Geluid dood?

Pagina: 1
Acties:

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Oke, ik heb nu echt een heel vaag probleem waar ik geen oplossing van kan vinden. Mijn geluid heeft het altijd prima gedaan op mijn suse 8.1 bakkie, tot op dit moment. Slechts als ik alle kanalen en mijn boxen op max zet dan hoor ik iets wat op muziek lijkt. Het ligt niet aan de hardware want in windows werkt het normaal. Het ligt ook niet aan alsa want met oss doet hij even vaag. Ik heb /dev/sound* en /dev/dsp* 777 gechmod. En zelfs dit werkt niet. Alsaconf werkt prima, geen foutmeldingen (nergens trouwens) maar geluid, nee hoor... Noch in Gnome noch in KDE... Ik snap er echt de ballen van :?

Ik heb geen idee hoe het komt, heb niets gedaan zover ik me kan herinneren

[ Voor 7% gewijzigd door Wbdsgnr op 27-01-2003 19:08 ]

Verwijderd

alsamixer al eens opgestart?

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Ja, maar met alsaconf gebeurt alles automatisch en heeft altijd prima gewerkt, maar is nu nutteloos. :(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Niks geupdate, veranderd, geinstalleerd, of iets anders gedaan wat er mee te maken kan hebben?

Wat voor geluidskaart gaat het om (zal vast niet uitmaken, maar hoe meer info hoe meer kans dat iemand het probleem herkent natuurlijk :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Wilke op 27-01-2003 20:00 ]

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Nope, noujah ik heb gnome geinstalleerd via yast maar ik d8 dat daarvoor het geluid ook al gaar ging doen, maar weet het niet zeker. Ik heb een Hercules Fortissimo 7 kaart en gebruik de cs46xx alsa module. Oh en ik heb nog een brander in mijn pc gedouwd, maar lijkt mij heel ster kdat het daar iets mee heeft te maken... Maar weet ook niet zeker of het probleem daarvoor al bestond.... Maar nu je het zegt, ff mijn pci kaart aandrukken :D Zou niet moeten helpen, maar proberen waar :)

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Ik schaam mij diep :D Ik heb front en back draatje omgedraaid :z In windows werkt surround wel, maar niet linux vandaar dat ik in windows wel wat hoorde (moet achter speakers nog aansluiten) *veranderd van onderwerp* is er een mogelijkhijd om wel surround te krijgen in linux? Dus in spellen enzo, die alsa plugin voor xmms heb ik al. Thx iig voor de reacties :9
Pagina: 1