Laptop en Chello

Pagina: 1
Acties:

• lk1zhm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 10:34
:? Ik heb een laptop die wil ik aansluiten op internet.
Mijn normale Internet aansluiting(chello) is voor de PC
nu wil ik of de laptop of de pc gebruiken.
Chello heeft mij gezegd dat je dan je Macadres moet clonen (spoofen).
Mijn CableModem is een lancity,hoe kan ik dat doen,en waar kan ik die info vinden.

groeten v lk1zhm

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
i-net lekker op je PC laten binnen komen en met een crosscabletje en een extra netwerkaartje gewoon een mini-LAN opzetten

Red een boom, eet een bever

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Beetje raar dat Chello spoofen promote... volgens mij weten ze daar niet eens wat het is :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
BoutWout schreef op 27 January 2003 @ 19:03:
i-net lekker op je PC laten binnen komen en met een crosscabletje en een extra netwerkaartje gewoon een mini-LAN opzetten
Mijn ID, dan kun je internetten op 2 pc's tegelijk :)
En ja, dat is handig, want dan kun je bijv de grote DL's doen op je pc, en het surfen doe je op je laptop :)
En als je helemaal leip bent doe je het over WiFi, maar dat is ook voor mij nog toekomstmuziek B)
Redje schreef op 27 January 2003 @ 19:16:
Beetje raar dat Chello spoofen promote... volgens mij weten ze daar niet eens wat het is :)
Is weer een of andere helpdesktweaker aan het werk geweest })

[ Voor 22% gewijzigd door bart1234 op 27-01-2003 19:17 ]

Verwijderd

Tuurlijk weten ze dat wel, anders hadden ze dat antwoord niet gegeven he!

Wat is er verder raar aan? Dit is in overeenstemming met hun voorwaarden itt een netwerkje aanleggen d.m.v. nat.

• lk1zhm
maar hoe doe ik dat spoofen? ik wil allen maar mijn laptop op internet

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28

amahusu

taking over the world!

als ik het goed begrijp wil je de kabel dus rechtstreeks in je laptop steken, volgens mij is
message 29 dan voor je van toepassing :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• lk1zhm
Mijn pc is officeel aangemeld.

Verwijderd

lk1zhm schreef op 27 January 2003 @ 19:25:
maar hoe doe ik dat spoofen? ik wil allen maar mijn laptop op internet

Daarvoor zul je moeten beginnen met het noemen van je OS ;)

Daarnaast is dit onderwerp al wel erg vaak behandeld op GoT :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 19:27:

[...]

Daarvoor zul je moeten beginnen met het noemen van je OS ;)

Daarnaast is dit onderwerp al wel erg vaak behandeld op GoT :)
Sterker nog:
Hoe kan ik mijn MAC-adres bekijken of aanpassen?

• lk1zhm
Op mijn PC zit XP
En op de laptop win98 2e

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 19:18:
Wat is er verder raar aan? Dit is in overeenstemming met hun voorwaarden itt een netwerkje aanleggen d.m.v. nat.
Normaliter zou je dan het MAC adres van je laptop-NIC door moeten geven aan de TD en wordt dat direct aan hun kant aangepast. In de meeste gevallen moet je dan meteen via de nieuwe NIC kunnen i-netten, zo niet dan volstaat een reset van de modem (en zonodig de PC).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 21:02 . Reden: typo ]

Verwijderd

98se? Bij heel erg veel netwerkkaartjes (ook pcmcia) kun je het mac-adres eenvoudig aanpassen. "Eigenschappen van Netwerkomgeving"-->"Eigenschappen van Ethernetcontroller"-->"Tabblad Geavanceerd"-->"Netwerkadres".

