Toon posts:

Chaintech "Bios-lock string" oplossing gezocht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een biosflash (beta) 8)7 van mijn Chaintech 7njs0 bordje, heeft deze de geest gegeven :? Ik de AGP kaart vervangen voor een PCI kaart (in een PCI slot).
Krijg nauw wat de pc start op en vraagt gelijk of ik een diskette wil plaatsen met
awdflash.exe op de schijf + newbios.bin. afijn ik een diskette gemaakt zoals gevraagd, krijg ik de fout melding BIOS-LOCK STRING.

Nu heb ik ff in dit forum gezocht en kwam ik er achter dat je /F in de string moet plaatsen alleen nu komt mijn probleem. Hoe doe ik dat?

Bij het opstarten lust ie alleen maar een diskette met awdflash.exe + bin file
nadat ik die geplaatst heb gaat alles vanzelf en blijft ie hangen
Bij BIOS-LOCK STRING.

Wie heeft er voor mij misschien een andere oplossing?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:27:
Na een biosflash (beta) 8)7 van mijn Chaintech 7njs0 bordje, heeft deze de geest gegeven :? Ik de AGP kaart vervangen voor een PCI kaart (in een PCI slot).
Krijg nauw wat de pc start op en vraagt gelijk of ik een diskette wil plaatsen met
awdflash.exe op de schijf + newbios.bin. afijn ik een diskette gemaakt zoals gevraagd, krijg ik de fout melding BIOS-LOCK STRING.

Nu heb ik ff in dit forum gezocht en kwam ik er achter dat je /F in de string moet plaatsen alleen nu komt mijn probleem. Hoe doe ik dat?

Bij het opstarten lust ie alleen maar een diskette met awdflash.exe + bin file
nadat ik die geplaatst heb gaat alles vanzelf en blijft ie hangen
Bij BIOS-LOCK STRING.

Wie heeft er voor mij misschien een andere oplossing?
En als je eens een autoexec.bat met daarin awdflash.exe /f /andereopties file.bin op de flop zet?

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 27 januari 2003 @ 18:31:
[...]
En als je eens een autoexec.bat met daarin awdflash.exe /f /andereopties file.bin op de flop zet?
Nee ook dit doet ie niet.... hij vraag gelijk om awdflash.exe!

Ook krijg ik net de melding: System was not new award bios
Please update rom bios first.

wat bedoelt ie daar nu weer mee??????

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit hem in de "AWARD bootblock bios" die leest mijn AWDFLASH.EXE wel, maar niet de commando`s die ik in de autoexec.bat invul.

iemand anders een idee....????