"emphasis" muziek cd kopie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 11:48
Lang zitten dubben waar dit nu te plaatsen, heeft toch meer met opslagmedia te maken?

Ik heb een mooie klassieke dubbel cd van Gustav Mahler, symphony nr3.
cd is van Denon/ Nippon columbia, Japan.

Uit 1986, er staat zelfs apart op dat het een pcm digital opname is......

Als ik die cd afspeel gaat de "emphasis" indicator op mijn cdspeler aan. (Luxman DZ-03, jaren '80 cdspeler met buizentrap)

Emphasis werd toegepast om bepaalde frequentiegebieden wat op te krikken. Lijkt in de verte op Dolby.

De kopie, gemaakt met Exact audio copy versie 0.9 beta4 laat de "emphasis" indicator niet oplichten. Ik kijk nog of er een nieuwere versie is, maar hebben jullie ook een idee, het klinkt niet slechter of zo, maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke kopie.
Ik kan zelf blijven klooien, maar dat kost zoveel cd's.

O ja, ik heb een liteon 48126S brander en Nero 5.5.9.14

[ Voor 6% gewijzigd door Xanax959 op 27-01-2003 20:07 . Reden: info vergeten... ]

Atari portfolio Dos 2.11

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
CloneCD? Waar wil je die CD trouwens voor gebruiken? Als het niet voor eigen gebruik is mogen we je niet verder helpen denk ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 11:48
Kopie is voor eigen gebruik, reservekopie om de originele cd zo lang mogelijk intact te houden. 17 jaar lijkt me nogal oud, voor cd.
Exact Audio Copy heeft trouwens nog geen nieuwe versie, en ik kan ook geen info vinden over emphasis op de site of het erbij horende forum.

Ik ben voorlopig even offline, ik kijk hier morgen weer naar.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanax959 op 27-01-2003 20:43 . Reden: spelfout :( ]

Atari portfolio Dos 2.11

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52
Ik zou CloneCD proberen, die maakt volgens mij overal een goede kopie van. Ik weet niets over dat emphasis, ook geen idee wat het is/doet/voor nut heeft. Ik denk dat het met CloneCD echter gewoon meegekopiëerd word.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+