Edit:
Je krijgt dan dus wel een probleem, als je je laptop dan bij je pc in 1 netwerk hangt... 2 identieke mac-adressen loopt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 21:09 ]

• lk1zhm
het Werk nog steeds niet krijg geen verbinding
het newerk kaartje is een 3ccfe575ct van 3com
en die werkt goed :O

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

lk1zhm schreef op 27 January 2003 @ 21:57:
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Hoe heb je je configuraties ingesteld van je netwerkkaart?
Welke foutmelding krijg je?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

heeft allemaal weinig zin wat je hier doet.. jouw netwerkkaart heeft een mac-adres.. dat staat bij chello geregistreerd.. als je een netwerkkaart met ander mac adres op het modem aansluit dan kom je gewoon niet verder als je modem.. dan moet je bij chello zelf eerst in hun systeem aangeven dat je een ander mac-adres gebruikt.. heeft dus weinig zin..
het is een rotwerk om dat iedere keer als je van pc wisselt te doen..

mijn advies: koop een accesspointje of router, en klaar ben je.. in je router je macdres van je oude netwerkkaart invoeren en klaar is kees..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Waarom zouden we binnenshuis spoofen niet promoten? :? En natuurlijk weten we dat wel, we zijn niet achterlijk. (de meesten niet althans :P) Ik snap alleen niet waarom ze je het MAC-adres laten spoofen bij een Lancity, het nieuwe adres kan binnen 3 minuten in 't systeem worden gemieterd, ben je zo weer online.
lk1zhm schreef op 27 januari 2003 @ 21:57:
Dan heb je toch niet goed het MAC-adres overgenomen... Ik zie trouwens nog nergens staan dat je dat nu hebt gedaan, maar ik mag toch aannemen dat je het oude MAC-adres nu hebt gezet in je nieuwe netwerkkaart he!! Anders is het namelijk nogal heel erg logisch dat 'ie het niet doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 22:11:
heeft allemaal weinig zin wat je hier doet.. jouw netwerkkaart heeft een mac-adres.. dat staat bij chello geregistreerd.. als je een netwerkkaart met ander mac adres op het modem aansluit dan kom je gewoon niet verder als je modem.. dan moet je bij chello zelf eerst in hun systeem aangeven dat je een ander mac-adres gebruikt.. heeft dus weinig zin..
het is een rotwerk om dat iedere keer als je van pc wisselt te doen..

mijn advies: koop een accesspointje of router, en klaar ben je.. in je router je macdres van je oude netwerkkaart invoeren en klaar is kees..
Je kan, mits je drivers het ondersteunen, de hardware MAC-adres overschrijven dmv. software-instelling. Als je goed bij FAQ checkt, kan je dit ook via Registry doen!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja maar ik verwacht van een gemiddelde 3Com kaart toch wel dat je dat via de geavanceerde eigenschappen kunt instellen. :?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Let wel op, eens je de 2 nic's hetzelfde MAC adres geet geven kan je ze niet samen in een netwerk hangen, bij mijn weten krijg je zelfs niet eens een duidelijke foutmelding. Je netwerk zal op dat moment dienst weigeren, zeker voor die 2 hosts, waarschijnlijk voor nog meer hosts.

Ik vind het een bijzonder slechte oplossing als ik eerlijk mag zijn

You don't need eyes to see, you need vision

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
GerbenW schreef op 27 January 2003 @ 22:56:
[...]
Waarom zouden we binnenshuis spoofen niet promoten? :? En natuurlijk weten we dat wel, we zijn niet achterlijk. (de meesten niet althans :P)
Als het eens een keer voorkomt dat ik moet bellen, heb nou niet echt het idee dat ik iemand tref met veel kennis... volgende keer vraag ik wel naar jou :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Redje schreef op 28 January 2003 @ 09:05:
[...]

Als het eens een keer voorkomt dat ik moet bellen, heb nou niet echt het idee dat ik iemand tref met veel kennis... volgende keer vraag ik wel naar jou :)
Da's goed! _/-\o_ :D

Verwijderd

Ik hang mijn laptop zonder moeite aan mijn kabelmodem zonder de mac te spoofen, alleen toen ik mijn laptop wilde netwerken met de vaste internetcomputer ging het fout: netwerk lukt niet, internet op de vaste computer werkt niet meer, wel nog steeds op de laptop :?
Pagina: 1