Voodoo 3 overleden (strepen in het beeld)

Pagina: 1
Acties:

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
hoi
ik heb iemand met en pv met een voodoo 3 3000 erin
nu staan er allemaal strepen op het beeld (in een andere kleur) ook is het beeld vaar rond om de curser (blokjes)

ik vermoed zelf dat de videokaart de geeft cq heeft gegeven

iemand ervaringen

naar herinstalatie windows geen verandering ook niet met andere drivers
kleuren en beeld zijn niet meer in te stellen

volgens mij einde oefening :(

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt op de kaart even erg nauwkeurig kijken of er nergens een kras of componentje los/beschadigd/er af is.

Ik heb er iig zelf geen ervaringen mee, maar misschien wel iemand die nogal eens in het 3dfx topic komt: --- 3dfx must live on --- Deel II :)

C:\>_

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Probeer een andere video kaart (desnoods die van jou) en je weet het zeker.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb precies hetzelfde probleem hier met een MSI 6168 mobo (met V3-2000 onboard)- in alle grafische modi verticale strepen in het beeld (zelfs in de BIOS splash screen, dus duidelijk geen driver probleem). Text is OK daarentegen.

Edit:
Voor de duidelijkheid, met 'text' bedoel ik niet text in Windows ofzo (die eruit ziet als een polychrome zebra) maar textmodi van de kaart zelf (lees: DOS en Linux command prompt)

Mijn diagnose: RIP. Mijn oplossing: PCI VGA kaart erin (jij hebt nog geluk en kunt het met een andere AGP kaart vervangen, een luxe die je bij onboard niet hebt)

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 28-01-2003 15:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

sebasel schreef op 27 January 2003 @ 18:17:
hoi
ik heb iemand met en pv met een voodoo 3 3000 erin
nu staan er allemaal strepen op het beeld (in een andere kleur) ook is het beeld vaar rond om de curser (blokjes)

ik vermoed zelf dat de videokaart de geeft cq heeft gegeven

iemand ervaringen

naar herinstalatie windows geen verandering ook niet met andere drivers
kleuren en beeld zijn niet meer in te stellen

volgens mij einde oefening :(
Weet je zeker dat het niet de monitor / kabel is die rot is? Misschien een pinnetje verbogen, kabelbreuk?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb dit pas ook op mijn oude bak gehad. Dat ding heeft altijd goed gewerkt tot 2 maanden terug.
Een oplossing heb ik niet kunnen vinden en met een TNT2 kaartje was het verholpen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GA!S schreef op 28 January 2003 @ 15:47:
[...]

Weet je zeker dat het niet de monitor / kabel is die rot is? Misschien een pinnetje verbogen, kabelbreuk?

Neuh, dit is duidelijk niet monitor/kabel-gerelateerd (hier getest op een IBM P70 die op de losse PCI kaart geen enkel probleem gaf)- vooral omdat als het aan de monitor lag de text modes er ook last van zouden hebben :z

Oslik blyat! Oslik!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

dion_b schreef op 28 January 2003 @ 16:03:

[...]

Neuh, dit is duidelijk niet monitor/kabel-gerelateerd (hier getest op een IBM P70 die op de losse PCI kaart geen enkel probleem gaf)- vooral omdat als het aan de monitor lag de text modes er ook last van zouden hebben :z
Was ook meer een vraag aan de TS :+

de betaler vervuilt

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien stof in je AGP slot of de kaart er niet helemaal goed in gedrukt :? (* pagani noemt maar een zijstraat). Sowieso even kijken of er geen beschadigingen op de kaart zitten (letten op krasjes, maar ook bijv. verkleurde weerstandjes enzo).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GA!S schreef op 28 January 2003 @ 16:06:
[...]

Was ook meer een vraag aan de TS :+

Had ik ook wel door :z

Maar dit is zo'n typische afwijking in het beeld (moeilijk uit te leggen, maar het is niet hetzelfde als je 'normaal' brakke RAM chips op je VGA kaart) dat als je het gezien had je het direct bij die beschrijving van de TS zou herkennen.

Bovendien zijn kabel/monitorproblemen bij een (analoge!) (S)VGA monitor ook herkenbaar- problemen met de kleursignalen zijn specifiek rood, groen of blauw gebonden, problemen met de synch signalen leiden tot vertekend of bewegend beeld. Omdat het analoog is, is er niets dat bij een verder scherp beeld heldere kleurverschuivingen in individuele pixels (of strepen pixels) kan geven.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 28 January 2003 @ 15:43:
Mijn diagnose: RIP. Mijn oplossing: PCI VGA kaart erin (jij hebt nog geluk en kunt het met een andere AGP kaart vervangen, een luxe die je bij onboard niet hebt)
:? , Je kunt een defecte on-board kaart toch gewoon uitschakelen als je er GFX met PCI/AGP in hebt gezet ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:36:
[...]

:? , Je kunt een defecte on-board kaart toch gewoon uitschakelen als je er GFX met PCI/AGP in hebt gezet ?

