Toon posts:

preloading en cache website!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn website verandert nu nog dagelijks (duurt nog ca. 2 weken :( )
De website is wel al toegangkelijk en dat is net het probleem!
Als ik een verandering in een pagina aanbreng, dan wordt dit niet gezien omdat de pagina in de chache van de gebruiker zit. Omdat ik met frames werk werkt drukken op F5 niet omdat hij dan de index alleen maar refreshed!

Preloading htm kan volgens mij niet (hij blijft er op steken in ieder geval).
cache uitschakelen ben ik niet zo blij mee omdat dan de diverse foto's e.d. op de site ook elke keer opnieuw geladen moeten worden (of zie ik dit verkeerd. Als ik volgende <meta HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache" in de htm file zet, blijven de pics dan wel in de cache zitten? )

Hoe kan ik zorgen dat de pics e.d. wel in de cache blijven (anders blijft preloading lang duren) maar dat de html files wel opnieuw geladen worden??

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
ligt puur aan de gebruikers kant!, browser instellingen!.

maar als je de plaatjes geen nieuwe time/data tag geeft kan ik me niet voorstellen
dat een browser die weer opnieuw gaat laden.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
je kan toch rechtermuisknop op de desbestreffende frame doen en dan refresh

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas, rechtermuisknop uitgeschakeld !.. en er komen mensen op de site die dat niet snappen (site is voor een vereniging).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zet een linkje met 'klik hier voor de laatste update!' met daaronder een javascriptje om te herladen.

Zodra je pagina dan écht écht werkt, over twee weken, en er niet meer zoveel veranderingen bij komen kun je die linkjes eraf halen. Of zet het gewoon standaard erin: bovenaan de pagina de datum van bijwerken, onder elke pagina mooi gecentreerd 'Denkt u een oudere versie te bekijken? Klik hier!'.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:56
rechtermuisknop kun je niet uitschakelen... (knappe jongen die dat op mijn computer kan doen via een website...)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Loran
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 19:56:
Nee, helaas, rechtermuisknop uitgeschakeld !.. en er komen mensen op de site die dat niet snappen (site is voor een vereniging).
mijn mening over de rechtermuisknop uitschakelen is off topic, maar ze snappen toch ook niet, dat ze de cache uit moeten schakelen enzo?

idd een refresh scriptje op de pagina is heel netjes

Verwijderd

Topicstarter
eddie19 schreef op 27 januari 2003 @ 20:02:
rechtermuisknop kun je niet uitschakelen... (knappe jongen die dat op mijn computer kan doen via een website...)
Nee, de knop kun je nog wel gebruiken |:( maar indien de rechtse muisknop ingedrukt wordt dan komt er een message op het scherm dat er copyright op de pagina zit. Via de rechtse muisknop kun je dus 'niets'.

• Blaise
  • Niet online
Wie wil er nou content of wat dan ook jatten van een vereniging? wekt alleen maar irritatie op.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Blaise schreef op 27 January 2003 @ 21:00:
Wie wil er nou content of wat dan ook jatten van een vereniging? wekt alleen maar irritatie op.
Nou, wat dacht je van een lang clubregelement, mooie inschrijfformulieren enzo, instructiebladen die voor andere verenigingen (schaakclub ofzo) ook wel leuk kunnen zijn?

Ja, ik vind het ook overdreven, maar dit kunnen de redenen zijn.
eddie19 schreef op 27 January 2003 @ 20:02:
Ben je nou 19 of 9? Doe niet zo flauw zeg, je weet toch wel wat er mee bedoeld wordt...
Loran schreef op 27 January 2003 @ 20:05:
[...]

mijn mening over de rechtermuisknop uitschakelen is off topic, maar ze snappen toch ook niet, dat ze de cache uit moeten schakelen enzo?

idd een refresh scriptje op de pagina is heel netjes
Waarom zou je je cache willen uitschakelen (vooral een gewone thuisgebruiker, leg hem eerst maar eens uit wat het is en waarom, wat en hoe. Mijn ouders kunnen nog niet eens RAM en HD memory uit elkaar houden (niet dat het relevant is, ok).

