Nieuw "oud" mobo kopen

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De comp van mijn ouders is kaduuk. Ze hebben een Duron 700 Mhz met 256 Mb PC133 geheugen.... snel genoeg voor wat zij er mee doen. Nu is alleen het mobo kapot en wilde dus een nieuw mobo voor ze bestellen online.

Ik woon zelf in de States en kan dus niet ff heen-en-weer wippen... ik wilde het bestellen zelf doen (heb Credit Card en Nederlandse rekening) en ik heb al iemand die het bordje bij mijn ouders inbouwt. Het liefste zou ik gewoon de hele handel vooruit betalen, ik vertrouw mijn ouders nog wel goed genoeg dat ze dat wel weer terugstorten ;)

Heb de keus uiteindelijk laten vallen op:

- Asus A7V(133)
- Abit KT7(a)

Aangezien ik met beide bordjes nooit problemen heb gehad leek het de beste keuze.

Nu komt het probleem: WAAR?? Ik heb de Pricewatch al compleet ondersteboven gehaald maar de meeste online shops verkopen em niet meer. Ik weet dat het een iets ouder type is maar aangezien ze al 256 Mb PC133 geheugen hebben (en dus geen DDR) ben ik aangewezen op oudere typen. Voel er niet zoveel voor ze meer op kosten te jagen dan noodzakelijk.

Vraag: weet iemand een online store die een van deze bordjes nog verkoopt?
Voor de duidelijkheid: ik ben op zoek naar een nieuwe met garantie!

Edit: het mag ook best een online store in Duitsland (ik kan duits) of Belgie (ik kan vlaams ;) ) zijn zolang ze maar naar Nederland leveren en ze een Master Card accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door maartena op 27-01-2003 20:26 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
IS de ecs k7s5a(l) misschien geen optie, het is een goedkoop socket-a bordje welke ook pc-133 ondersteund, je geeft zelf al aan dat de gewenste mobo's niet meer nieuw te krijgen zijn

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou eens bij Alternate kijken.

Die hebben sommige dingen nog wel eens wat langer in de verkoop dan de meeste winkels. Let wel op, als je iets op hun website ziet moet je alsnog even bellen. Soms staat het nog wel op de website maar kunnen ze het toch niet meer leveren.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• maartena
Alternate heeft helaas niet wat ik wil, ook het ECS bordje niet.

Ik zal eens gaan kijken of ik het ECS bordje in de Pricewatch vindt :) Heeft iemand ervaring met dit bordje?

Verder: meer tips zijn welkom! (ik wou eigenlijk vandaag es bestellen want die PC staat al twee maanden plat.... en ze willen graag weer internetten na hun verhuizing (ze hadden kabel) en ik heb net ADSL voor ze besteld (Ethernet modem dus VIA maakt niet uit)

Thanks....

Edit: Het ECS K7S5A bordje is te bestellen! En het is niet een duur bordje :)

Heeft iemand ervaring met dit type? Wil namelijk liever geen slecht bord kopen en ken het merk verder niet....

(kan ik zelf het topic wijzigen in "wie heeft er ervaring met ECS K7S5A bordje?" of is dit niet mogelijk)

[ Voor 26% gewijzigd door maartena op 27-01-2003 20:38 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De K7S5A is een geliefd bordje bij de Tweakers.. Daarnaast is GoT ook een en al ervaringen. Open eens de Omega Search en voer in "ECS K7S5A" en verbaas je over de hoeveelheid resultaten :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 27-01-2003 20:40 ]

Verwijderd

maartena schreef op 27 January 2003 @ 20:34:
Alternate heeft helaas niet wat ik wil, ook het ECS bordje niet.

Ik zal eens gaan kijken of ik het ECS bordje in de Pricewatch vindt :) Heeft iemand ervaring met dit bordje?

Verder: meer tips zijn welkom! (ik wou eigenlijk vandaag es bestellen want die PC staat al twee maanden plat.... en ze willen graag weer internetten na hun verhuizing (ze hadden kabel) en ik heb net ADSL voor ze besteld (Ethernet modem dus VIA maakt niet uit)

Thanks....

Edit: Het ECS K7S5A bordje is te bestellen! En het is niet een duur bordje :)

Heeft iemand ervaring met dit type? Wil namelijk liever geen slecht bord kopen en ken het merk verder niet....

(kan ik zelf het topic wijzigen in "wie heeft er ervaring met ECS K7S5A bordje?" of is dit niet mogelijk)
1 woord een top mobotje voor een super prijs. heb er mijn eerste zelf bouw amd mee in elkaar geschroefd. en loopt sindsdien perfect. is te koop bij gisteron voor een euro of 65 oa.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 20:42 ]

• maartena
Ik ga het bordje bestellen. Bedankt voor de info :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Vriend van me heeft ook dat mobo... stabiel als een kasteel.
Echt een goed bordje voor een goede prijs.

Samen staan we sterk!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Enige nadeel is dat van die bordjes met een 'zware' processor (qua stroomverbruik) nog wel eens na een jaartje of 2 de spanningsconverters kapot gaan. Met een zware processor bedoel ik dus bijvoorbeeld een Athlon Thunderbird 1.4GHz. Met een Duron 800 ga je gegarandeerd geen problemen krijgen.

Macbook Pro

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij Informatique en Mycom hebben ze ook regelmatig overstock / uitlopende artikelen op de site staan. Kijk o.a. bij magazijn-uitverkoop / online veiling: http://shop.informatique.nl/

Zelf nog een Asus CUV4x-DLS aangeschaft een half jaartje terug. Dual PIII, coppermines, Ultra 160 scsi RAID, LAN en met garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door GA!S op 28-01-2003 16:29 ]

de betaler vervuilt

Pagina: 1