Tuurlijk, maar dan moet je wel een AGP slot hebben om een AGP kaart in te steken :z

Let op dat dit echt onboard is (dus een losse chip op mobo, met eigen RAM etc, die via AGP poort met de northbridge verbonden is), dus kun je geen losse AGP hebben, itt een geintegreerde (waar het allemaal in de northbridge ingebakken zit), waarbij een losse AGP poort mogelijk is.

Daarom dat ik er een PCI kaart bij moet steken en AGP geen optie is...

(als je wil lachen op dit onderwerp moet je ff searchen op Bora Pro 2... een van m'n kleine blunders van een paar jaar terug)

Oslik blyat! Oslik!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

lijkt dat je mem een beetje dood is ;(

heb ik ook gehad, erg naar... beeld doet het wel, tv out ook, maar mem is to hot geweest na oc'en :( en dus ook dezelfde strepen/artifacts

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
Voodoo_man schreef op 28 januari 2003 @ 22:58:
lijkt dat je mem een beetje dood is ;(

heb ik ook gehad, erg naar... beeld doet het wel, tv out ook, maar mem is to hot geweest na oc'en :( en dus ook dezelfde strepen/artifacts
ik neem aan dat je de memory bedoeld van de voodoo ??

by de way ik heb zelf ook voodoo 5 5500 ;)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Gisteren had ik ook ineens van die verticale strepen. Bij gewone desktop apps of games het maakte niet uit. Testbeeld en freeze.

Uit de fora blijkt dat hier meer mensen last van hebben, meestal krijgt de vga de schuld, soms is er sprake van de voeding.

Omdat mijn voeding ruim 4 jaar oud is ging ik mijn oude MotherBoard Monitor logs met de laatste vergelijken. Blijkt de +3.3 volt soms 2.9 volt te zijn!!!

OK, nieuwe voeding, klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:11 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 15:13:
Gisteren had ik ook ineens van die verticale strepen. Bij gewone desktop apps of games het maakte niet uit. Testbeeld en freeze.

Uit de fora blijkt dat hier meer mensen last van hebben, meestal krijgt de vga de schuld, soms is er sprake van de voeding.

Omdat mijn voeding ruim 4 jaar oud is ging ik mijn oude MotherBoard Monitor logs met de laatste vergelijken. Blijkt de +3.3 volt soms 2.9 volt te zijn!!!

OK, nieuwe voeding, klaar.

Hmm, goede om op te letten :D

Hier niet aan de orde (Chemist had'm eerst en had hier al last van, ik heb'm zelf op alles van een 145W AOpen tot een 300W Antec gehad (het is m'n standaard Slot1 testbak)), maar sebasel, kun je dat uitsluiten :?

Oslik blyat! Oslik!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sebasel schreef op 29 januari 2003 @ 10:17:
[...]

ik neem aan dat je de memory bedoeld van de voodoo ??

by de way ik heb zelf ook voodoo 5 5500 ;)
nee, was een V3 3000 agp :)

ghe, zovel laat ik me V5 niet gaan hoor, draait nu al sinds een tijd op 175mhz zonder probs.

dat verhaal van de voeding vindt ik er twijvel achtig, aangezien ik ook m'n dooie v3 in meerdere systemen heb gehad met elk een meer dan 250W voeding

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 31 January 2003 @ 19:35:
[...]
dat verhaal van de voeding vindt ik er twijvel achtig, aangezien ik ook m'n dooie v3 in meerdere systemen heb gehad met elk een meer dan 250W voeding
Begrijp mij goed. Ik zeg niet dat de voeding stuk is of een te laag vermogen heeft.

Wat ik probeer over te brengen is dat je het probleem moet isoleren, en dat kan alleen d.m.v. deductie. Als jij je V3 in meerdere systemen hebt getest, met het zelfde resultaat, zal'ie helaas wel naar de vaantjes zijn.

Een ander punt is, dat topics als deze veel gelezen worden door mensen met soortgelijke problemen. Misschien is mijn oplossing, geen oplossing voor de bovenstaande posters. Maar een ander kan hier erg veel baat bij hebben.

suc6

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien is er een componentje afgebroken/beschadigd dat zorgt voor de correctie van storingen (zoals die strepen) e.d. Je kan proberen om het te zoeken en opnieuw te solderen enzo, maar dat is bijna niet te doen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pastasaus schreef op 01 February 2003 @ 22:02:
misschien is er een componentje afgebroken/beschadigd dat zorgt voor de correctie van storingen (zoals die strepen) e.d. Je kan proberen om het te zoeken en opnieuw te solderen enzo, maar dat is bijna niet te doen.

Bij mijn onboard V3-2000 is het aannemelijk dat de schade is ontstaan toen de chipfan defect raakte (en toen zat het diep in de Packard Bell waar het uitkwam, met de soort user die de PC **NOOIT** open zou maken- totdat het probleem ontstond en de garantie voorbij bleek :'( - en de lokale nerd hem dus kreeg)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1