gesharde hp deskjet in winnt 4 benaderen

Pagina: 1
Acties:

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een winxp machine met een gesharde hp deskjet 720. Op mijn winnt 4 machine wil ik graag deze printer benaderen. Ik zie de printer wel maar zodra ik hem selecteer zegt windows dat de xp machine de foute drivers heeft en ik de goede moet geven. Ik heb al op de hp site en andere gekeken maar alleen het installatie programma gevonden. Ik heb deze printer al lokaal geinstaleerd dus het programma weigert dienst. Ik zoek dus de rauwe .inf voor winnt 4. Of misschien weet iemand een andere oplossing. Ik heb ook al de search gebruikt maar niks bruikbaars gevonden.

bij voorbaat dank.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

En als je nou van de lokale printer de lokatie aanpast, dus van LPT1 naar \\XPcomputer\sharedprinter

[ Voor 9% gewijzigd door GA!S op 27-01-2003 20:01 ]

de betaler vervuilt

• gomaster
GA!S schreef op 27 January 2003 @ 20:01:
En als je nou van de lokale printer de lokatie aanpast, dus van LPT1 naar \\XPcomputer\sharedprinter
waar doe ik dat?

Verwijderd

volgens mij maakt dat niets uit hoor. WinNT zoekt namelijk de drivers op die xp bak, en daar moet je nt4 drivers installeren. Ik ga ff kijken

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij de lokale instellingen van je printer op je NT bak.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:12:
volgens mij maakt dat niets uit hoor. WinNT zoekt namelijk de drivers op die xp bak, en daar moet je nt4 drivers installeren. Ik ga ff kijken
Ja, en dat werkte dus niet. Dan installeer je hem dus lokaal zodat de driver in ieder geval op die NT doos staat en verwijs je daarna naar een netwerkshare.

de betaler vervuilt

• gomaster
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:12:
daar kan je idd winnt drivers installen maar dan toch niet die exe? Daar heb je toch die .inf voor nodig?

Waar kan ik dan lpt in die netwerk share veranderen? Ik kan dat nergens vinden :?

Verwijderd

GA!S schreef op 27 January 2003 @ 20:14:
[...]

Ja, en dat werkte dus niet. Dan installeer je hem dus lokaal zodat de driver in ieder geval op die NT doos staat en verwijs je daarna naar een netwerkshare.
Ik dacht, maar dat weet ik dus niet zeker, dat winnt altijd kijkt. Dus ook al heb je hem eerst lokaal geinstalled, dat tie dan toch nog driver probeert optehalen.
Maar goed, misschien werkt het wat je zegt.

Over die inf zoeken, das echt raar. Ik heb die exe uitgepakt, en er staat geen inf in. In de 95 versie staat die er wel.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
gomaster schreef op 27 January 2003 @ 20:20:
[...]

daar kan je idd winnt drivers installen maar dan toch niet die exe? Daar heb je toch die .inf voor nodig?

Waar kan ik dan lpt in die netwerk share veranderen? Ik kan dat nergens vinden :?
Gewoon ff kijken bij printereigenschappen.

• gomaster
Saekerhett schreef op 27 January 2003 @ 20:23:
[...]

Gewoon ff kijken bij printereigenschappen.
het betekend dus dat ik een nieuwe port moet toevoegen namelijk de digitsl network port. Ik kan het niet testen omdat er installatie files voor nodig zijn en die heb ik nu niet voor handen. Als iemand ze wel heeft mail ze dan ff aub.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Je installeerd je printer onder NT4 lokaal (LPT1).
Dan ga je naar printereigenschappen en dan poorten.
Nu kies je voor poort toevoegen, lokale poort, nu type je de share van je printer in bv. \\xp-bak\ptr

iemand met basiskennis van NT zou dit toch moeten weten

Verwijderd

Met dit probleem heb ik ook heel lang zitten stoeien, en toen kreeg ik ook zo'n opmerking als i2Paq maakt te horen. Probleem is alleen dat je (blijkbaar?) niet in alle NT-installaties 'zomaar' die lokale poort kan wijzigen ien \\computernaam\printernaam.

(zie laatste post in printer op Win2k delen met WinNT)

Probleem is bij mij nooit opgelost, we hebben de shares omgegooid.
Pagina: 1