Oke even mijn probleem uitleggen:
Specs:
AMD Athlon 2000+
Coolermaster CP5-6J31C-01(met vierkantje erop wat de koelpasta is, zat er al op bij aankoop)
512 mb RAM pc2700(in bank 3)
Leadtek A 280 LE TDH Geforce 4 TI4200 128mb Myvivo AGP8x(draait op 4x)
300 watt linkworld voeding
Maxtor 80 gb udma133 7200 rpm
LG 52x cd-rom speler
SB live 5.1
Asus A7V333-X
Tijdens het draaien van 3dmark komt het bijna elke keer voor dat mijn computer spontaan crasht waardoor ik moet resetten dit gebeurd ook bij het spel Gunmetal(demo) van Nvidia.
Eerste wat ik deed was de temperatuur monitoren voor de CPU en Grafische kaart aanzetten.
Idle
CPU:43 a 44 graden
GPU:34 graden
Stressed(3dmark)
CPU:49 graden max
GPU:50 graden max(heatsink voelt goed warm aan tijdens 3dmark)
Nou dit vond ik nog wel redelijke temperaturen, maar de computer vind dat blijkbaar niet en geeft mij een spontane reboot.
Ik heb nu al verscheidende topic doorgespit en gesearched maar het hielp mij niet.
Ik weet wel dat het probleem aan de warmte ligt, want als ik de zijkant van mijn kast afhaal werkt 3dmark vlekkeloos.
Fans:
1 casefan(outtake)
voedingfan(outtake)
CPU(outtake)+heatsink
GPU(outtake)+standaard heatsink
Wie kan hier het probleem ontdekken, moet ik mijn Bios aanpassen dat hij niet uitgaat bij een bepaalde temperatuur?
Specs:
AMD Athlon 2000+
Coolermaster CP5-6J31C-01(met vierkantje erop wat de koelpasta is, zat er al op bij aankoop)
512 mb RAM pc2700(in bank 3)
Leadtek A 280 LE TDH Geforce 4 TI4200 128mb Myvivo AGP8x(draait op 4x)
300 watt linkworld voeding
Maxtor 80 gb udma133 7200 rpm
LG 52x cd-rom speler
SB live 5.1
Asus A7V333-X
Tijdens het draaien van 3dmark komt het bijna elke keer voor dat mijn computer spontaan crasht waardoor ik moet resetten dit gebeurd ook bij het spel Gunmetal(demo) van Nvidia.
Eerste wat ik deed was de temperatuur monitoren voor de CPU en Grafische kaart aanzetten.
Idle
CPU:43 a 44 graden
GPU:34 graden
Stressed(3dmark)
CPU:49 graden max
GPU:50 graden max(heatsink voelt goed warm aan tijdens 3dmark)
Nou dit vond ik nog wel redelijke temperaturen, maar de computer vind dat blijkbaar niet en geeft mij een spontane reboot.
Ik heb nu al verscheidende topic doorgespit en gesearched maar het hielp mij niet.
Ik weet wel dat het probleem aan de warmte ligt, want als ik de zijkant van mijn kast afhaal werkt 3dmark vlekkeloos.
Fans:
1 casefan(outtake)
voedingfan(outtake)
CPU(outtake)+heatsink
GPU(outtake)+standaard heatsink
Wie kan hier het probleem ontdekken, moet ik mijn Bios aanpassen dat hij niet uitgaat bij een bepaalde temperatuur?
If it aint broke, fix it till it is!