Even denken, volgens mij kun je ook de datum onderaan je pagina's zetten he, of was dat alleen met Frontpage extensies en PHP? En als de bezoeker dan een oudere versie ophaalt, zou hij dan tóch de datum van vandaag krijgen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Loran
Dark Blue schreef op 27 January 2003 @ 21:20:
[...]

Waarom zou je je cache willen uitschakelen (vooral een gewone thuisgebruiker, leg hem eerst maar eens uit wat het is en waarom, wat en hoe. Mijn ouders kunnen nog niet eens RAM en HD memory uit elkaar houden (niet dat het relevant is, ok).
* Loran vandaar ook mijn reactie :)
Even denken, volgens mij kun je ook de datum onderaan je pagina's zetten he, of was dat alleen met Frontpage extensies en PHP? En als de bezoeker dan een oudere versie ophaalt, zou hij dan tóch de datum van vandaag krijgen?
<java>
document.write("Dit document is het laatst gewijzigd op:" + document.lastmodified)
</java>
Is het volgens mij, kan een klein foutje in zitten hoor. :9~

Verwijderd

Misschien offtopic maar de meeste javascripten die de rechtermuisknop uitschakelen kun je omzeilen.

Rechtermuisknop in blijven houden
Enter drukken om het popup scherm weg te toveren
Rechtermuisknop loslaten

whoallaa werkt in de meeste gevallen :)

al heb ik scripten gezien die dit ook ondervangen....

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:31:
Misschien offtopic maar de meeste javascripten die de rechtermuisknop uitschakelen kun je omzeilen.

Rechtermuisknop loslaten

Of je gaat gewoon naar view-source toe.
Het staat alleen maar onprofessioneel en imo. nogal kinderachting.
Verder kunnen ze de tekst toch ook gewoon selecteren en kopieren? Als je hem naar officeXP kopieert neemt ie zelfs de layout mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:31:

Rechtermuisknop loslaten

:) die kon ik nog niet.. Werkt idd.

Op deze site staan veel foto's van clubleden. Niet iedereen is er van gediend om bij vreemde mensen op de computer te staan!
Verder staan er nog vele mooi en leuke dingen op die ik niet zomaar gejat tegen wil komen op andere sites. (via source kan veel, weet ik maar de komplete noobs weten dat niet, en de gevorderde maken zelf wel een site e.d.)
Ik weet wel dat je zonder de rechtse muisknop ook wel foto's op kan slaan maar dan wordt het weer moeilijker.
Vandaar dat de site dus 'beveiligd' is tegen de rechter muisknop.

• Loran
nog een simpele is gewoon print screen & paste in paint

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:08
Er zijn ook wel scriptjes die de hele rechtermuisknop uitschakelen, dus dat je ook geen popup ziet hoor....
Kun je nog beter die gebruiken.

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

CTRL+F5 ("Harde" refresh. Laad die html + plaatjes overniew!) werkt wel ;)

/edit

Voor rechtermuis zet je dit in je body tag: oncontextmenu="return false"
En voor kopieren dit: oncopy="return false" en selecteren dit: onselectstart="return false"

[ Voor 102% gewijzigd door GF op 27-01-2003 22:12 ]

Verwijderd

euhm als je php kan gebruiken of ssi dan kan je header meesturen zodat de pagina niet gecached word echter de objecten op de pagina worden wel gecached...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Loran schreef op 27 januari 2003 @ 21:28:
[...]

<java>
document.write("Dit document is het laatst gewijzigd op:" + document.lastmodified)
</java>
Is het volgens mij, kan een klein foutje in zitten hoor. :9~
Als je het correct wil laten werken is het:
code:
1
2
3
<SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript">
    document.write('blablabla laatst geupdate op:' + document.lastModified);
</SCRIPT>

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1