Toon posts:

Cpu defect ? Hoe te detecteren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb best wel veel spontane herstarts op mijn pc en nu vraag ik me af of ik mijn cpu kan testen op de een of andere manier.

Ik heb reeds :

* Windows Update volledig afgerond ( Win XP pro UK )
* Norton Systemworks 2003 alles laten scannen op virussen + systeemcontrole
* Mijn dimmetjes ( 2x256 mb ) apart geprobeerd, maar met hetzelfde resulaat ( spontane herstart bij een aantal programma's waaronder Flaskmpeg 0,6 en DeltaForce Landwarrior )

Weet iemand een goed programma om de cpu te testen, ik heb wel eens iets gehoord over 3dmark (waar te vinden??).

Kun je ook je moederbord testen, of die in orde is ?

ALvast bedankt voor de reacties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ staan tips en suggesties om dit soort problemen te troubleshooten en natuurlijk ook wat linkjes naar tooltjes om je CPU en geheugen te testen/stressen.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Meestal als je cpu kapot is doet ie niks meer. in een uiterste geval doet ie het nog wel maar krijg je gekke dingen in beeld en missen er funties zo als sse ondersteuning. Mocht je toch denk dat het iets met je cpu te maken heeft zal het toch aan de warmte liggen. check ff hoe warm dat ding wordt.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:50:
Ik heb best wel veel spontane herstarts op mijn pc en nu vraag ik me af of ik mijn cpu kan testen op de een of andere manier.

Weet iemand een goed programma om de cpu te testen, ik heb wel eens iets gehoord over 3dmark (waar te vinden??).

Kun je ook je moederbord testen, of die in orde is ?

ALvast bedankt voor de reacties.
Ik sluit me aan bij Bware81 en BalusC.
Je symptomen klinken erg als defect RAM ofzo. Je kunt geheugentestertjes downloaden (zie FAQ's) of het even met een ander bankje proberen (indien voorradig).
3DMark is niet een programma dat iets te maken heeft met jouw vraag en jouw probleem (zie Futuremark.com).

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15
ik had vandaag ook met een brakke cpu te maken, ik krijg fouten in pqmagic, en hij kwam meestal niet door de bios (bleef dus hangen in de bios).

Ik dacht dus eerst ook dat het geheugen was, daarna HD, daarna moederbord, daarna voeding, maar toch maar ook de cpu verwisseld en dat bleek het dus te zijn.

Verwijderd

Test die progs dan ff met 1 dimmetje, dan weet je meteen of het aan het geheugen ligt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

ff proberen bij iemand anders, als hij dan stabiel draait ligt het niet aan je proc. Dit kan je ook doen met je geheugen, en mobo

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mjah vaag zeg ik cpu is helemaal kapot of niet :)
Maar zijn wel meer vage problemen geweest meestal was dan klein stukkie core afgebroken.

Tweakers Discord

Pagina: 1