt de moeite. success

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voor de rest staat alles in de faq ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eric veraart schreef op 27 January 2003 @ 22:21:
Als je echt lui bent ga je langs een Primafoon of Tell-Me, welke overal te vinden is, en die maken ook kabels op maat en die testen ze ook gelijk. Nog geen eens zo heel duur en wel s-i-m-p-e-l
Met een beetje geluk heb je al een kabel voor anderhalve euro per meter :/
Is die 100 meter toch goedkoper :P
Zelf een tang kopen is de beste optie, je hebt ze namelijk altijd nodig als de winkel op de hoek gelsoten is.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ik zou liever die stugge kabel kopen met massiefe aders.. Het is veiliger bij het trekken & steviger (nou ja...stevig.. :) )

Had laatst gekocht rol van 300 meter voor 129 euro (cat5E, draka kabel). Duur...maar het bedrijf betaald. :9

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1