Toon posts:

pics op m'n site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van m'n vriende groep ([edit]) staan foto's. Van alle foto's hebben we een thumbnail gemaakt en een overzichtspagina zodat de mense snel kunne zien wat voor foto's het zijn.

als ik via het internet na die site ga en open de overzichts pagina geeft ie met regelmaal niet meteen alle thumbnails weer.
als ik dan net rechter muisknop klik en dan 'afbeelding weergeven' dan komt ie altijd wel tevoorschijn...

waar kan dit probleem aan liggen?

Ps : het is een kleine site die niet zo druk bezocht is.
de site wordt gehost vanaf een prive computer cia een chello verbinding
(chello is hier in de duurt altijd lekker snel).

[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 27-01-2003 18:07 . Reden: Even weggehaald ivm evt misbruik ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Klinkt als packet loss.. Ligt denk ik aan de chello verbinding..

Download my music on SoundCloud

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 17:50:
Chello uploads worden met de dag brakker, als jij iets download is je uptime brak, en andersom. Je kunt 't beter op je chello webspace gooien, of elders hosten :).

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Niet om vervelend te zijn hoor maar ik zou mijn HTML niet aanroepen vanaf een FTP-server maar vanaf een webserver :)

Of het moet de bedoeling zijn om in te kunnen loggen op je FTP, dan heb ik uiteraard niks gezegd.

[edit]Ik zou Van Wilder weggooien, zonde van je ruimte. Oh en je hebt wel errug weinig pr0n zeg :+

[ Voor 20% gewijzigd door IceStorm op 27-01-2003 18:03 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Oh, dat zou ook een aardige verklaring zijn ja :+

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:09
De site licht nu helemaal plat volgens mij.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je krijgt een timeout.
De webbrowser probeert voor een bepaalde tijd alle plaatjes tegelijk binnen te halen, omdat die Chello verbinding maar 15 kb/sec upload heeft duurt dat ff.

Na een aantal sec. denkt die browser van ja hey flikker een eind op, daar ga ik niet op wachten, er komt niks! De plaatjes die die dan nog niet heeft geladen worden kruisjes.
Wanneer je dan op 'afbeelding weergeven' klikt wordt er maar 1 plaatje opgevraagd dus dat gaat een stuk sneller.

Het lijkt me in elk geval al niet slim om een website via FTP online te zetten, gebruik dan gewoon een simpel webservertje en gebruik de FTP server alleen om bestanden te uploaden (als dat nodig is)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

M'n leuke verzameling errors die ik kreeg:
220 G6 FTP Server ready ... 530 GET /klumpke/index2.htm HTTP/1.1 : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 ACCEPT: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/vnd.ms-excel, application/vnd.ms-powerpoint, application/msword, */* : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 ACCEPT-LANGUAGE: nl : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 ACCEPT-ENCODING: gzip, deflate : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 USER-AGENT: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 HOST: 212.83.70.118:666 : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 CONNECTION: Keep-Alive : User not logged in. Please login with USER and PASS first. 530 : User not logged in. Please login with USER and PASS first.
Vervolgens kapte IE ermee.

Ik zou voor de grap eens proberen een http-server op te zetten, dat scheelt een hoop. ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Inderdaad, ik ben vanaf een dosprompt even op je FTP-server ingelogd (naam + wachtwoord staan in de link op je site) maar het is ont-zet-tend traag. Je kunt beter even een Apache-server opzetten en die gebruiken. Websites zet je op een HTTP-server, niet op een FTP-server! :) Good luck!

[edit]
Trouwens, de browser probeert natuurlijk ook voor elk plaatje apart in te loggen op de server, en dan VOOR ELK PLAATJE apart! Je krijgt dus een stormvloed aan 'users' die TEGELIJK inloggen op je server! Dat gaat nooit goed zo. Een webserver lacht daar natuurlijk om.

[ Voor 37% gewijzigd door Bergen op 27-01-2003 18:10 ]

• IceStorm

IceStorm

Ik heb even je linkje weggehaald voordat er iemand gaat kloten :+.

Een webserver gebruiken of je chello webspace should do the trick.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Het is ook nog een optie om alleen de HTML pagina's op je eigen servertje te planten (met HTTP, webserver) en om dan de plaatjes vanaf een andere, snellere server te laden.
Bijvoorbeeld alsnog je Chello webspace, of picserver.tk ofzo.
Dat scheelt al enorm in laadtijd.

Zo heb ik dat zelf ook gedaan, omdat ik PHP wilde gebruiken.
Mijn eigen gehoste server ondersteunt wel PHP maar er zijn geen gratis hosting providers die dat doen (of anders heeeeel traaaaag).

