Lang zitten dubben waar dit nu te plaatsen, heeft toch meer met opslagmedia te maken?
Ik heb een mooie klassieke dubbel cd van Gustav Mahler, symphony nr3.
cd is van Denon/ Nippon columbia, Japan.
Uit 1986, er staat zelfs apart op dat het een pcm digital opname is......
Als ik die cd afspeel gaat de "emphasis" indicator op mijn cdspeler aan. (Luxman DZ-03, jaren '80 cdspeler met buizentrap)
Emphasis werd toegepast om bepaalde frequentiegebieden wat op te krikken. Lijkt in de verte op Dolby.
De kopie, gemaakt met Exact audio copy versie 0.9 beta4 laat de "emphasis" indicator niet oplichten. Ik kijk nog of er een nieuwere versie is, maar hebben jullie ook een idee, het klinkt niet slechter of zo, maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke kopie.
Ik kan zelf blijven klooien, maar dat kost zoveel cd's.
O ja, ik heb een liteon 48126S brander en Nero 5.5.9.14
Ik heb een mooie klassieke dubbel cd van Gustav Mahler, symphony nr3.
cd is van Denon/ Nippon columbia, Japan.
Uit 1986, er staat zelfs apart op dat het een pcm digital opname is......
Als ik die cd afspeel gaat de "emphasis" indicator op mijn cdspeler aan. (Luxman DZ-03, jaren '80 cdspeler met buizentrap)
Emphasis werd toegepast om bepaalde frequentiegebieden wat op te krikken. Lijkt in de verte op Dolby.
De kopie, gemaakt met Exact audio copy versie 0.9 beta4 laat de "emphasis" indicator niet oplichten. Ik kijk nog of er een nieuwere versie is, maar hebben jullie ook een idee, het klinkt niet slechter of zo, maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke kopie.
Ik kan zelf blijven klooien, maar dat kost zoveel cd's.
O ja, ik heb een liteon 48126S brander en Nero 5.5.9.14
[ Voor 6% gewijzigd door Xanax959 op 27-01-2003 20:07 . Reden: info vergeten... ]
Atari portfolio Dos 2.11