[PHP & MySQL] comma seperated values? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit mijn MySQL database krijg ik verschillende waardes welke comma seperated zijn zoals (1,40,50,2).

Wat voor functie moet ik nou gaan gebruiken om deze apart uit te lezen ? De cijfers staan voor id's.

Want er moet toch in php een standaard zijn om dt uit te lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

explode gebruiken met de komma als separator of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

* drm vermoedt dat je db-ontwerp brak is.

* drm vermoedt ook dat je even iets moet gaan lezen over koppeltabellen en joins.

* drm denkt dat als je daar geen zin in hebt je dan de functie explode maar moet gebruiken, hoewel ik dat ten zeerste afraad.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er niet verder op ingaant dat je db-schema niet zo lekker is als je comma-serperated values hebt die je moet exploden wil ik je adviseren op www.php.net/explode te kijken.

Als je wat meer had gezocht had je dit wel gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nelske bedankt ik zal de functie explode eens gaan onderzoeken.

drm je vermoedens zijn niet helemaal goed. Maar ik zal suggesties wel onthouden.

Allemaal bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

D32:
drm je vermoedens zijn niet helemaal goed. Maar ik zal suggesties wel onthouden.
Licht dat dan eens toe? Ik ben wel benieuwd :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me ook benieuwd zijn, want zoals drm al aangeeft is het voorkomen van dergelijke strings (en het vervolgens moeten scheiden) binnen een veld eigenlijk bijna altijd een teken van een minder goed db-ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het id om nieuws items aan elkaar te koppelen zodat er dan automatisch links worden aangemaakt. Dus dacht ik het met een veld op te lossen met daarin alle id's die gekoppeld moesten worden.

Maar nu ik de functie explode bekeken heb en jullie reacties daarop maak ik toch maar een extra tabel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Nelske:
* drm ook benieuwd zijn, want zoals drm al aangeeft is het voorkomen van dergelijke strings (en het vervolgens moeten scheiden) binnen een veld eigenlijk bijna altijd een teken van een minder goed db-ontwerp :)
offtopic:
/me geeft Nelske de "Ik moet geen lange zinnen bouwen want dan kloppen ze niet meer"-award. :+

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Mjah, als ik een beetje druk bezig ben met andere dingen, dan wil ik wel eens wat minder letten op een juiste zinsbouw ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:49:
Ik had het id om nieuws items aan elkaar te koppelen zodat er dan automatisch links worden aangemaakt. Dus dacht ik het met een veld op te lossen met daarin alle id's die gekoppeld moesten worden.
Ai, das idd niet helemaal(lees helemaal niet) de bedoeling om zo data op te gaan slaan. Misschien moet je eens wat informatie gaan lezen over normalisatie ed, gewoon als tip bedoeld hoor :)
Maar nu ik de functie explode bekeken heb en jullie reacties daarop maak ik toch maar een extra tabel aan.
We hebben geen reacties op de explode functie, maar op de manier waarop jij data in de database wilt linken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djluc het was bedoelt als een snelle oplossing maar het was toch niet zo'n goed idee. Ik heb nu een extra tabel aangemaakt.
Pagina: 1