Dus de PHP en HTML bestanden hostte ik zelf op Chello, de plaatjes werden geladen vanaf Wanadoo webspace.

[ Voor 37% gewijzigd door dreeke op 27-01-2003 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ff terug naar waar het over ging...
de foto's die soms wel en soms niet tevoorschijn komen...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:25:
ok, maar ff terug naar waar het over ging...
de foto's die soms wel en soms niet tevoorschijn komen...

Euhja, zie de reacties hierboven he .... Lijkt me duidelijk toch?

Verwijderd

Topicstarter
ligt het dus waarschijnlijk aan dat het via ftp komt?
maar is een http server zoveel sneller?

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:28:

Een FTP-server is nou niet echt geschikt om een sloot thumbnails te presenteren :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:28:
Euh ja best wel... Probeer het uit en sta versteld! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff wa anders over m'n siteje

als ik dus de ftp server en dan een http server open op mijn AMD k6 600Mhz 128MB systeem...
en ik wil voor beveiliging Norton antivirus 2003 en Norton internet security erop gooien...

zou dan de site slommer worden?
achter de server komt nog een computer waar de server het internet mee moet delen, zou het internet VEEL slomer voor die pc erachter kunne worden?

owwjaah
chello webspace die je krijg van chello is geen alternatief

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 18:58 ]

Verwijderd

Ik zou het al helemaal niet doen, tenzij je besluit om je site te hosten op je eigen pc, via xp staat er ergens IIS zooi installen. Dan ben je denk ik de hele avond bezig met het patchen van al die bugs. Je hebt natuurlijk altijd het risico dat er een 1337 scriptkiddie is die jou hackt..en de gevolgens kunnen dan van simpel veel bandbreedte zijn tot veel hack attempts via jou pc..Misschien klinkt het dom maar ik KEN het..gooi je site dus gewoon op de webspace of als je heel aardig aan mensen vraagt willen ze jou vast wel wat webspace geven..of tast in de buidel en koop een domeintje, maar host het niet op een personal FTP...te riskant en bovendien........te langzaam...

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 17:50:
Ps : het is een kleine site die niet zo druk bezocht is.
De chello download is best wel snel, maar de upload is maximaal 16 kbyte/s. Zeker als je allerlei plaatjes hebt is dit meestal niet echt aan te raden.... Je kunt er prima een kleine site die < 1 Mb is mee hosten, en dan nog is het traag voor de buitenwereld.

Je doet er beter aan deze website onder te brengen bij de webspace die je van Chello bij je abonnement krijgt (waarom "geen alternatief"?), of - als het geavanceerder moet - een hosting provider zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door maartena op 27-01-2003 23:15 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:56:
zou dan de site slommer worden?
achter de server komt nog een computer waar de server het internet mee moet delen, zou het internet VEEL slomer voor die pc erachter kunne worden?
Ik denk eerder dat jouw website NOG VEEL MEER slomer gaat worden als de PC achter de PC eens een keertje Kazaa aanzet of een paar fikse downloads aanzet....

Ik zou de site ergens anders neerzetten en niet op je Chello verbinding.

Mijn site staat op een (gedeelde) 1000 Mbit/s verbinding ;)
|
|
\/

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maar da kost allemaal ook veel geld...
da hebbik nie.
niet voor een site tenminste

• dreeke

dreeke

outdated icon

Er zijn genoeg gratis hosting providers, zoals Lycos en Geocities, of host.sk

Een vriend van me heeft een website van 90 MB gehost op allemaal gratis hosting providers. Het zijn wel 6 verschillende accounts, maar het werkt wel als een trein die site en nog zonder reclame ook.

• maartena
Er zijn genoeg gratis oplossingen te bedenken. Kijk eens op http://www.gratiz.nl en verbaas je over de mogelijkheden :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
bij weke hosing zit die vriend van dreeke???

we hadden de site eerst op (ik dacht) 4 chello web-spaces
maar het probleem ermee was dat het niet genoeg was, EN de mense nie graag hun code ed. ter beschikking stellen voor als je weizigingen wilt doen

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik geloof dat ie een stuk of 3 Wanadoo Free accounts heeft (kan je nu niet meer registreren, alleen oude werken nog)
Dan nog een raketnet, een host.sk en 1 of 2 x Lycos...

Wanadoo heeft geen reclame, die andere worden alleen gebruikt om plaatjes vanaf te halen, geen html pagina's. En hij beheert de site in z'n eentje dus geen problemen met wachtwoorden.

Pagina: 1