Hoe vind je kwalitatief goede mp3's met Kazaa

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik gebruik nu een paar dagen Kazaa, omdat downen van campusnet niet altijd even makkelijk gaat (inmiddels wat beter doordat ik nu een resumefunctie heb). Maar toch gebruik ik Kazaa ook.

Het grote bezwaar vind ik alleen dat er op Kazaa bijna allemaal brakke mp3's staan. Ook als de integrity excellent is en de bitrate hoog, zijn de mp3's vaak echt zwaar bagger. Er wordt veel door mensen omgezet in mp3 die dat erg slecht kunnen. Analoge opnames, geluid lijkt bewerkt te zijn, of slechte rips met heel veel tikken erin.

Hoe kan ik toch met Kazaa kwalitatief goed mp3's downen?

ps. En hoe krijg ik in mijn search window terug dat je de bitrate kunt zien? Ineens was dat weg, en ik krijg het niet etrug. Ik gebruik kazaalite.

Verwijderd

Niet en met kazaa moet je ook niet mopperen.

D'r wordt veel geshared maar dan zijn het nep files. Dat zie je bij films als wel bij audio.

Er zijn tooltjes voor film a.o. avipreview dan kun je niet zien of je een pr0n film per ongeluk aan het downen ben.

Voor de rest zijn er ook tools maar aangezien dit kantje boord is op een warez request imho ga ik hier niet op in. ;)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

sowieso at least 128kbit quality inschakelen, das het allerminste.
verder is het inderdaad 6x hetzelfde downen en t beste uitzoeken

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Je kan (zoals al werd gezegd) een filter op de qualiteit van de bestanden zetten, het probleem is echter dat je ook wel eens fake bestanden binnen haalt.

Ik vind zelf dat je altijd minimaal 128 kb/s bij 44 kHz moet binnenhalen, dit kan je vergelijken met een nummer van een CD (ondanks de cut-off van MPeg3). Ook bestaan er MPeg3 Pro -bestanden, deze zijn een stuk kleiner en bestaan uit 2 streams, om deze goed te weergeven moet je (meestal) een plugin downloaden voor je audio afpeelprogramma. B)

Verwijderd

Dat kan gewoon niet. Alles wordt daar geshared dus als een slecht ik en een andere leeched hem dan heb je het al

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb er eerlijk gezegd nooit problemen mee. Gewoon bitrate op "at least 128kbit" en als je dan veel resultaten krijgt download je die mp3 met een hogere bitrate (160kbit of 192kbit als het kan) alleen als die meerdere sources heeft

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:30:
Dat kan gewoon niet. Alles wordt daar geshared dus als een slecht ik en een andere leeched hem dan heb je het al
wat probeer je te vertellen? :?

Ik zou het doen!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Oscar Mopperkont schreef op 27 January 2003 @ 19:59:
Ik gebruik nu een paar dagen Kazaa, omdat downen van campusnet niet altijd even makkelijk gaat (inmiddels wat beter doordat ik nu een resumefunctie heb). Maar toch gebruik ik Kazaa ook.

Het grote bezwaar vind ik alleen dat er op Kazaa bijna allemaal brakke mp3's staan. Ook als de integrity excellent is en de bitrate hoog, zijn de mp3's vaak echt zwaar bagger. Er wordt veel door mensen omgezet in mp3 die dat erg slecht kunnen. Analoge opnames, geluid lijkt bewerkt te zijn, of slechte rips met heel veel tikken erin.

Hoe kan ik toch met Kazaa kwalitatief goed mp3's downen?

ps. En hoe krijg ik in mijn search window terug dat je de bitrate kunt zien? Ineens was dat weg, en ik krijg het niet etrug. Ik gebruik kazaalite.
je moet gewoon, zoals al vermeld, de track meerdere keren zoeken en de beste uitkiezen, een kleine moeite aangezien je niks betaalt!

Mijn rig

Verwijderd

rammes schreef op 27 januari 2003 @ 20:51:
[...]

wat probeer je te vertellen? :?

Dat als 1 iemand een slechte rip in het netwerk brengt die vervolgens gedownload wordt, het balletje al aan het rollen is ;) Slechte rips worden zo makkelijk verspreid waardoor het nogal verpest wordt.

Maar ja, dat is het nadeel van KaZaA, een hoop nepzooi. Voor een mp3 zo nu en dan is het prima hoor, daar niet van. Er zijn namelijk ook genoeg goede mp3's, maar voor hele albums oid zou ik toch ergens anders zoeken (CD-winkel bijvoorbeeld? ;))

Voor goeie rips kun je op de hogere bitrates zoeken, het garandeert verder niet heel veel (je kunt ook slechte rips op een hogere bitrate verspreiden ;)), maar mijn ervaring is dat het vaak wel een positief verschil maakt met rips van een lagere bitrate. Toch zit er bij KaZaA redelijk vaak troep tussen, waardoor je de garantie van een goede rip eigenlijk niet hebt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Na intern overleg (en vele kannen koffie) hebben we besloten dit topic te sluiten.

We vinden het prima om je te helpen bij het installeren en evt configureren van je P2P client, maar waar en hoe je de beste MP3s kan krijgen, gaat ons net een stapje te ver.
offtopic:
Bericht deels (c) blackd :*

Zie ook het algemene policy over warez :)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 27-01-2003 22:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.